Bigmountainbräda

Brasknarr

Medlem
Bigmountainbräda
Jag letar efter en bräda för långa puderdagar i höga hastigheter. (Jag är 188 och vägen 86.)

Har kollat på BURTON TRIUMPH 173 och tror att det verkar vara något för mig.

MEN...

Det känns lite trist att följa de två tidigare burtonbrädorna jag haft med ytterligare en, plus att de är i regel
dyrare än de flesta andra märken. Huruvida det är befogat kan man undra. Jag vet inte.

Så en dag inte allt för länge sedan såg jag NITRO NATURALS 171 på både Blue Toamto och Hot-Zone rejält
nedsatta. Mycket snyggare dessutom! Hur står den sig åkmässigt jämfört med Triumphen?

Andra tips mottages givetvis!

Over and out!

Bigmountainbräda
Ang Nitro brädan så vet jag inte hur den är.
Däremot har jag precis som du alltid kört på Burton. Huruvida deras prisnivå kan motiveras med teknisk överlägsenhet på brädan etc kan diskuteras.

Det som är den stora behållningen med Burton är att de ALLTID och OMGÅENDE fixar saker som gått sönder. Även om garantin gått ut.

Därför tror jag på Burton före Nitro (och alla andra tillverkare också)

10-4 ?

Bigmountainbräda
Kolla in http://www.glissadesnowboards.com/biggun

Glissade gör helt grymma puder/offpistbrädor som klår det mesta. En 175 skulle passa dig utmärkt. Jag har själv en 175 och jag är nästan precis lika stor som dig (187cm, 88kg). Jag har kört på den i alla slags fören under 3 säsonger nu och jag är otroligt imponerad. Stabiliteten, flytet och skäret är något över det vanliga.

Problemet som vanligt med Burton är att alla som har kört på deras prylar ett tag har allt för stor erfarenhet av att de ALLTID och OMGÅENDE fixar saker som gått sönder. Snowboards måste inte gå sönder och att skriva att den stora behållnigen av Burton är deras förmåga att snabbt fixa trasiga saker är ju bara för komiskt och väldigt talande:D

Peace!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp