Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

tänkte säga Matterhorn ? Matterhorns topp är mer långsmal än man förstår nerifrån...

1770990789818.webp

Haft med en bild där Basódino syntes, men från NO (nära Gotthardpasset).
Var var jag här?
1770994905506.webp

Senast ändrad:
Jag slänger in en gissning som förhoppningsvis ger en ledtråd. Jag säger sjukt långt ifrån ekvatorn. D.v.s. långt norrut alternativt långt söderut.

Bergen e säregna o känns långt norrut. Så ska man drämma till med ngt exotiskt som grönland då?

Jag slänger in en gissning som förhoppningsvis ger en ledtråd. Jag säger sjukt långt ifrån ekvatorn. D.v.s. långt norrut alternativt långt söderut.
Nja, inte sjukt långt. Ungefär motsvarande mitten av Sverige.

En ledtråd är olja.

Bergen e säregna o känns långt norrut. Så ska man drämma till med ngt exotiskt som grönland då?
Ganska exotiskt men inte Grönland.

Nix.

I ärlighetens namn, norr, respektive söder om de båda polarcirklarna är det fan inte så mycket kvar av tellus yta. Jag kan köpa halvgardering, men helgardering finns inte i det här perspektivet! 😁
Jag böjer mitt huvud i vördnad @fredw enär det korrekta svaret var mellan de bägge polarcirklarna, även om marginalen var snål.även om jag anser att varken Gävle eller Falun är belägna särskilt långt norrut...

@Kalle_Luzern får svara om han bifogar en adekvat version av Tommy the Cat, spelad på blockflöjt, enligt följande exempel

Nu till gåtan: var är här?
Visa bilaga 43853
Din hemlighet är säker med mig, min AI-agent och mitt mytomspunna Excelark. Men säg till om jag får svara utan blockflöjt. :LOL:

För alla som fortfarande tänker, lite pausmusik.

Jag förstår nu ingenting. En sjö, accept, i Schweiz, Rancid. Vad fan menar du? Och Primus bögejazz? Jävlar? Jag säger St. Anton. Och ni kunde spela Hurriganes eller Dead Kennedys hellre.

Konstiga barrträd. Är det på södra halvklotet? Litet oprecis gissning kanske men man har ju sett värre…

Tillbaka
Topp