Officiella Fotbollstråden

Setermannen sa:
JtoB sa:
hur fan kan man gilla ljungberg? han e ju så gay de bara går, kolla friläget han brände igår, det ända han gjorde som var bra igår var att han höll sig på bena.
sen måste lagerbäck lära sig att lira 4-3-3 då vi inte har en chans att vinna me vårt gamla 4-4-2
sen ta ut larsson o in med allbäck kolla förra vm, han fick lira dom 3 sista minuterna varje match o gjorde fanimej mål alla gånger..
Haha tur att inte du är förbundskapten. Allbäck har gjort 2 mål den här säsongen, spelat väldigt mkt. Sen så är ju såklart Ljungbergs miss ett bögtecken? Näe
det e sjukt bögigt me tanke på att dessa gubbar tränar varje dag, då ska man väll för fan kunna näta på en 40 årig målvakt?
sen har ju allbäck inte fått lira så mkt då det nästan bara spelats med elmander och rosenberg. inte för att jag tkr att dom borde petas

H-T sa:
Så det enda som egentligen skiljer dig från fotbollsspelare och fotbollsfans är att ditt intresse inte innefattar att sparka på en boll, utan att svänga, hoppa o glida på snö med ett par plankor under fötterna.

Med det sagt så känns ditt hat OTROLIGT berättigat.
mer seriöst: det finns väldigt mycket som skiljer sig från fotbollseländet.
Jag slår inte folk för de hejar på någon som jag inte hejar på, jag blir inte asförbannad på folk som inte tittar på fotboll, mitt intresse tar inte upp alla löpsedlar, tv-.progarm och tid hos människor som normalt inte ens bryr sig om eländet.
Jag skiter fullständigt om Sverige vinner , för jag känner ingen i laget och en vinst påverkar mig inte på något sätt. Solen skiner inte mer och glassen blir inte godare oavsett om ett lag med människor som allvarligt talat inte är några jag ens vill umgås med vinner en match i ett lands namn.
Det som gör att jag hatar fotbollen och dessa förbannade supporters är att de till skillnad från vad du verkar tro inte ser det som en kul bisyssla till sin egen hobby, dvs att spela fotboll. De flesta spelar aldrig fotboll och många av dem ser tittandet på sporten som det viktigaste i deras liv. Dessa patetiska människor har självklart rätten att göra detta men de kan åtminstone respektera dem som inte väljer att dela deras intresse, men det är tydligen för mycket begärt. Ingen annan sport har supportrar som blir arga om man inte älskar deras sport. (två gånger har jag råkat ut för människor som vill slåss för jag inte sett på en match de ansåg viktig) De flesta civiliserade människor vet att deras intresse är kanske lite nördigt och respekterar att andra inte är lika intresserade, men jag tror aldrig jag stött på någon fotbollsälskare med sådan insikt, därför umgås jag inte med människor som tittar på fotboll.

JtoB sa:
Setermannen sa:
JtoB sa:
hur fan kan man gilla ljungberg? han e ju så gay de bara går, kolla friläget han brände igår, det ända han gjorde som var bra igår var att han höll sig på bena.
sen måste lagerbäck lära sig att lira 4-3-3 då vi inte har en chans att vinna me vårt gamla 4-4-2
sen ta ut larsson o in med allbäck kolla förra vm, han fick lira dom 3 sista minuterna varje match o gjorde fanimej mål alla gånger..
Haha tur att inte du är förbundskapten. Allbäck har gjort 2 mål den här säsongen, spelat väldigt mkt. Sen så är ju såklart Ljungbergs miss ett bögtecken? Näe
det e sjukt bögigt me tanke på att dessa gubbar tränar varje dag, då ska man väll för fan kunna näta på en 40 årig målvakt?
sen har ju allbäck inte fått lira så mkt då det nästan bara spelats med elmander och rosenberg. inte för att jag tkr att dom borde petas
Vill bara påpeka att den 40-åriga målvakten tränar också varje dag för att stoppa till exempel frilägen så så konstigt är det väll ändå inte?

