Bästa materialet sommar rail setup

annars så kan du ta två skateboard truckar på en planka, sen åker du simpelt nog på \"skateboarden\" och hoppar av den till railen... sett folk som gör så och det funkar nog asbra, om du är skidåkare så får du ta en breare planka och kanske nån sorts utav stödhjul :P

nu när jag har konst gräs som funkar fint så kom jag till et annat problem, byggde en ganska lång box under hösten som jag vill åka på nu på sommarn men problemet är att när man kommit en bit så stannar det, som en gummi kloss skulle sitta under brädan det säger "dgysht" sen har man gjort ett magplask på boxen...

är det nån här som har tips på hur man får bra glir på boxen?
simboardare brukar ta stearinljus på deras boxar men vet inte om det funkar så bra på boxen och vågar inte shansa eftersom det kommer bli ett helvete att få bort det sen...

vatten/såpa är inte heller så värst bar då det bara sköjs bort...

är det kk matrealet på boxen som är fel?
har plexiglas utan stålrör på sidorna då jag inte vill slita bort kanterna helt och hållet, finns det nå annat att lägga på boxen ist som inte består utav rör lr metal?

Jag förstår inte riktigt varför det inte är någon som sätter upp inrun till ett bra downräcke/box, då behöver man inte oroa sig över att stå still efter halva "åket". Det är bara att hitta en brant liten sluttning och sen kötta

Dags för liten bump!
Blev nyligen klar med min efterlängtade setup, och ja, den blev riktigt riktigt bra vill jag lova! För tillfället är det bara pvc-rören jag saknar, men de hämtar jag imorgon. Kunde dock inte hålla mig när jag var färdig med den, så hela dagen efter jobbet idag, så har jag varit ute o lagt 1:or o 3:or. Sjukt vär\\\'t!

Bifogar lite bilder som jag nyligen var ute o knäppte. Är det några frågor ang. bygget, så kö\\\' bah!
Enjoy!

Ville ha lite möjligheter, så notera på bild 2, att vi byggde en ställbar kick. Hur bra som helst!
Ska som sagt hämta röret imorgon, så edit\'s och foton kommer med tiden.

// Laters!

Hittade en bild som är lite halv cool :P. ska nog testa bygga denna till sommaren om jag orkar :cool:

4k8f7r.jpg

Senast ändrad:
Ojoj, var ett tag sedan det här forumet kom till liv. Kul att se att många, desperata efter att få sig några åk, fortfarande bygger dessa setups!

kan bara reckomendera konst snö från teknikmagasinet har doch inte testat att åka på det än men jag hällde ut på marken och drog snowboarden mot de och det gled på riktigt bra så man kan ju ha på sånt uppepå såndär grönsaksmatta ! :D

kombostnätet suger åt bra nog om ja minns rätt men hade ett liknande sexkantsnät (fast större, typ som sitter på skolgårn bakom fotbolsmålen etc) och det var som bambi på hal is + att efterssom det är ett nät så kan det hugga VÄLDIGT lätt...

själv köpte ja bauhouse konstgräsMATTA som fungera om man hade en jävla massa vatten och en fet inrun (min 8m med 44 gradersvinkel) men du fick ändå typ skutta upp på railen, så ja tror mer på konstgräset som är mer grässtrå aktiga än dom som serut som en green på golfbanan om du fattar va ja menar ;)

ishallar brukar ha massa av skrapad is som kommer från ismaskinen köp eller ta sånt och gör en liten backe funkar finfint

Jag kanske lyckas få lite konstgräs ifrån en gammal fotbollsplan, hur tror ni det skulle funka? slår såklart bort gummit ifrån det!

:cool:vad tycker ni om min ritning , och om ni har något förslag vad man kan använda för matrial ( glid ner ) jag tänkte mig typ snökäppar men vet ej om de funkar

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp