Bataleon fun kink?

Pettsun

Ny medlem
Bataleon fun kink?
Tänkte byta ut min bataleon riot då den är alldeles för styv för min smak. Kikat på bataleon fun kink och den verkar grym, finns till överkomligt pris också.
Är dock lite orolig att den kommer att bli för mjuk och sladdrig när man vill släppa och köra fort genom halvdåligt pister osv.

Har kollat runt lite efter recensioner på brädan, dock så handlar dom flesta om hur bra den är i parken osv. Har inte fått något intryck av hur den är som allround bräda.
Någon här som har en eller testat en och kan ge ett utlåtande hur den presterar i backen?

Mvh

Bataleon fun kink?
Har en till fråga till er bräd kunniga. Min nuvarande planka är 155 och är rätt nöjd med den längden. Tror ni en 157a med platt nos skulle kännas helt fel? (är 177cm lång och 60kg tung)

Bataleon fun kink?
Kan säga att 157 kommer förmodligen kännas för lång för dig.

Jag (178cm/70kg) åker på bataleon disaster i 153 och airobic i 154 , haft funkink i 157 och har en globalwarmer i 157 och dom känns klumpiga... Med tanke på 60kg kan fun-kinken fungera då den är emellan disaster och airobic men du bör inte köpa längre än 154 :)

Vad va det för pris du hade hittat den för?

Bataleon fun kink?
Hitta årets modell av funkink för 2900kr. Det är den ful/coola splitt grafiken :)
Har också kikat en del på bataleon whatever, hittade en 156a av fjolårets modell för 3190kr. Har jävligt svårt att bestämma mig vilken av dom jag vill ha.

Hur tyckte du funkinken kändes i högre fart i halv kass backe/pisten? Är rädd att den blir sladdrig som allround planka. Vill ju dock ändå ha en flexig och rolig bräda.

Bataleon fun kink?
Tror det blir lite långt men flexet är nog inga problem på någon av brädorna :) Har efter många åkdagar tydligen anpassat min åkning till den mjuka brädan. Märkte det för typ en månad sen att när jag ligger på hälskär så har jag lite tryck med framfoten på tårna för att tygla flexet och tvärt om när jag ligger på tåskär :D

Men det verkar som bataleon själva speccar att den nu ska vara hårdare än airobicen så då är det ändå inte en mjuk bräda så hittar du bara en i rätt längd är det ju inga problem :)

Bataleon fun kink?
Okej najs. Hittade en 154 för samma pris från en webbshop i Estland. Nu måste jag bara bestämma om det blir fun kink eller whatever :)

Tillbaka
Topp