Åre överskattat?
Jag antar att du inte kollade något datum alls på första posten? Och vad är en bokelse? Bakelse har jag hört om men aldrig en bokelse.Dirtbiker sa:Vemdalen är grymt! var nöjd med din bokelse!
Jag antar att du inte kollade något datum alls på första posten? Och vad är en bokelse? Bakelse har jag hört om men aldrig en bokelse.Dirtbiker sa:Vemdalen är grymt! var nöjd med din bokelse!
Idag va det rätt nice med vind i vm8ans ägg ... har aldrig åkt i en sådan och kanat i sidled för att sätet lutar innan :Dsnorkel sa:Åre har alla förutsättningar utom snö.
Har man riktigt, riktigt tur kan man tajma in när det snöat mycket utan att det blåser. Händer sällan men då kan det vara riktigt bra.
Kan tänka mig att det va nice i Måndags men va för bakis för att komma ut i vettig tid :/snorkel sa:@linder. Makes my point!
Åkte senast i måndags morse. Då var det faktiskt riktigt bra. 2 dm nysnö och ingen vind. Branten i början på Lundsrappet var riktigt nice eftersom det var avstängt och inte många som åkte.
berätta gärna varför!simonthyrberg sa:Åre är riktigt överskattat..
tyvärr inte ända från toppen! :D där kabinbanan/gondolen/tusenmetersliften slutar är ju icke toppen utan högsta punkten är ju toppstugan och finns ju inga pister/liftar där, haha ja, jag e jävligt dryyyg...skihiver sa:- 1420 högt berg med bra skidåkning från toppen!
JH
Det är ju det som skiljer mig från dig jag kan åka offpist så jag behöver inte en pist, men om du någon gång orkar ta dig till toppen så finns det faktiskt ett pistmaskinsspår att följa ner som kan säkert räknas som pist och jag skriver inte heller att det finns en lift till toppen. Utan man går eller tolkar upp.Allemaaan sa:tyvärr inte ända från toppen! :D där kabinbanan/gondolen/tusenmetersliften slutar är ju icke toppen utan högsta punkten är ju toppstugan och finns ju inga pister/liftar där, haha ja, jag e jävligt dryyyg...skihiver sa:- 1420 högt berg med bra skidåkning från toppen!
JH
Hörredudu! ;DAllemaaan sa:tyvärr inte ända från toppen! :D där kabinbanan/gondolen/tusenmetersliften slutar är ju icke toppen utan högsta punkten är ju toppstugan och finns ju inga pister/liftar där, haha ja, jag e jävligt dryyyg...skihiver sa:- 1420 högt berg med bra skidåkning från toppen!
JH
"ord"skihiver sa:Åre är som alla andra skidorter ibland riktigt bra och i bland riktigt dåligt. Vecka 9 är mindre bra, vecka 11 grymt bra. Just nu fina fisken. Men om man ser det i ett vidare perspektiv så har faktiskt Åre allt det jag gillar, och som jag inte hittar någon annanstans i Sverige!
- 1420 högt berg med bra skidåkning från toppen!
- Lift upp på kalfjäll med lång och brant åkning.
- Närhet till många fina toppar för orörd snö om man vill topptura.
- Bra utbud av krogar och barer som har öppet året om.
- Bra utbud av butiker som har öppet året om.
- Bra badhus/äventyrsbad.
- Massor av forsar att paddla i.
- Hur mycket som helst med grymma cykelleder.
- Bra vandring.
- Riktigt bra fiske.
- En by som man kan bo i året om.
- Lätt att hitta jobb.
- Trevliga människor som bor där och som är lätt att lära känna.
- Lätt att ta sig hit och här i från, tåg, flyg mm.
- Bra gym.
- Sköna fik.
- otroligt vackert sommar som vinter.
Det är några anledningar till varför jag inte tycker att Åre är överskattat.
JH
Tänk om Kungsberget ägde Åre, då skulle du få känna på rå girighet och pisträkning.luvan91 sa:en stor nackdel med åre är ju att det är skistar som äger dem, skistar tänker bara bara på pengar och antal nedfarter. jag tycker att funäsdalen och bydalen är två av sveriges bästa områden.