Officiella Fotbollstråden

Nojlas

Aktiv medlem
Eftersom det snackas fotboll till höger och vänster överallt i flera trådar samt på allmän begäran startar jag härmed Officiella Fotbollstråden.

Här diskuteras allt som rör fotboll. Både rådande EM och kommande evenemang.

jag tycker det är bra att det göra en enda tråd om det här så det inte blir en massa trådar om samma sak. men alltså, det här är ju trots allt rätt långt ifrån extremsport så varför inte använda ot-tråden?
finns ju andra forum för dom som vill snacka fotboll och annat.. så enligt min åsikt ska man hålla sånt här i ot-tråden om man vill diskutera det på freeride :)

edit: ifs mycket bra tråd nu under EM så det är inte mig så mycket emot om jag tänker efter ;)

Senast ändrad:
Manutten sa:
jag tycker det är bra att det göra en enda tråd om det här så det inte blir en massa trådar om samma sak. men alltså, det här är ju trots allt rätt långt ifrån extremsport så varför inte använda ot-tråden?
finns ju andra forum för dom som vill snacka fotboll och annat.. så enligt min åsikt ska man hålla sånt här i ot-tråden om man vill diskutera det på freeride :)
Efterfrågan på en egen fotbollstråd var så pass stort att jag ansåg det befogat med en egen fotbollstråd. Tycker man inte om det, tryck på den här länken: https://www.freeride.se/forum/ ;)

Nojlas sa:
Manutten sa:
Efterfrågan på en egen fotbollstråd var så pass stort att jag ansåg det befogat med en egen fotbollstråd. Tycker man inte om det, tryck på den här länken: https://www.freeride.se/forum/ ;)
a jag förstår.. :) vi får helt enkelt ha en fotbollstråd och hoppas att sverige kickar spanjorerna :D

serriös va fan ere för gubbar lars har tagit ut? alexanderson, andersson,o ljungberg fan man blir ju lack, vart e KIM?

Vad är det här för skit! Fotboll är off topic som fan och ska inte ha nàgot erkännande som sport alls, iallafall inte pà Freeride! Svagt att ge efter! Baaaaah!

JtoB sa:
serriös va fan ere för gubbar lars har tagit ut? alexanderson, andersson,o ljungberg fan man blir ju lack, vart e KIM?
OK Kim har ett bra skott men på senaste tiden har han inte visat direkt klass. låt ljungberg löpa på vänsterkanten, kör med sebban på högern. innermittfältet bryr jag mej inte om att kommentera då jag inte har nån direkt favorit där. dock så kanske kim är det enda alternativet då jag inte tycker Svensson håller måttet. Daniel är fanimej inte heller nån riktig klösare.

ljungberg är bra tycker jag för han är bra på att fejka när han ramlar, dock ingen bra målskytt.

fett najsigt att sverige ägde bajset ur spanjorsnorungarna igår asså!

Helt rätt att låta Källström stå utanför starelvan, han passar inte i landslaget. Anders Svensson är en mkt bättre fotbollspelare.

NU tar vi Spanien!

Lars Lagerbäck borde skjutas, han är allt för personlig för att ställa upp en bra startelva.
Eftersom Zlatan i stort sett är den enda stjärnspelaren som Sverige har så måste spelet kretsa kring honom. In med någon som kan leverera.

Choelo sa:
Lars Lagerbäck borde skjutas, han är allt för personlig för att ställa upp en bra startelva.
Eftersom Zlatan i stort sett är den enda stjärnspelaren som Sverige har så måste spelet kretsa kring honom. In med någon som kan leverera.
Fel fel! Låt zlatan bli ordentligt bra i sitt knä innan man börjar med det. dessutom är fotboll ett lagspel och man bygger inte upp allting på en spelare. cred till henke som tar ett sjukt stort jobb bara det att det syns knappt hur mkt han drar isär spelet med sina löpningar.

Fotboll är jättespännade man tar elva mindre intelligenta och låter dem sparka på en boll i 90 min mot ett mål med elva andra från t ex annat land , ibland blir det till och med mål!
När jag blir stor ska spendera min tid med att titta på andra som spelar jag menar varför göra nåt kul själv när man kan kolla på andra som gör det?
Sen ska jag prata med alla jag känner om hur kul det var att titta på alla andra som spelar och berätta vad tränaren gjorde för fel , för jag vet ju bättre. Jag menar jag tittar ju på tv liksom då vet man allt!

perfekta startelva:

isaksson, nilsson, mellberg, hansson, stoore, ljungberg, svensson, källström, sebbe larsson, henke, zlatan.

offensivt o bra... :)

Det va riktigt bra av svenskarna igår, tyckte bara att Alexandersson var jävligt fladdrig större delen av matchen. Daniel Andersson överträffade nog allas förväntningar...

hur fan kan man gilla ljungberg? han e ju så gay de bara går, kolla friläget han brände igår, det ända han gjorde som var bra igår var att han höll sig på bena.
sen måste lagerbäck lära sig att lira 4-3-3 då vi inte har en chans att vinna me vårt gamla 4-4-2
sen ta ut larsson o in med allbäck kolla förra vm, han fick lira dom 3 sista minuterna varje match o gjorde fanimej mål alla gånger..