Och självklart ska inte Allbäck börja i startelvan, han kan komma inte om spelat har kört fast och vi itne gör mål men han ska inte börja. Då har vi mycket bättre spelare som kan köra tex Markus Rosenberg som hade en kanon säsong i Bremen.

Om du säger på det sättet med lite underbyggande argument så kan jag hålla med. Jag är inte heller något större fotbollsfan, jag läser sporten (som då och då innehåller fotboll) på morgonen till frukosten för att jag inte har något vettigare för mig, jag ser på stora mästerskap och ibland andra stora matcher och jag glädjs om Sverige vinner för det är mitt land, landet jag bor i. Ett större fotbollsintresse än så har jag inte. Jag tror att större delar av den svenska folket känner likadant som jag gör och dras med när det vankas en turnering med europas bästa spelare och Sverige är delaktiga. Så varför döma ut sporten helt och det engagemang som det medför på grund av enstaka idioter?

Jag vet att det är fler och fler som ansluter till denna till synes intellektuellt obegåvade skara, men majoriteten av världens fotbollssupportar är inte sådana. Men du ska veta att jag knappast uppskattar den här trenden med fotbollsvåld i Sverige, det är patetiskt att se 16-åriga barndomsvänner ligga på marken utanför ett nattöppet snabbmatsställe och slåss för att de inte håller på samma lag i allsvenskan (true story), men då handlar det längre inte om fotboll, då handlar det om att hitta en anledning att slåss och fotbollen har fått ta den smällen.

Diskussionerna i forumet kommer nu antagligen handla om EM, alltså en turnering där europas bästa landslag, plus värdnationerna, deltar. Dessa "supporters" du pratar om som vill slåss för att en person håller på fel lag eller inte intresserar sig särskilt för fotboll gillar jag minst lika lite som du. Det är primitivt sätt att utöva sitt fotbollsintresse, och en större del av dessa gillar troligen knappt fotboll utan ser det som en chans att slåss och få kickar. Men dessa personer är oftast fans till klubblag och denna aggressiva supporterskara finns inte alls i lika stor utsträckning när det handlar om landslag, så varför dra in EM i ämnet om så kallade fotbollshuliganer?

När det är ett internationellt mästerskap så svetsas Sverige samman och det är garanterat färre bråk i landet under turneringens gång än vad det är på en genomsnittlig allsvensk omgång. Inga skillnader mellan personerna spelar någon roll, för i stort sett alla har ett gemensamt intresse, Sverige. Att se glädjen hos folk på gatorna runt om i landet efter en svensk vinst är något som jag tror att alla människor i normalt sinnestillstånd uppskattar. Jag ser i alla fall inget dåligt med att det är ett stort mästerskap där Sverige deltar, för något som kan skapa så mycket glädje runt om i landet som en seger med 2-0 mot Grekland kan knappast vara negativt.

Och det faktum att halva Sveriges befolkning tror sig vara nästa förbundskapten kan jag hålla med om att det är otroligt irriterande och relativt patetiskt. Men så är det bara, människor engageras och uttrycker sina åsikter, och eftersom en så stor del av invånarna i detta land vet något om fotboll är det enkelt att dela med sig av dom till andra personer och starta en diskussion. Om politiken hade haft ett internationellt mästerskap hade säkert halva Sverige diskuterat vilt om Reinfeldt eller Schyman borde starta som offensivt vapen, eller om centern har haft en stark vår och borde få chansen eller helt enkelt bara vara med och lära inför kommande mästerskap.

Skämt åsido, det handlar i den frågan helt enkelt om att acceptera människor för hur de är och att de har åsikter och att de tror sig veta bäst. Istället för att irritera sig på det så är det bara att försöka motbevisa personen i fråga så kanske han eller hon lär sig till nästa gång.

