Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det var längesen Courchevel var med här så jag gissar på det. Ser franskt ut på bilden iaf...
Nej, det är inte Courchevel, men du får en ny bild.
1780324891292.webp

Kan den där liften vara Bâches i Espace Diamante / Les Saisies? Eller åtminstone det området. Många liftar som liknar den där.

Kan den där liften vara Bâches i Espace Diamante / Les Saisies? Eller åtminstone det området. Många liftar som liknar den där.
Inte varit där, men skulle tippa på att terrängen är liknande på båda orterna. @Hawk100 har ju varit på båda och kanske kan ge ett utlåtande i den frågan.

Vad ska vi ge Fred då? Hmmm, en av de högre topparna i skidområdet delar namn med en legendarisk schweizisk friskidåkare. :-)

Och han hade till kvällsmat ätit en jättestor gratängform med Tartiflette fylld med lök? :unsure: :LOL:

Ganska imponerande ändå! All credit till oss. Det tog över 50000 inlägg i denna gubb-rika tråd (mig inräknat) innan pappaskämten på allvar landade på mag-tarm-kanals-nivå... :ROFLMAO:

Och även ovanstående mångtydiga eleganta inlägg lämnar ju en del åt fantasin. Kanske har jag övertolkat? Kanske PC kan hävda att inlägget hade rent gastronomiskt intresse?

Absolut!
Jag är helt övertygad om att @STORPOTATEN föredrar Tartiflette framför skaldjurspaté.☝️
💯
Skall det vara skaldjur skall det vara skaldjur på riktigt. Och inte någon avart som skaldjurspaté som mest innehåller mjöl/grädde/ägg och dylikt. Det är ju en rätt för de som vill hävda att de äter skaldjur, men egentligen är för snåla. ☝️😉

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp