Officiella Fotbollstråden

Att inte Lagerbäck bytte in Allbäck 10 minuter tidigare är ett mysterium. Vad hade han att förlora på ett 3-4-3!?

Herregud vad var det jag såg... ? :(

Ut med Zlatan, såfort han får en motgång så lunkar han omkring bara.
Och Elmander vad tillförde han? Felpass på felpass. Samma med Anders Svensson, nej detta var något av de sämsta jag sett när de väl gäller. Henke tyckte jag däremot var bra, han kämpade in i det sista med flera...

Mattias:

Faan va underbart du bidrar till ett vettigt forum och en vettig diskussion. Underbart.

Sverige, Sverige, Sverige...Är för förbannad för att kunna uttala mej förtillfället. Men jag fattar inte hur man, i en match som denna, står still och inte försöker. Hade Zlatan ont i knät? Är Petter Hansson mindre vetande? Vad gör Elmander till vardags? Fest igår? Bakis idag? Byten i paus? Frågorna är många...besvikelsen står. Men hur man inte kan hugga i och stå still och glo i denna match är för mej en jävla gåta. Återkommer med någon form av analys om jag orkar.

Men man kanske skall vara så klarsynt att inse att ryssarna lirade en bra och snabb fotboll. Men Sverige borde vara bättre.

AVGÅ ALLA.

Ps. All fokus mot 3:e juli Örebro - AIK, även den på tv-dock. Eftersom småklubbarna fortsätter sitt parasitbeteende mot storklubbarna. Bojkotta alla! Ge dom inget!

Senast ändrad:
balanselius sa:
H-T sa:
MattiasSt sa:
svenska fotbollslaget är en skam för sverige
Haha, nej du, däremot är matchen idag en skam för Sverige.
Inte för Sverige, för svenska fotbollslandslaget möjligtvis, jag och större delen av Sverige har absolut ingenting med landslaget att göra.
Eftersom det svenska landslaget representerar hela den svenska nationen i ett internationellt mästerskap och sedan skämmer ut sig genom att spela en värdelös match, skämmer de automatiskt ut Sverige. Det går inte ned på personnivå så att varje person i Sverige är utskämda, men i sportsammanhang är landet Sverige idag utskämt inför de andra europeiska länderna.

H-T sa:
balanselius sa:
H-T sa:
Haha, nej du, däremot är matchen idag en skam för Sverige.
Inte för Sverige, för svenska fotbollslandslaget möjligtvis, jag och större delen av Sverige har absolut ingenting med landslaget att göra.
Eftersom det svenska landslaget representerar hela den svenska nationen i ett internationellt mästerskap och sedan skämmer ut sig genom att spela en värdelös match, skämmer de automatiskt ut Sverige. Det går inte ned på personnivå så att varje person i Sverige är utskämda, men i sportsammanhang är landet Sverige idag utskämt inför de andra europeiska länderna.
Så om jacob wester eller annan känd svensk vurpar på en tävling när densamme ska utföra någon "enklare" konst så ska hela skidsverige skämmas?

Jibberisch sa:
Men man kanske skall vara så klarsynt att inse att ryssarna lirade en bra och snabb fotboll. Men Sverige borde vara bättre.
Ja, att inte gå ner med flaggan i topp är typ det sämsta. Det blir ofta så här med det svenska landslaget, man tycker att dom kunde spelat mycket bätte..

H-T: nu är du ute och cyklar, de representerar ENDAST Sverige i fotbollssammanhang, knappt det. Att ens ta upp det en nivå till sport är att gå alldeles för långt, det är bara i en inskränkt fotbollsintresserads värld som fotboll blir en representant för alla de andra sporterna.

Hur avgör man dessutom vad som är värdelöst menar du att de kan mycket, mycket bättre men de ville inte vinna? Eller gjorde de sitt bästa men räckte inte till?
De här efterhandsanalyserna från folk som varken är experter eller som inte var med och spelade i matchen är sånt som får mig att hata fotbollseländet.

sverige var så rädda att förlora att dom inte vågade spela riktig fotboll, för mycket press helt enkelt. Mot spanien var dom inte "tvungna" att vinna därför spelade dom bra fotboll då(dom skulle inte så dåliga ut för det förhoppningsfulla svenskarna eftersom Spanien är ett så pass bra lag), och Grekland matchen var det bara grekland som var dåliga inte sverige som var bra:(

Jarle sa:
H-T sa:
balanselius sa:
Så om jacob wester eller annan känd svensk vurpar på en tävling när densamme ska utföra någon "enklare" konst så ska hela skidsverige skämmas?
En helt annan sak om han vurpar än att Sveriges landslag i fotboll spelar värdelöst i EM.

spaderkunG sa:

Och Elmander vad tillförde han? Felpass på felpass. Samma med Anders Svensson, nej detta var något av de sämsta jag sett när de väl gäller. Henke tyckte jag däremot var bra, han kämpade in i det sista med flera...
Henke och Ljungberg gjorde en riktigt bra match zlatan var jävligt lojj. Rikitgt taskigt mot Henke som kämpar som fan att ignorera typ 3 väggpassar och sen lacka sönder på Ljungberg när han tar skott istället för att fullborda väggpassen som han blev dissad på läget innan. Tråkigt att se.. Sen spelade ju Sveriges mittbackar som yra höns. All är åt Petter Hansson kämparglöd men han går bort sig rätt ofta. Samma med Micke Nilsson (Spaninen matchen specielt).