Att löpsedlarna handlar om fotboll är helt naturligt. Löpsedlar och förstasidor är till för att locka till köp. För att locka till köp skriver man det som intresserar. Man vill locka så många som möjligt till köp och skriver därför det som intresserar den stora massan vilket i sportväg ofta är fotboll. Det är den största sporten i världen och får därför mer mediautrymme än andra sporter. Logiskt.

Senast ändrad:
H-T: våldet hör tyvärr hemma i EM sammanhang också (kanske inte i år ännu), men du ursäktar fortfarande vad som inte borde behövas ursäktas, fotboll är en sport som alla andra (och en sjukt tråkig sådan dessutom) och det är garanterat fler människor som håller på med de andra sammanlagt. Vi kommer inte undan att fotbollsintresse oftast betyder titta och läsa, dvs det har knappt med idrott att göra det är mer likt att var fan av ett band eller liknande.
Jag köper inte din teori om att att fotbollen bara är en ursäkt att få slåss, då borde det iaf ibland även uppstå bråk, på speedway eller handbollsmatcher osv. men de är ju i princip obefintliga? Nånting är sjukt med så kallat fotbollsintresse. Ej att glömma är att fotboll = öl för många vilket inte förbättrar något.

"Skämt åsido, det handlar i den frågan helt enkelt om att acceptera människor för hur de är och att de har åsikter och att de tror sig veta bäst."
Det jag önskar är att de som gillar att TITTA på det inser att det inte är det viktigaste som finns i alla fall inte för oss andra. Den önskan väntar fortfarande på att bli uppfylld.

"Att se glädjen hos folk på gatorna runt om i landet efter en svensk vinst är något som jag tror att alla människor i normalt sinnestillstånd uppskattar." då har vi väldigt olika åsikt om vad som är normalt, jag tycker de ser sjuka ut, masspsykos är ordet som kommer närmast.
Vad har de att var glada över, på vilket sätt påverkas de av vinsten och vad har de bidragit med? Ifall (när) Sverige åker ut och folk blir deppiga, vad är det för bra med det då?
Jag anser nationalism i de flesta skepnader är nåt negativt och jag kommer fortsätta tycka så tills jag blir överbevisad.

Jag dömer inte ut sporten på enstaka idioter utan på en ansenlig mängd idioter och ett fåraktigt svenskt folk som låter sig dras med i "psykosen".

Sportjournalistik är så illa så jag orkar inte ens gå in på det.

Det är ju fan alltid våld och hat inom fotboll. Österrikisk polis grep ju 150 tyska nynazister efter matchen Tyskland-Polen.

Tyvär använder folk stora idrottsevenemang för att få fram sina negativa åskiter :/

doyouliveinghetto sa:
tar över tråden lite grann !! : ngn som tror sverige vinner?

jag tror sverige vinner , dom vann ju mot ett mästar lag som vann em för nått år sen, ioförsig det kan ha varit tur inte sskills ellr? vi får väll se hoppas iaf sverige vinner

GO SVERIGE !
all ära till svenska landslaget, och visst, grekland vann em för 4 år sedan, då alla spelare var på toppen av sina karriärer, men dom håller ju givetvis inte samma klass nu med 4 år till på nacken. Så ja tror inte vi ska slänga citat till höger o vänster om att " Sverige vinner hela skiten! " osv, Spanien matchen blir första riktiga mätaren!
Men med Linderoth som sliter som en gnu gånger 2, och Zlatan i högform kan allt hända!

mAttiaSb sa:
doyouliveinghetto sa:
tar över tråden lite grann !! : ngn som tror sverige vinner?

jag tror sverige vinner , dom vann ju mot ett mästar lag som vann em för nått år sen, ioförsig det kan ha varit tur inte sskills ellr? vi får väll se hoppas iaf sverige vinner

