Biltid mellan sälen och trysil?

pfhreak

Ny medlem
Tja!

Jo jag och ett par polare har en stuga nära sälenbyn och brukar köra i sälens system. I år hade vi tänkt oss att utforska trysil ist. då vi hört att det är relativt kort bit att köra. Jag undrar då om nån har en uppfattning om hur lång tid det tar att köra från sälen centrum till Trysilanläggningen?

Mvh Christian

Ca 7-8mil är det mellan Sälen och Trysil. Gissar på att det är hastighetsbegränsning på 70km/h största delen av vägen.

Beror på varifrån sälen. Är ju kanske bara 30-40 min från Stöten men kanske uppey 1h från Tandådalen osv.

Sen är Trysil så mkt bättre än Sälen på alla sätt också.
Längre backar, bättre backar, bättre park.

Kul att se att det fortfarande råder stor osäkerhet om vad Sälen är och vad de andra platserna är.

Hursomhelst så ser du ju att det tar ca en timme. Jag kan endast tillägga att det är värt varenda minut.
Från skit till hyfsat. Om det finns mycket nysnö så är Trysil helt överlägset Lindvallen, Tandådalen .....

Öppet berg som är kanon att åka på.

Senast ändrad:
Vattendroppe sa:
Tråden sa:
massa_lagg sa:
Kul att se att det fortfarande råder stor osäkerhet om vad Sälen är och vad de andra platserna är.
"Fortfarande", sa Bull.
Haha ja men den dök upp på startsidan så jag brydde mig aldrig om att kolla när svaren var inskrivna. Man borde ju inte få upp elva år gamla trådar på framsidan kan man tycka men jag tar på mig misstaget.

Jag kör den vägen några gånger per år, och det tar från Högfjället mellan 45-60 min beroende på väglag. Helt klart värt att köra.

Tillbaka
Topp