Så de har en utebliven skidsemester och de pengar de lagt på den hittills i ena vågskålen. En massa döda människor i andra.
Återigen denna retorik. Om nu "en massa döda" ligger i vågskålen så borde väl beslutet inte ligga hos privatpersonerna, utan då torde väl myndigheterna/experterna gjort något åt saken?
Låter som att du inte ser det som viktigt att folk undviker resor?
Jo, jag bokar självfallet inga resor nu (ska inte resa någonting). Och jag tror också att det är minimalt med folk som bokat i närtid (under krisen) också. Men om det vore viktigt för samhället/smittspridning/"en massa döda i vågskålen" så borde experterna/myndigheterna/de vinstdrivande skidkoncernerna agera på det och i vart fall
erbjuda återbetalning så folk stannade hemma. Men tydligen är det inte så pass viktigt att man vill påverka vinsten. Så varför inte kritisera dom för istället?
Hela min poäng här är just att jag tycker ni skuldbelägger fel personer. Staten arbetar för fullt med att kompensera företag så dom ska klara sig, och staten är vi alla skattebetalare. Men just när det gäller skidorterna, så ska de hålla öppet nu. Och skidorterna
erbjuder inte ens fri avbokning för att ens
uppmuntra folk till att stanna hemma. Då VILL man ju ha dit kunderna, eller i vart fall tar man deras pengar.
De har ett ansvar, vi kan inte bara skylla allt på staten.
Snarare skidorterna. Det blir helt fel när dom säger, vi vill inte ha er här, stanna hemma, men skicka pengarna för dom vill vi fortfarande ha.
Om t.ex. Skistar skulle gå ut och säga att man återbetalar alla som avbokar p.g.a. krisen idag, så skulle nog dom allra flesta avboka direkt nu. Men det gör dom ju inte, så och myndigheterna ställer sig bakom skidorterna.
Vi förlitar oss på UDs reserekommendationer samt följer paketreselagen. Så länge det inte finns en avrådan för resande till någon av våra skidorter g…
kundo.se
Så jag tycker fortfarande all denna vrede på internet och sociala medier är missriktad. Varför inte kampanja mot Skistar/skidorterna om detta för istället? Det är ju ändå deras beslut att hålla öppet och kvarhålla folks bokningar nu.