GO SVERIGE !
all ära till svenska landslaget, och visst, grekland vann em för 4 år sedan, då alla spelare var på toppen av sina karriärer, men dom håller ju givetvis inte samma klass nu med 4 år till på nacken. Så ja tror inte vi ska slänga citat till höger o vänster om att " Sverige vinner hela skiten! " osv, Spanien matchen blir första riktiga mätaren!
Men med Linderoth som sliter som en gnu gånger 2, och Zlatan i högform kan allt hända!
grekland är lika bra nu som dom var då, bara minimala skillnader. Men varför lyckades dom då fast inte nu? Jo för deras taktik är nu sönderläst. I em 2004 var det så oväntat. Ingen förväntade sig deras tillbakabackande och tuffa spel. Alla mål gjordes också på kontringar dom byggdes inte upp av riktiga anfall.Om jag inte minns fel så vann grekland alla sina matcher med 1-0 inga direkta utklassningar. Också hade dom väldigt tur under em 2004 som dom troligen kommer att sakna under det här em- tuneringen.

deras spel fungera också väldigt bra mot väldigta duktiga motståndare...inte mot lag som sverige.

ska bli interessant o se spanien-grekland matchen...

det österrikiska folket har iaf lovat att den spelare i landslaget som gör mål i gruppspelet får fri ölkonsumtion livet ut!
sweet som fan ju! :D

MGustafsson sa:
det österrikiska folket har iaf lovat att den spelare i landslaget som gör mål i gruppspelet får fri ölkonsumtion livet ut!
sweet som fan ju! :D
haha seriöst? grymt!

om folk tycker fotboll e tråkigt så behöver man ju inte skriva här. låt folk uttrycka sina åsikter om fotboll utan att andra kommer o säger med det otroligt intelligenta "det är tråkigt".

balanselius sa:
H-T: våldet hör tyvärr hemma i EM sammanhang också (kanske inte i år ännu), men du ursäktar fortfarande vad som inte borde behövas ursäktas, fotboll är en sport som alla andra (och en sjukt tråkig sådan dessutom) och det är garanterat fler människor som håller på med de andra sammanlagt. Vi kommer inte undan att fotbollsintresse oftast betyder titta och läsa, dvs det har knappt med idrott att göra det är mer likt att var fan av ett band eller liknande.
Jag köper inte din teori om att att fotbollen bara är en ursäkt att få slåss, då borde det iaf ibland även uppstå bråk, på speedway eller handbollsmatcher osv. men de är ju i princip obefintliga? Nånting är sjukt med så kallat fotbollsintresse. Ej att glömma är att fotboll = öl för många vilket inte förbättrar något.

"Skämt åsido, det handlar i den frågan helt enkelt om att acceptera människor för hur de är och att de har åsikter och att de tror sig veta bäst."
Det jag önskar är att de som gillar att TITTA på det inser att det inte är det viktigaste som finns i alla fall inte för oss andra. Den önskan väntar fortfarande på att bli uppfylld.

"Att se glädjen hos folk på gatorna runt om i landet efter en svensk vinst är något som jag tror att alla människor i normalt sinnestillstånd uppskattar." då har vi väldigt olika åsikt om vad som är normalt, jag tycker de ser sjuka ut, masspsykos är ordet som kommer närmast.
Vad har de att var glada över, på vilket sätt påverkas de av vinsten och vad har de bidragit med? Ifall (när) Sverige åker ut och folk blir deppiga, vad är det för bra med det då?
Jag anser nationalism i de flesta skepnader är nåt negativt och jag kommer fortsätta tycka så tills jag blir överbevisad.

Jag dömer inte ut sporten på enstaka idioter utan på en ansenlig mängd idioter och ett fåraktigt svenskt folk som låter sig dras med i "psykosen".

