Bil i Kanada som 20-åring

Nejv

Ny medlem
Vart vänder man sig? Måste man köpa eller har någon koll på en uthyrningsfirma som hyr ut till folk som är 20 istället för den annars magiska gränsen 21?

edit:

bilen ska egentligen bara användas i ett dygn för att ta en tripp till seattle för att inhandla kameror

Senast ändrad:
När jag säsongade i Whistler förra året köpte jag en hel del kamerautrustning via en internetshop i New York. Förutom frakt tillkom det ca 15% (vill jag minnas) i andra avgifter, såsom tull & moms. Bör ju bli billigare och betydligt enklare än att göra en roadtrip enbart för att handla.

TexMurphy sa:
Vadför inte beställa kamerorna på nätet och få dom leverade till er adress i Kanada?
TelyWanker sa:
När jag säsongade i Whistler förra året köpte jag en hel del kamerautrustning via en internetshop i New York. Förutom frakt tillkom det ca 15% (vill jag minnas) i andra avgifter, såsom tull & moms. Bör ju bli billigare och betydligt enklare än att göra en roadtrip enbart för att handla.
Nää nää, kostar ca 1000 kr att hyra en SUV ett dygn.
Tar två timmar att köra från vancouver flygplats till seattle och sen fem timmar tillbaka (man kan lämna bilen i whistler)

jättesmidigt eftersom vi också skulle kunna köra runt i vancouver och uträtta våra SIN- och bankärenden!

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp