Ännu en backflip tråd...hehe

muchgoodjibb

Ny medlem
Sorry, men nu kommer en till backflip tråd. :rolleyes:
Denna säsong har jag bestämt mig för att lära mig en flip på skidorna. Efter mycket läsande på olika forum så verkar det som backflip är det bättre alternativet att börja med så det är väl det jag kör på. Hade tänkt att börja med att göra det på en airbag men vet inte om jag kommer få möjligheten att åka på någon sådan på ett bra tag så antagligen blir det ett puderhopp.
Vissa skriver att backflip är det lättaste tricket landa medan andra skriver att det är skit svårt, vad ska man tro på? Hur pass lätt är det? Har sätt på flera ställen folk som skriver att om du bara vågar och inte bangar ur så kommer du landa flippen i stort sätt automatiskt , är det så eller krävs det mycket skicklighet?

Jag uppskattar alla svar och behöver all den hjälp jag kan få så jag slipper bryta nacken.....i år..... :D

Backflip är inte så jäkla svårt om du kan målbärgare(gainer) från te.x 7:an och uppåt. Att flippen kommer av sig själv håller jag inte riktigt med om! Kan du inte tekniken för en backflip så kommer du förmodligen landa på ryggen. När jag försökte backflip första gången så klarade jag det men jag hade svårt att se landningen. Vet inte om det var för att hoppet var för litet eller någon annan anledningen men testa på ett stort hopp så blir det nog lättare!

Här är en video på min första backflip

https://www.facebook.com/photo.php?v=345184118858826&set=vb.100001017216062&type=2&theater

Vet inte om du måste vara vän med han för att se filmen eller inte, det märker du :)

Tillbaka
Topp