Sportjournalistik är så illa så jag orkar inte ens gå in på det.
Jämför antalet spelare inom handbollen respektive fotboll, skaplig övervikt åt fotbollen antar jag. Sen blir det ju visst bråk inom Speedway, kolla bara på överfallet på Rune holta i Polen. Sen skriver du att nationalism är negativt, ja men grejen är ju att man ju bryr sig om fotbollen i sig och inte nödvändigtvis landet... Klart fan det är kul att se Sverige spela bra när Allsvenskan är så dålig som den är. Va tycker du man ska göra som fotbollsintresserad då? Ska man låtsas vara likgiltig bara för att förnöja dig?

Exakt! Bara för att fotbolls-EM inte intresserar dig (balans...) förstår jag inte varför alla andra borde respektera din åsikt och agera likgiltigt och anpasse sig efter dig. I så fall skulle väll lika gärna du kunna anpassa dig efter den stora massan? Har en känsla av att det är lättare. Diskussionen har ju helt enkelt slutat i ett gnällande om hur svenskar agerar under stora idrottsmästerskap. Det låter mest som du är bitter för att det inte passar dig och dina intressen.

Snälla måste det diskuteras huruvida man ska kolla/bry sej om fotboll eller om man ska tycka om det? Låt oss istället snacka själva fotbollen och inget annat.

Setermannen: du får ju självklart gilla vad du vill men inser du inte att fotbollinsintresserade är de enda i princip som inte fattar att de tränger in överallt på "andras domäner". Vi skidåkare går ju inte in på andras forum t ex fotbollsforum och skriver om skidåkning men fotbollsmänniskor tycker att deras grej är viktigare än alla andras.
Som jag sagt innan jag önskar att de hade det sunda förnuft som nästan alla andra verkar ha. Din förklaring om våld funkar inte och du kan inte läst mitt inlägg särskilt noga, (för långt, jag vet) för jag sa att antalet som håller på med andra sporter samnanlagt är mycket fler än fotbollsutövare. Även om du tog allt våld på sportevenemang som inte är fotboll lär det vara mindre än det som är relaterat till fotboll och det är det som är sjukt.

H-T: återigen jag önskar bara att ni/de som gillar inser att ALLA inte gillar fotboll och det är allt men det verkar inte gå in, jag får ju inte ens säga det här. Fotboll är heligt alla måste tycka om det! Tycker du att det är konstigt att man önskar att ens åsikt borde respekteras? Varför ska jag rätta mig efter majoriteten, varför ska jag respektera dem men de inte mig vad är det för skit? Fascism?

Det här är en tråd om fotboll alltså har jag rätten att säga min åsikt om det oavsett om ni gillar den eller inte, och det lär finnas rätt många fler platser än freeride att prata fotboll på vilket gör det extra löjligt för vi som inte gillar fotboll har inte alls denna valmöjlighet.

Senast ändrad:
balansenius skrev: "Vi skidåkare går ju inte in på andras forum t ex fotbollsforum och skriver om skidåkning"

tror du inte att det finns fotbollsintresserade freeride-medlemmar?
totalt finns det över 25 000 trådar på forumet. EN av dessa 25 000 handlar om fotboll.
om du stör dig så otrolig på denna tråd så sluta läs den.

självklart får du dela med dig din åsikt om fotboll, men varför är du så arg? bitter för att du nötte bänk som 10 åring och aldrig fick den status du tycker du förtjänat kanske?
Det finns problem med idioter inom fotbollen, men som många här skriver är det inte genuint fotbollsintresserade människor som beter sig illa genom att söka upp bråk och slagsmål. dessa individer har fotbollen som en samlingspunkt för slagsmål och hat, snarare än ett intresset för sporten i sig.

