Erfarenhet från Mayrhofen?

Igel

Aktiv medlem
Jag med vänner 35-40års ålderna söker en en vettig skidort att åka till i Mars. Hur är anläggningen?
Vi vill ha både riktigt bra åkning samtidigt som det ska kunna va lite ös på kvällarna. Vi åker ju främst för att skida, så det är viktigt med bra sammanhängande system. Kikat på kartor, men det framgår dåligt om backarna är breda, branta och hänger ihopa, eller om allt bara e skit och därför är det få som har resor dit??? :P
Helst ska inte resan kosta miljoner heller.
Tacksam för lite vettiga inlägg.

var där med srs alpresor v.14 och det var skitbra då!

vi hade kallsnö 3 dagar på hintertux glasiären och det var riktigt fin piståkning även nere i mayerhofen!
pisterna håller sig fina på förmidagen men när vi var där var det otroligt vamt och de blev sorbe på eftermiddagen.

är absolut värt ett besök, väldigt stort skidsystem som jag gärna återvänder till!

kolla runt lite om du hittar något annat men annars kan jag starkt rekomendera SRS alpresor, trevliga och jättebra pris, tror vi betalade 7500:- för en vecka och då var det boende, liftkort, mat och resa inkluderat!

/jeppe

mayrhofen har riktigtbra pister tycker jag, både i sol och skuggan.

mars är inga problem att få bra åkning i samt bra "turistafterski" på icebar som ligger precis brevid penken bahn.

Tackar för svaren.
Vi kikar på att flyga från Göteborg och har en plan på att boka resan hos Alpresor. Ett paket med mat, liftkort mm i ett. Smidigt.
Det var just om anläggningen var vettig som frågades. Konstigt att inte fler kör resor dit kan man tycka.
Mkt danskar? Hur e shoppingen?

kan tyvärr inte hålla med ekdahl om att pisterna i penken systemet är "riktigtbra".. visst finns det några fina pister men i stort tycker jag det är relativt korta å tråkiga åk och så länge det inte är lågsäsong brukar det vara ganska tajt i backarna, ge det 1 eller max 2 dagar så har ni tröttnat..

se till att köpa Zillertal Superskipass så kan ni åka i typ 6 olika system + glaciären (gratis tåg/buss förbindelse) och då kan ni komma åt betydligt bättre piståkning, framförallt i Hoch Fugen.

Tycker Mayrhofen är ett riktigt bra ställe. i alla fall om man vet vart man ska åka. systemen är inte sammanlänkade så att man kan åka skidor mellan dem. men förbindelsen med bussar och tåg fungerar ganska bra och ingår på liftkortet.

håller med maartin att Penken-systemet kan man skita i om man inte ska åka park eller bara ska ta några bakis-åk. lika så är det med systemet Ahorn också.

leta dig till Hintertux, Zillertal Arena eller Hochfügen. Dom ställena har mer och bättre åkning och för det mesta mindre folk. eller du kanske till och med vågar prova systemet man kommer åt ifrån Ramsau, systemet Ramsberg. Ett mindre ställe där du är i princip själv hela dagen. kan garantera att du har pudret för dig själv när det har snöat. man tar en enstolslift upp. långsam som fan och tar 17 min om jag mins rätt...

mycket holländare och en del engelsmän. och så klart tyskar, mest helgturister. shoppingen är nog ganska bra med tanke på byns storlek =)

Tillbaka
Topp