Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Dags att kolla pistkartan, vad heter pisten?
1769866051486.webp

Jag ser (kanske...) en GCU sticker. Och Josef Matula vet, att GCU menar Grand Canyon University. (Och då får Matula på käften igen.)

Jag tror det är strax nedanför Pianalunga i Alagna. Men vad restaurangen heter minns jag inte.
Om det är var jag tror så har jag ätit där några gånger. Mysigt ställe.

Du är helt rätt restaurangen hette La Baita men är tyvärr stängd. Dom hade en jäkligt bra carbonara där. Din tur @xhib
Polaren Harri reser efter några dagar till Gresssoney med hans dotter. Finskt resebolag Youtravel tycks arrangera resor dit. och, jag just noterade, att de har även hotellet Dufour i listan! Jag tror, vi skall på sportlovet 2027 till Gressoney och hotel Dufour. Bästa maten hittills vi har fått i Alphotel.

Du är helt rätt restaurangen hette La Baita men är tyvärr stängd. Dom hade en jäkligt bra carbonara där. Din tur @xhib
Misstänkte att det var där redan på första bilden men var inte helt säker.

Den här hyfsat branta rännan tar en från en dalgång till en annan.
Nämn minst en av dalgångarna.

IMG_0328.webp

Det ser ut att vara Canale Giachetti. Uppe på Passo Zube där kan du åka ner mot Vall de Otro. Att kände igen den beror på att den dök upp på Alagnas insta idag. :)Visa bilaga 43553
Ja det är den rännan.
När man åker ner från Passo Zube ner i Val de Otre så kan man hålla långt åt vänster och sen dyka ner i den här rännan för att komma ner till Val de Olen.

Tillbaks till dig.

Polaren Harri reser efter några dagar till Gresssoney med hans dotter. Finskt resebolag Youtravel tycks arrangera resor dit. och, jag just noterade, att de har även hotellet Dufour i listan! Jag tror, vi skall på sportlovet 2027 till Gressoney och hotel Dufour. Bästa maten hittills vi har fått i Alphotel.

Jag har bott där! Ensam på en kort rek-resa inför en familjevecka (som blev till Dolomiterna istället..) Minns ej maten iofs. Ni planerar långt i förväg!

Tror jag också ska börja lägga upp massa obskyra bilder på himlen med någon ödslig bergstopp någonstans, för mina bilder är ju alldeles för lätta! Rätt såklart @fredw

Vi har alla samma problem..! Men man kan ju t ex för din bild fråga typ "vilken högst bergstopp hade man sett på andra sidan dalen om det inte snöade.." eller "vilket träslag är liftstolpen till höger gjord av..." Jag har personligen ställt ännu fånigare frågor så allt är möjligt! :) Återkommer med bild.

Älskar såna här relief-kartor men de gör ju sig bättre i verkligheten…
Vad heter liften som markerats med rosa/lila?

1770046554011.webp

Snödjup

Tillbaka
Topp