Senast ändrad:
v-larsson sa:
Snälla måste det diskuteras huruvida man ska kolla/bry sej om fotboll eller om man ska tycka om det? Låt oss istället snacka själva fotbollen och inget annat.
bra sagt.

det verkar ju som om det är bara en liten del av oss som vill faktsitk snacka om fotbollen o inte gå in i politiken etc.

vad tyckte folk om dagens matcher?

tyckte domaren i österrike matchen var ju sådär! stabilt o ge straff i sista minuten...

todde sa:
v-larsson sa:
bra sagt.

det verkar ju som om det är bara en liten del av oss som vill faktsitk snacka om fotbollen o inte gå in i politiken etc.

tyckte domaren i österrike matchen var ju sådär! stabilt o ge straff i sista minuten...
Såg inte österrikematchen. kollade dock på kroatien-Tyskland. Tyckte tyskarna visade sig lite svaga om jag ska vara ärlig, har höga förväntningar på dom då de under iallafall hela min korta livslängd alltid varit aspiranter på topplaceringar. Kroatierna har jag också alltid haft stor respekt för men gillar inte riktigt deras fotboll. dessutom är de ett av de lagen som sticker ut sig från mängden vad gäller filmningar. Men somsagt Kroatien kommer inte bli helt ofarliga i år heller, dom är ju hursomhelst iallafall vidare från gruppen. Hoppas bara sverige säkrar nu på Måndag bara.

todde sa:
v-larsson sa:
bra sagt.

Straffsituationen var väl kanske inte så farlig, men polacken drog definitivt i tröjan och då ska det vara straff. Rättdömt.

Första målet var väldigt feldömt då målgöraren(kmr inte ihåg vem d var) var offside.

För övrigt höll jag på österrike och lackade rejält då polen drar in offsidemålet efter enormt tryck från österrike första halvtimmen. De bommade dock tre frilägen vilket var fett keff.

Inför matcherna idag 13 juni tror jag på vinst för holland och vinst för italien.
Sverige kmr spela lika mot spanien, vinna mot ryssland. Då kmr sverige och spanien att ha lika många poäng, men spanien vinner på målskillnad då inbördesmöte blev lika.

Då Sverige kmr tvåa i gruppen kmr de möta 1an i Grupp C vilket blir Holland. I den kvarten så faller vi med 3-0.

Holland vinner EM

inte många domare som vågar dömma straff i det läget. polacken drar ju honom i tröjan och utanför straffområdet hade det kanske varit frispark. kanske...

men hur många blåser straff för en liten trjöjdragning på en fast situation i straffområdet?
modigt dömt tycker jag. var det rätt dömt? njaeee

Senast ändrad:
Fre-drik sa:
självklart får du dela med dig din åsikt om fotboll, men varför är du så arg? bitter för att du nötte bänk som 10 åring och aldrig fick den status du tycker du förtjänat kanske?
Har aldrig spelat i ett fotbollslag och det är jag väldigt glad över i efterhand. Det är bitterhet över att de som är i majoritet oftast är så förbannat dåliga på att inse att det finns annat än deras intressen. Se den här tråden som exempel.
Det som gör mig så sjukt irriterad på fotboll som företeelse är den enorma exponering den får, sportbilagor består till 75% av fotbollsrelaterat, tv-program flyttas på, människor pratar om det överallt. Men det finns miljoner människor som inte bryr sig alls, som anser fotboll är den tristaste mest meningslösa form av underhållning som existerar och de har rätt att tycka så, men det accepteras inte. Men om fotbollsmänniskor dissar mina personliga intressen (vilket de ofta gör och har all rätt att göra) så inte blir jag sur på dem eller försöker slå dem.
Men ni vill ju att jag ska bli mer som en fotbollsintresserad så jag får väl skrika högljutt mer bland folk och slå de som tycker annorlunda istället för att skriva inlägg och förklara mig...

v-larsson sa:
om du tycker mina långa inlägg är tråkiga kanske du börjar förstå hur sjukt jobbigt det är att bli utsatt för fotbollssnacket överallt i samhället och där kan jag inte alltid bara klicka vidare?
Utan någon egentlig kunskap i ämnet så såg det ut som inläggen som var rent fotbollsrelaterade höll rätt låg kvalitet i alla fall.

