55 meter

Jarle

Aktiv medlem
55 meter
Satt o fnulade över hur fan jänkaren klarade klippan.. bild o text i juni nr:et av brant.. 55 meter klippa.. stolliga jävel.. O så var det det där om huruvida det han gör har med skidåkning o göra? Själv tycker jag att det har det i högsta grad, så småningom kommer det att flytta sig till själva åkningen oxå.. tror jag iaf

55 meter
näe, skulle jag inte säga.. såvida han inte landar o fortsätter åka direkt.. då kobinerar man ju två sporter =)

55 meter
Jamie Pierre droppade en 180 fots klippa i vintras, ja, ca 55 m alltsa. ni som sett bildsekvensen vet hur sinnesstort hogt det ar. han har just nu ogonen pa en 230 fots i jackson hole, det ar alltsa ca 75 m. skidakning skulle jag iofs inte kalla det, da han star stilla och hoppar ner, typ som att hoppa fran en bergvagg jamfota med lagg pa fotterna.
sjukt e det iaf.

55 meter
man kan ju undra lite över hur högt det egentligen är fysiskt möjligt att droppa utan att slå ihjäl sig...?
kroppen kan ju bara inte klara många fler hopp från över 50 meter...

...Jarle, hur gör man när man "fnular"?!

55 meter
55m droppen han gjorde var i Engelberg och han kom inte ut tillräckligt långt med följden att han studsade på klippan efter ca: 20-30m. Och det är lite av hans grej att droppa alldeles för stor eftersom han princip aldrig försöker sätta dom utan "höftar" landningen.

Fotnot: Världsrekordet ligger för närvarande på ca:74m och sattes nån gång runt 89-92 av nån dum fransman om jag inte missminner mig helt. Flera andra har dock försökt att slå det men helt sonika gått och dött.

55 meter
Utter:"han kom inte ut tillräckligt långt med följden att han studsade på klippan efter ca: 20-30m."

Detta stämmer inte riktigt. Som Utter säger kom han inte tillräckligt långt ut men det var precis i landningen som han skrapade av snön från den sista metern av klippan med ryggen så han klarade det nästan. Dock helt oskadd!

/Oskar

55 meter
han har ju även kört lincoln loop utför 160 fots klippor (dvs. nästan 50 meter). dock med tveksam landning...

Världsrekordet ligger på 225 fot (69 meter) av Nya zealändaren Paul Ahern.

55 meter
Oj oj oj! Hur fan klarade han säg? han måste fan fått rejält ont eller ha världens starkaste benmuskler!

55 meter
e det e ju intve bara benen som tar skada fattar ni hur jävla starka ryggar dom har. ryggarna utsätts väl mest jwester du borde ju veta det?

55 meter
på vintrarna kanska man ska ta med sig laggen och klättra upp för fritt fall på grönan och skotta lite snö under till en landning! det är ungefär lika högt beronde på var man står! högst upp 80 meter. riktigt cool grab jamie pierre och lite kylig som hoppar.

55 meter
Tack för det Still,
Jag vart orolig att det fanns en individ som var än mer korchad än Paul Ahern; som droppar 69 meter utan att ha lössnö i landningen. Konstig gång grabben har sen, problem med bröstkorgen osså, men världsrekord trots allt...

55 meter
Ett strålande inspel där, zink cilla. Nu brukar man ju oftast inte utgå ifrån att någon kommer att dö när man fotar skidåkning, om man inte är en sällsynt morbid jäkel med annorlunda böjelser och/eller kontakter med norska satanister förstås. Poängen är ju just den att han hoppar 55 meter OCH överlever. Men nu har jag ju förstås inte kännedom om alla mörka skrymslen i fotografens hjärna heller så vem är jag att uttala mig i den frågan. Har hört illasinnade rykten om att han triggar igång laviner för sina åkare för att få lite mer spänning i bilderna så det kan ligga lite sanning bakom dina påståenden trots allt.

Tillbaka
Topp