H-T sa:
Så det enda som egentligen skiljer dig från fotbollsspelare och fotbollsfans är att ditt intresse inte innefattar att sparka på en boll, utan att svänga, hoppa o glida på snö med ett par plankor under fötterna.
Med det sagt så känns ditt hat OTROLIGT berättigat.
mer seriöst: det finns väldigt mycket som skiljer sig från fotbollseländet.
Jag slår inte folk för de hejar på någon som jag inte hejar på, jag blir inte asförbannad på folk som inte tittar på fotboll, mitt intresse tar inte upp alla löpsedlar, tv-.progarm och tid hos människor som normalt inte ens bryr sig om eländet.
Jag skiter fullständigt om Sverige vinner , för jag känner ingen i laget och en vinst påverkar mig inte på något sätt. Solen skiner inte mer och glassen blir inte godare oavsett om ett lag med människor som allvarligt talat inte är några jag ens vill umgås med vinner en match i ett lands namn.
Det som gör att jag hatar fotbollen och dessa förbannade supporters är att de till skillnad från vad du verkar tro inte ser det som en kul bisyssla till sin egen hobby, dvs att spela fotboll. De flesta spelar aldrig fotboll och många av dem ser tittandet på sporten som det viktigaste i deras liv. Dessa patetiska människor har självklart rätten att göra detta men de kan åtminstone respektera dem som inte väljer att dela deras intresse, men det är tydligen för mycket begärt. Ingen annan sport har supportrar som blir arga om man inte älskar deras sport. (två gånger har jag råkat ut för människor som vill slåss för jag inte sett på en match de ansåg viktig) De flesta civiliserade människor vet att deras intresse är kanske lite nördigt och respekterar att andra inte är lika intresserade, men jag tror aldrig jag stött på någon fotbollsälskare med sådan insikt, därför umgås jag inte med människor som tittar på fotboll.