Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rätt! Tillbaka til @Kalle_LuzernMåste ju vara något som sticker upp en del ovanför det mesta andra i närheten. Basòdino?
torde då vara Schwarzberghorn ?Du har hittat rätt gräns, men du måste följa den längre österut.
Nånstans i Lenzerheide?Haft med en bild där Basódino syntes, men från NO (nära Gotthardpasset).
Var var jag här?
Visa bilaga 43846
Ja, i norra delen av Lenzerheide West. Kommit upp från Churwalden.Nånstans i Lenzerheide?
Jag slänger in en gissning som förhoppningsvis ger en ledtråd. Jag säger sjukt långt ifrån ekvatorn. D.v.s. långt norrut alternativt långt söderut.
Nja, inte sjukt långt. Ungefär motsvarande mitten av Sverige.Jag slänger in en gissning som förhoppningsvis ger en ledtråd. Jag säger sjukt långt ifrån ekvatorn. D.v.s. långt norrut alternativt långt söderut.
Ganska exotiskt men inte Grönland.Bergen e säregna o känns långt norrut. Så ska man drämma till med ngt exotiskt som grönland då?
Nix.Langjökull?
I ärlighetens namn, norr, respektive söder om de båda polarcirklarna är det fan inte så mycket kvar av tellus yta. Jag kan köpa halvgardering, men helgardering finns inte i det här perspektivet!Grattis till trådens mest helgarderade gissning…![]()
Ja det är rätt. Bilden är tagen vid Thompson pass längs vägen till där helikopteråkningen utgick ifrån.Valdez, AK.
Jag böjer mitt huvud i vördnad @fredw enär det korrekta svaret var mellan de bägge polarcirklarna, även om marginalen var snål.även om jag anser att varken Gävle eller Falun är belägna särskilt långt norrut...I ärlighetens namn, norr, respektive söder om de båda polarcirklarna är det fan inte så mycket kvar av tellus yta. Jag kan köpa halvgardering, men helgardering finns inte i det här perspektivet!![]()
500 liter, rakt upp i MumindalenMumindalen..?
Kan tyvärr inte ge rätt för det.Mumindalen..?
Nej, fel kanton. Betydligt större dal som söks.Prättigau?
Lite besviken, ”skitfull” och läger upp den bilden. Jag trodde det skulle bli ”pung eller penis” eller liknande…@Kalle_Luzern får svara om han bifogar en adekvat version av Tommy the Cat, spelad på blockflöjt, enligt följande exempel
Nu till gåtan: var är här?
Din hemlighet är säker med mig, min AI-agent och mitt mytomspunna Excelark. Men säg till om jag får svara utan blockflöjt.@Kalle_Luzern får svara om han bifogar en adekvat version av Tommy the Cat, spelad på blockflöjt, enligt följande exempel
Nu till gåtan: var är här?
Visa bilaga 43853
Du ska leta längre söderut!Jag förstår nu ingenting. En sjö, accept, i Schweiz, Rancid. Vad fan menar du? Och Primus bögejazz? Jävlar? Jag säger St. Anton. Och ni kunde spela Hurriganes eller Dead Kennedys hellre.
Du ska leta längre söderut!Melchsee Frutt??