Senast ändrad:
Fre-drik sa:
balansenius skrev: "Vi skidåkare går ju inte in på andras forum t ex fotbollsforum och skriver om skidåkning"

totalt finns det över 25 000 trådar på forumet. EN av dessa 25 000 handlar om fotboll.
Inte för att jag stör mig så mycket av denna tråd men skulle inte de av FR's medlemmar då kunna gå in på fotbollsforum och diskuter EM? =)

Tycker för övrigt att det är ganska trevligt att under EM/VM umgås med sina polare och eventuellt ta en pilsner och kika på sveriges matcher. Har dock inte mer koll än en blind myrslok.

AFK sa:
todde sa:
v-larsson sa:
bra sagt.

Straffsituationen var väl kanske inte så farlig, men polacken drog definitivt i tröjan och då ska det vara straff. Rättdömt.

Första målet var väldigt feldömt då målgöraren(kmr inte ihåg vem d var) var offside.

För övrigt höll jag på österrike och lackade rejält då polen drar in offsidemålet efter enormt tryck från österrike första halvtimmen. De bommade dock tre frilägen vilket var fett keff.

Inför matcherna idag 13 juni tror jag på vinst för holland och vinst för italien.
Sverige kmr spela lika mot spanien, vinna mot ryssland. Då kmr sverige och spanien att ha lika många poäng, men spanien vinner på målskillnad då inbördesmöte blev lika.

Då Sverige kmr tvåa i gruppen kmr de möta 1an i Grupp C vilket blir Holland. I den kvarten så faller vi med 3-0.

Holland vinner EM
kan hålla med om att holland kanske vinner em. portugal är annars starka.

tror dock inte italien vinner idag, känner att rumänien kanske kan komma iväg med ett poäng.

sen är jag otroigt orollig över ryssarna. känns ju som om dom har mkt mer o ge än dom har gjort. kan bli en tight match mellan sverige o dom.

hade österrike kunnat skjuta hade dom kasnke vunnit igår kväll....jäklar vad dom missade bra chanser med tanke på att det polska försvaret var o fikade i först 20 min!

förstår fortfarande inte hur det kan störa folk att där kommer finnas en fotbolls tråd i 4 veckor på freeride. helt sjukt.

todde sa:
AFK sa:
todde sa:
bra sagt.

Holland vinner EM
kan hålla med om att holland kanske vinner em. portugal är annars starka.

tror dock inte italien vinner idag, känner att rumänien kanske kan komma iväg med ett poäng.

sen är jag otroigt orollig över ryssarna. känns ju som om dom har mkt mer o ge än dom har gjort. kan bli en tight match mellan sverige o dom.

hade österrike kunnat skjuta hade dom kasnke vunnit igår kväll....jäklar vad dom missade bra chanser med tanke på att det polska försvaret var o fikade i först 20 min!

förstår fortfarande inte hur det kan störa folk att där kommer finnas en fotbolls tråd i 4 veckor på freeride. helt sjukt.
Portugal kommer inte vara ett av lagen i finalen kan jag säga. däremot kommer holland vara där och dom vinner även finalen. vilka dom möter i finalen kan jag dock inte förutspå.

Fotboll i Sverige är sjukt överhypat, och allmänt i europa...

Vet inte om nån redan har skrivit det, orkade inte läsa allt. Men hansson och Mellberg tycker jag är jävligt onödiga när dom lägger upp bara långbollar. Spela med mittfeltet också. Tappar bollen så fort dom lägger iväg långbollar.

