Kolla när tråden skapades?b-jay86 sa:vemdalen är bra, var där för nåra år sen och var i åre under vm som var. kan säga att det var mindre trevligt o hamna i störtloppsbacken i åre på bräda första gången man är där. men åk till åre nästa säsong istället.
hahahah där fick du till den ...Jocke222 sa:Ni som inte tycker Åre är skit behöver inte åka dit !
Kan fundera på detlinder sa:hahahah där fick du till den ...Jocke222 sa:Ni som inte tycker Åre är skit behöver inte åka dit !
Läs igenom innan du postar nästa gång kanske?
Rim o allt ju!Jocke222 sa:Kan fundera på detlinder sa:hahahah där fick du till den ...Jocke222 sa:Ni som inte tycker Åre är skit behöver inte åka dit !
Läs igenom innan du postar nästa gång kanske?![]()
ja men ja tycker inte åre är skit, men ja vill ju åka ditStepup sa:Rim o allt ju!Jocke222 sa:Kan fundera på detlinder sa:hahahah där fick du till den ...
Läs igenom innan du postar nästa gång kanske?![]()
Åre har mer fallhöjd. 1-0 Årelasssekongo sa:jämför åre med funäsdalen.. funäs är bättre på ALLA punkter förutom utelivet. om man vill åka skidor åker man i funäs. om man vill vara partyprisse väljer man åre.
Fler backar? 125 nedfarter på ett liftkort kompis...Utter sa:Åre har mer fallhöjd. 1-0 Årelasssekongo sa:jämför åre med funäsdalen.. funäs är bättre på ALLA punkter förutom utelivet. om man vill åka skidor åker man i funäs. om man vill vara partyprisse väljer man åre.
Åre har åkning ovanför trädgränsen. 2-0 Åre
Åre har fler backar. 3-0 Åre
Åre har fler affärer. 4-0 Åre
Kan nog fortsätta ett tag till men har nog fått fram min mening redan.
utter vill väll åka på is då får han åka på detJarle sa:Fler backar? 125 nedfarter på ett liftkort kompis...Utter sa:Åre har mer fallhöjd. 1-0 Årelasssekongo sa:jämför åre med funäsdalen.. funäs är bättre på ALLA punkter förutom utelivet. om man vill åka skidor åker man i funäs. om man vill vara partyprisse väljer man åre.
Åre har åkning ovanför trädgränsen. 2-0 Åre
Åre har fler backar. 3-0 Åre
Åre har fler affärer. 4-0 Åre
Kan nog fortsätta ett tag till men har nog fått fram min mening redan.
Åre har regn...
Åre har liftköer...
Åre har is...
Men funäs har ju inte åkning ovan trädgränsen, eller iaf ytterst begränsad, om man inte är villig att knata lite/hyra hopplakopter/åka vessla, det vinner åre på... Men alla tycker ju olika...
Då är du där vid fel tidpunkt, eller så kliver du inte upp på morgonen.. Förra vintern så stog jag nästan aldrig i liftkö, inga längre stunder iallafall. Så länge du inte är där under Jul/nyår, Sport eller Påsklov så slipper man köer. ELLER om man står och stampar vid liften kl 9.Sandgren2 sa:Åre är överskattat. Alltid uppkört, öppnar alltid långt senare än andra orter, dryga åkare, in i helvette långa liftköer... ska man upp över nyår å kröka så visst, då kanske de funkar.. Men nej, åre är jävligt överskattat!!!
Har du ens varit i Åre kan man fråga sig? Om du har roligare i Hammarbybacken är du nog inge vidare på att åka...vougga sa:Åre är skevt överskattat. Förmodligen det mest skitnödigaste stället i sverige. Fullpackat med äckliga 08:or, svindyrt, och jävligt isigt. kanske isigaste backarna i hela världen?
För mig är åre skit, har betydligt roligare i hammarbybacken.
Låter som om du bara hasat runt i Gästrappet, men nog fan finns det bättre åkning än i Hammarbybacken. Dessutom finns det väl bara äckliga 08:or i Hammarbybacken.vougga sa:Åre är skevt överskattat. Förmodligen det mest skitnödigaste stället i sverige. Fullpackat med äckliga 08:or, svindyrt, och jävligt isigt. kanske isigaste backarna i hela världen?
Ja det är roligt när en 08 gnäller på att det är mycke 08:or i Åre, sen brukar ju 08:orna vara här under 08:ornas sportlovet då är det ju mycke 08:or här, men undra hur många 08:or det är i Hammnarbybackan ;-)vougga sa:Åre är skevt överskattat. Förmodligen det mest skitnödigaste stället i sverige. Fullpackat med äckliga 08:or, svindyrt, och jävligt isigt. kanske isigaste backarna i hela världen?
Funäsdalen så klart!Nisse_o sa:och vilken anläggning i norden hade en park för 1½ vecka sen?
Alltid är ett dåligt ord för det är inte alltid dåligt väder i åre. För hur kan annars dessa bilder vara tagna i åre? -> http://marcusfoto.com/blogg/?p=99jonathan_chips sa:förutom att vädret alltid suger i åre och att det ofta är dåligt med snö så är det inte överskattat..
I detta fall var ju referensramen Sverige och som du vill komma till kanske den alltid är den bästa, men om man orkar gå, vet hur det blåser och var snön lägger sig så kan man faktiskt hitta bra offpiståkning.fiskebulle sa:Äsch, Åre lever fortfarande på att det var dit dom drog järnvägen. Anledningen till att man drog järnvägen just där var ju för att flest folk bodde där, vet ni varför dom bodde där? För det var den dalgången hade det mildaste klimatet-->mest bördiga markerna. Det i säg ger ju dåliga förutsättningar för den egentliga huvudsaken, skidåkningen, men det spelar ingen roll längre, för fokus har flyttats från skidåkningen till fest.
Ni som påstår att Åres off-piste är 'grym' har nog inte upplevt så jävla mycket. Det saknas en bra referensram - En skolkamrat till mig tyckte t.ex. att en mulen dag med kanonsnö var "perfekt". Anledningen till att han tycker det är ju för att han inte har ngt annat att jämföra med, samma sak tror jag gäller de flesta som prisar Åres åkning som någon slags guds gåva till skidåkningen. Get over yourself Åre-fanboys.
Funäs vs Åre 125 - 110OnThePipe sa:OCh dessutom flest pistar