balanselius sa:
Fotboll är jättespännade man tar elva mindre intelligenta och låter dem sparka på en boll i 90 min mot ett mål med elva andra från t ex annat land , ibland blir det till och med mål!
När jag blir stor ska spendera min tid med att titta på andra som spelar jag menar varför göra nåt kul själv när man kan kolla på andra som gör det?
Sen ska jag prata med alla jag känner om hur kul det var att titta på alla andra som spelar och berätta vad tränaren gjorde för fel , för jag vet ju bättre. Jag menar jag tittar ju på tv liksom då vet man allt!
Jag tvivlar på att du känner majoriteten av världens fotbollsspelare personligen och därmed kan bedöma deras intelligens. Att du dessutom inte visar prov på några större intellektuella kunskaper med en ständigt gräslig grammatik och brist på punkter, kommatecken och stor bokstav etc. stärker ju inte direkt ditt påstående om att just fotbollsspelare är ointelligenta.

Dessutom så tror jag att du någon gång tittat på en skidfilm och njutit av detta istället för att själv utöva skidåkning. Jag tror dessutom att du någon gång uttalat dig om tävlingsresultat, filmsegment och andra skidrelaterade ämnen med andra människor.

Så det enda som egentligen skiljer dig från fotbollsspelare och fotbollsfans är att ditt intresse inte innefattar att sparka på en boll, utan att svänga, hoppa o glida på snö med ett par plankor under fötterna.

Med det sagt så känns ditt hat OTROLIGT berättigat.

Dagens fotbollstips, Prata inte med din Far medans det är match.
Om det blir mål kan man få tilfälliga hörelsesvårigheter och man måste ha bra med tur om man ska avsluta sin mening. I got this tshirt, Blev livrädd när farsan började skrika en halv meter från mig MÅÅÅÅÅÅÅÅL! :>

Jag tror definitivt att Sverige har en chans att vinna matchen mot spanien.
Jag ser dom dock inte alls som någon favorit utan spanien visade prov på jäkligt bra lir första matchen mot ryssland.
Men med lite tur och att zlatan dunkar in ett eller två mål så kan det definitivt gå vägen!

H-T sa:
balanselius sa:
Jag tvivlar på att du känner majoriteten av världens fotbollsspelare personligen och därmed kan bedöma deras intelligens. Att du dessutom inte visar prov på några större intellektuella kunskaper med en ständigt gräslig grammatik och brist på punkter, kommatecken och stor bokstav etc. stärker ju inte direkt ditt påstående om att just fotbollsspelare är ointelligenta.

Dessutom så tror jag att du någon gång tittat på en skidfilm och njutit av detta istället för att själv utöva skidåkning. Jag tror dessutom att du någon gång uttalat dig om tävlingsresultat, filmsegment och andra skidrelaterade ämnen med andra människor.

Så det enda som egentligen skiljer dig från fotbollsspelare och fotbollsfans är att ditt intresse inte innefattar att sparka på en boll, utan att svänga, hoppa o glida på snö med ett par plankor under fötterna.

han kanske själv är fotbollsspelare :D dvs mindre inteligent :P

Jesh sa:
todde sa:
perfekta startelva:

isaksson, nilsson, mellberg, hansson, stoore, ljungberg, svensson, källström, sebbe larsson, henke, zlatan.

offensivt o bra... :)
nästan helt rätt, ut med källström och in med Linderoth
jo men då vill man ha en linderoth som är i form.

fattar inte hur man kan ignorera sebbe larsson som är en av dom mest hyllade unga spelare i england! helt sjukt alltså.

ssen förstår jag inte mej på daniel andersson beslutet. men shit, han spelar ju i allsvenskan o gjorde inte mkt rätt på matchen mot grekland.

Mackke sa:
Jag tror definitivt att Sverige har en chans att vinna matchen mot spanien.
Jag ser dom dock inte alls som någon favorit utan spanien visade prov på jäkligt bra lir första matchen mot ryssland.
Men med lite tur och att zlatan dunkar in ett eller två mål så kan det definitivt gå vägen!
Med undantag från senaste matchen har ju dock Zlatan haft lite problem med målen i Landslaget. Har ju inte gjort mål på 3,5 år bortsett från greklandsmatchen.

Någon som vet om Henke Larsson ska spela denna match eller sitter han bänk som förra?

JtoB sa:
hur fan kan man gilla ljungberg? han e ju så gay de bara går, kolla friläget han brände igår, det ända han gjorde som var bra igår var att han höll sig på bena.
sen måste lagerbäck lära sig att lira 4-3-3 då vi inte har en chans att vinna me vårt gamla 4-4-2
sen ta ut larsson o in med allbäck kolla förra vm, han fick lira dom 3 sista minuterna varje match o gjorde fanimej mål alla gånger..
Haha tur att inte du är förbundskapten. Allbäck har gjort 2 mål den här säsongen, spelat väldigt mkt. Sen så är ju såklart Ljungbergs miss ett bögtecken? Näe

H-T sa:
balanselius sa:

Du har just visat att du inte förstår ironi, grattis!
Finns det en intelligent fotbollspelare därute så ber jag om ursäkt till henne.

Det här får mig att tänka på den där Monty python sketchen med klassiska filosofer som spelar fotboll, men det var ju just en sketch och så var de inget vidare på fotboll heller...

Tillbaka
Topp