155 vs 161, hjälp mig välja!

Bokai

Ny medlem
Hej!

Tyvärr ytterligare en "Vilken längd ska jag ha", men nu är det lite knepigare(tycker jag:) )..
Jag har nämligen bestämt mig för att köpa en Never Summer SL-r 158cm lång, men den är slut precis överallt där jag letat(i de europeiska nätbutiker jag hittat).

Jag har dock hittat en 155cm och en 161cm i några butiker.

Så... Vilken ska jag välja?

Jag är ingen avancerad åkare, men har åkt till och från sen 10-12 år tillbaks. Jag kör inte längre lika mkt park och stora hopp, p.g.a. knäskada. Föredrar puder/off-pist när det går, men det är inte ofta det händer då jag kör mest i svenska backar. Så småhopp och blandad körning är det jag kör, och därav föll valet på NS SL-R.

Jag är 183cm lång, väger 84, har storlek 9 boots.

Kommer jag bli besviken om jag köper 155cm? Är ju inte super-avancerad så är ju tveksamt om jag märker så stor skillnad? Får en bra deal på den genom en butik, och samma säljare hävdar att "the SL is a longer riding board and many of our customers have downsized".

Han säger att han kört 155 och 158, och inte märker någon skillnad.

Vad tror ni?

Ska du köra puder så gå på 161an. Det är roligare med en längre om du ska brassa på i pisten också. Mer stabil.
Jag är 186/100 och kör på 166 och betraktar det som en allroundlängd

hmmm utan att veta nagonting om den där brädan: oavsett vad de pastar att de skulle ha för speciell teknik sa är det ff en snowboard och 155 later ju galet kort för 84kg och primärt pist och offpist som mal.... 161 later väl inte helt orimligt... jag tycker iof rätt svar är att vill du ha ungefär 158 da skall du ta runt 158 och följdaktligen leta upp en annan modell som finns i lager...

Tack för svaren alla!

Det blev en 161cm från absolute-snow.co.uk. Riktig snabb support, riktigt trevliga snubbar där. Hoppas allt går smidigt fram till dörren bara.

För övrigt fick jag den sista brädan de hade inne, och jag hittade de inte i någon mer butik... Phew.

snow_flake sa:
Du innan du köper den så kan du kolla Här!!! dom verkar ha den
Jag var i kontakt med de också. Tyvärr var de slut. :(

OKej, nu har du redan beställt men Här! kan den kanske också finnas.(ger mig inte så lätt=))

Jag vet att sidan känns lite weird men Neversummer.com länkar till dom så det lär gå bra(billigt som fan)

Senast ändrad:
Wow! Om det stämmer så är det galet bra pris. Men det är lite sent nu. :)

Jag kollade faktiskt mest brittiska butiker. Och några andra stora inom EU.

Uppdatering: Köpte 161, har nu kört en vecka i Åre och är så SJUKT nöjd.
Har aldrig kört en skönare bräda!!

Tillbaka
Topp