Holland visar sig starka än en gång med hela 4-1 mot frankrike. Van Persie är ju bara såå bra, men det förstås han är ju arsenalspelare. annars gjorde van bronckhorst en riktigt bra match.

doyouliveinghetto sa:
holland tror jag aknske vinner spanien suger ju .. ellr sverige det står niog mellan portugal holland och ngt mer
Holland tar hem guldet. kan dock inte svara på vilka dom möter i finalen. kan däremot säga att dom inte möter sverige där. sverige kommer 2a i gruppen och åker ut mot holland i kvarten.

v-larsson sa:
doyouliveinghetto sa:
holland tror jag aknske vinner spanien suger ju .. ellr sverige det står niog mellan portugal holland och ngt mer
Holland tar hem guldet. kan dock inte svara på vilka dom möter i finalen. kan däremot säga att dom inte möter sverige där. sverige kommer 2a i gruppen och åker ut mot holland i kvarten.
Din teori låter mkt trolig, tyvärr.. Om de inte vinner mot Spanien så blir det nog så. Portugal kan nog också komma långt med det laget de har

Jarle sa:
Fre-drik sa:

Inte för att jag stör mig så mycket av denna tråd men skulle inte de av FR's medlemmar då kunna gå in på fotbollsforum och diskuter EM? =)

Tycker för övrigt att det är ganska trevligt att under EM/VM umgås med sina polare och eventuellt ta en pilsner och kika på sveriges matcher. Har dock inte mer koll än en blind myrslok.
hehe. jag hänger inte på fotbollsforum eftersom jag inte har så mycket att tillägga mot riktiga "experter". här slipper jag läsa diskussioner om hur långt gräset på arenorna ska vara (2.54 cm tror jag) eller om varför xx spelar med olika skostorlekar på höger och vänster fot. denna tråd ligger helt enkelt på en lagom nivå för mig.

tror förövrigt inte på det allmänna snacket om att vila slatan och henke på lördag för att spela 0-0 mot spanien. holland vinner antagligen sin grupp och då bör vi göra allt vi kan för att komma etta och slippa möta dom i kvarten. fy faan vad bra Holland lirar just nu.
syyyykt bra!

balanselius sa:
H-T sa:
Så det enda som egentligen skiljer dig från fotbollsspelare och fotbollsfans är att ditt intresse inte innefattar att sparka på en boll, utan att svänga, hoppa o glida på snö med ett par plankor under fötterna.

Med det sagt så känns ditt hat OTROLIGT berättigat.
mer seriöst: det finns väldigt mycket som skiljer sig från fotbollseländet.
Jag slår inte folk för de hejar på någon som jag inte hejar på, jag blir inte asförbannad på folk som inte tittar på fotboll, mitt intresse tar inte upp alla löpsedlar, tv-.progarm och tid hos människor som normalt inte ens bryr sig om eländet.
Jag skiter fullständigt om Sverige vinner , för jag känner ingen i laget och en vinst påverkar mig inte på något sätt. Solen skiner inte mer och glassen blir inte godare oavsett om ett lag med människor som allvarligt talat inte är några jag ens vill umgås med vinner en match i ett lands namn.
Det som gör att jag hatar fotbollen och dessa förbannade supporters är att de till skillnad från vad du verkar tro inte ser det som en kul bisyssla till sin egen hobby, dvs att spela fotboll. De flesta spelar aldrig fotboll och många av dem ser tittandet på sporten som det viktigaste i deras liv. Dessa patetiska människor har självklart rätten att göra detta men de kan åtminstone respektera dem som inte väljer att dela deras intresse, men det är tydligen för mycket begärt. Ingen annan sport har supportrar som blir arga om man inte älskar deras sport. (två gånger har jag råkat ut för människor som vill slåss för jag inte sett på en match de ansåg viktig) De flesta civiliserade människor vet att deras intresse är kanske lite nördigt och respekterar att andra inte är lika intresserade, men jag tror aldrig jag stött på någon fotbollsälskare med sådan insikt, därför umgås jag inte med människor som tittar på fotboll.
HUR tänkte du nu? Visst det finns dom som vill slåss bara för att deras lag har förlorat eller av andra anledningar, men dom flesta är ändå människor som inte tycker det är hela världen om deras lag förlorar. Det är precis som i skidåkningen. Folk kan vara otrevliga även fast dom är och åker skidor...

Tillbaka
Topp