Kim Källström gjorde ett riktigt bra inhopp som visar än mer att Lagerbäck är passé. Att han inte fattar att han ska byta in Källström när dom behöver någonting frammåt är rätt galet. Finns ingen annan som kan ta initiativ och panga på från distans möjligtvis Svensson men kolla på hur det har gått under EM? Minst 5 rediga sopträffar 10 meter brevid målet.

eriklundqvist sa:
sverige var så rädda att förlora att dom inte vågade spela riktig fotboll, för mycket press helt enkelt. Mot spanien var dom inte "tvungna" att vinna därför spelade dom bra fotboll då(dom skulle inte så dåliga ut för det förhoppningsfulla svenskarna eftersom Spanien är ett så pass bra lag), och Grekland matchen var det bara grekland som var dåliga inte sverige som var bra:(
helt rätt, ner med fegspelat och våga satsa framåt!

sverige, överkörda och förnedrade.

ska vi skämmas? Nej.

vi är bra, och vi gjorde två kanonmatcher mot grekland och spanien. punkt slut.

nya tag, önska alexandersson och allbäck lycka till i sina nya liv..

assr sa:
sverige, överkörda och förnedrade.

ska vi skämmas? Nej.

vi är bra, och vi gjorde två kanonmatcher mot grekland och spanien. punkt slut.

nya tag, önska alexandersson och allbäck lycka till i sina nya liv..
Kan inte hålla med att dom gjorde en kanonmatch mot Spanien även om dom inte spelade särskilt dåligt.

spaderkunG sa:

Lustig analys. Henke kämpade men hade behövts i 3 år yngre version för att bli farlig i kontringssituationerna. Han har tappat sjukt mycket snabbhet. Elmander va bra, han var en av de få som faktiskt gick framåt.

Däremot håller jag med om att Anders Svensson var dålig. Han borde bytts ut i stället för D Andersson. Gillade Tacos nervryck mot den liggande ryssen dock.

stoffe_H sa:
Jarle sa:
H-T sa:
En helt annan sak om han vurpar än att Sveriges landslag i fotboll spelar värdelöst i EM.
På cilket sätt då? Sport som sport...
Om Sveriges damcurling-lag skulle åka på däng mot egypten skule du knappast skämmas. Som tidigare nämnts har ju fotbollslaget inte speciellt mycket att göra med själva llandets befolkning.

Väldigt lustigt är också att om landslaget vinner en match är det vi (som nation) som vinner, åker de däremot på däng är det dem (som lag) som förlorar. Lustigt.

Jarle sa:
Om Sveriges damcurling-lag skulle åka på däng mot egypten skule du knappast skämmas.
Jag skulle inte skämmas (såklart) men bli väldigt fundersam. Är inte svenska curlingtjejerna bland de bästa i världen och jag gissa att egypten inte är det?

För övrigt så har du rätt i att svenska "folket" bara stöttar "sina" när de går bra (Ludmila Engqvist, anyone?).

balanselius sa:
Jarle sa:
Om Sveriges damcurling-lag skulle åka på däng mot egypten skule du knappast skämmas.
Jag skulle inte skämmas (såklart) men bli väldigt fundersam. Är inte svenska curlingtjejerna bland de bästa i världen och jag gissa att egypten inte är det?

För övrigt så har du rätt i att svenska "folket" bara stöttar "sina" när de går bra (Ludmila Engqvist, anyone?).
Hur kommer det sig att du är så aktiv i fotbollstråden, balanseljus?

Setermannen sa:
balanselius sa:
Jarle sa:

Hur kommer det sig att du är så aktiv i fotbollstråden, balanseljus?
för att här finns mycket att diskutera, man måste inte gilla foolsboll för att ha åsikter om det

Setermannen sa:
spaderkunG sa:

Lustig analys. Henke kämpade men hade behövts i 3 år yngre version för att bli farlig i kontringssituationerna. Han har tappat sjukt mycket snabbhet. Elmander va bra, han var en av de få som faktiskt gick framåt.

Däremot håller jag med om att Anders Svensson var dålig. Han borde bytts ut i stället för D Andersson. Gillade Tacos nervryck mot den liggande ryssen dock.
Jo det är klart, en Henke i yngre verision hade helt klart varit bättre. Men jag tyckte ändå han kämpade och försökte, (nära mål också). Men Elmander håller jag inte alls med dig om, han kan vara bra ibland på anfallet, men i den matchen på mittfältet tyckte jag inte han gjorde så mkt bra. Det jag såg av han var mest felpassningar osv.

HAHA ja fan vad jag skrattade när man fick se reprisen på nervrycket mot liggande ryss.

Senast ändrad:
sjukt less att holland åkte ut, nog för att ryssland spelade bättre och gjorde så att holland inte hade mycket att säga till om. Trodde ändå att holland var bättre än så här.

Blev ruskigt förvånad över att kroaterna åkte på däng.. trodde starkt på dem...

Sen kan jag inte annat än att vara ruskigt imponerad av ryssarna! vilken fotboll dom spelade mot Holland. Arshavin (stavning) lär det bli en ordentlig kamp om, han vill ju tydligen lämna zenith nu, måste säga att han än så länge (iofs bara 2 matcher) är den spelare som individuellt har imponerat mest på mig, han dominerade mot holländarna, som i sig har vart antagligen var det bästa laget i EM tills dess.

ja har alltid heja på Holland efter sverige och england men ja måste säga att Ryssland förtjänar den här vinst mkt mer än Holland!
Ryssland spelar EMs roligaste fotboll och ja hoppas dom går til final.

idag slår spanien italien, därefter så spöar dom ryssarna och går till final...
turkarna skräller mot tyskland och förlorar mot spanien i finalen!

NEJ idag slår italien spanien eftersom spanien är sämst när det gäller

Tillbaka
Topp