Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nu blev det ju nästan överkurs. Val Segnas?Där har du rätt område, men vad kallas område/dalen som vi är på väg ner i??
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu blev det ju nästan överkurs. Val Segnas?Där har du rätt område, men vad kallas område/dalen som vi är på väg ner i??
Nej, inte rätt ”Val”.Nu blev det ju nästan överkurs. Val Segnas?
Ja, och du frågade efter "område", och jag svarade med "området" Disentis, från vilket man har exakt den vyn som på bilden.Där har du rätt område, men vad kallas område/dalen som vi är på väg ner i??
Inte namnen jag söker tyvärr….Magriel/d’Acletta då.
Och jag klarar av att formulera frågan så att läsaren begriper vad det är för svar som förväntas utan att man har tillgång till en spåkulaBra försök PC, men om man själv brukar fråga om höjd på små ”spissar” knappt skönjbara borta i horisonten och avstånd, bergart, flora och fauna samt vilken dialekt bergsgetterna i området bräker på så får man vara beredd att bli bedömd lite hårdare när man är på svarande sidan….![]()
Synd för det som Höken la upp är ju verkligen riktigt kass musik.Nu blir jag sur och säger.... f*ck this sh*t... och ni bommar också min fantastiska fredags funk!![]()
Japp!Val Gronda?
Vilket straff!!!!
Torde vara Pezidbahn.Vad heter liften mitt i bilden? Februari 2006
Visa bilaga 42316
Gött mos.Pezidbahn är rätt.
Eller kanske inte. Fel land.Men ni är ju i Montafon, Hochjoch? Eller kanske inte?
Är det platt terräng i Schweiz? Verkar så, för detta är ju Schweiz.Ankarlift, platt terräng, ingen park: det måste vara Schweiz?
Sure is. Och andra bilden har vi ju skidat ned från toppstationen på Fortet högst upp i bild. Ngt brantare.Tsa-liften i Veysonnaz som syns i första bilden?
Fortfarande ingen park i sikt. Skönt!Sure is. Och andra bilden har vi ju skidat ned från toppstationen på Fortet högst upp i bild. Ngt brantare.
Bilden är din @Kalle_Luzern
Disentis??Fortfarande ingen park i sikt. Skönt!
First things first.
Vi fortsätter platt. Om man tar kabinen som syns till vänster, vilket skidområde hamnar man i då?
Visa bilaga 42338
Visst är det så. Blick ner mot Sedrun efter att ha åkt skidor från Andermatt.Disentis??
Jag tyckte mig känna igen den platta pist som avslutar åket genom Val Stem!!! Riktigt mäktigt åk!!
Nej, inte rätt.Jag korrekterar: Bilden är tagen från Rothorn?
Om det inte är rothorn eller sunnega så är det väl Blauherd?Välkänd vy, men nu gäller det att ta ut vinklar och höjd och berätta varifrån i liftsystemet bilden är tagen.
Visa bilaga 42342
Och så lite tysk söndagsschlager med Helene Fischer.
Ja, Blauherd är korrekt.Om det inte är rothorn eller sunnega så är det väl Blauherd?
Ah, här är en lätt bild:
Nej, det här är i ett grannland, bilden tagen från järnvägsvagn.Någonstans nära Klösterle-Langen? Jag tror i bilden är Maroispitze?