Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Glacier de la Brenva?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hjälper ju till naturligtvis.Ja det stämmer.
Borde varit ganska lätt med hjälp av föregående gissningar.
Så heter det mäktiga berget med två toppar över 3900 meter, Pointe Puiseaux 3946 möh och Pointe Durand 3932 möh.Mont Pelvoux.
Javisst, ståtliga Monviso i södra Alperna, sett på mer än 160 km avstånd från Klein Matterhorn.Monviso?
rätt land. i övrigt felEn soldatgrotta från WW1 nånstans i Italien..?
ingen gruva.En gruva vid La Thuile? Jag minns La Thuile som en ganska mörk gammal gruvstad (men minns inga gruvor i backen iofs)
Du är inne i rätt tankebana men det här är några hundra år tidigare (och på annan plats)Stort fiasko, då skulle det ju kunna vara turistjärnvägen under berget i Pila som aldrig fick öppna…..
Men tror tyvärr inte att den ser ut så där…
misslyckat tunnelprojekt stämmer.Misslyckat tunnelprojekt vid Crevacol?
Om det är rätt så är svaret på nästa fråga tre bokstäver långt och relaterat till liften på bilden. Om inte så God Jul ändå!
Visa bilaga 42586
Exakt!Googlade fram detta? Inte en susning men känns logiskt ”Back in the 17th century, it was decided to create a gallery in the Colle di Tenda mountain and works began, but at a certain point money was lacking and the tunnel was left incomplete. Today, the Galleria di Napoleone is a unique place to visit, with stalactites and stalagmites making it a magical place.”
Tyvärr fel stenhögÄr det Fort Victor Emanuelle? Och ingen aning på bild 2![]()
givetvis en stövare ( oklar härkomst) som försöker sniffa fram julharen på vår bakgård.I bild 2 suomenajokoira! Det menar harjakt going on.
Yess de e de! Kör påFort du Tetes i Briancon då?
Lac du Brevent?Vad heter sjön på bilden?
Givetvis! Din bildLac du Brevent?
Lac du Brevent?
Givetvis! Din bild![]()
Ja det var just platån jag kände igen det på, som var vit även när jag var där...Den där platån såg bekant ut, bara fel färg!![]()
Tete du Colonney?
Hmm....@hawk100 stod bredvid när jag tog bilden i vintras. Men Kalle vet bättre och har korrekt svar.Bilden tagen i La Clusaz. Kan det vara den gröna nålen som är högst? Aiguille Verte.