Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
vad jag vet så blir det så där med konstsnö, varmt/kallt/varmt och regn. Ganska normalt skulle jag säga..Lite bättre i Järvsö idag men ändå riktigt kass snö. En liftvärd sa att det hade regnat där för någon vecka sen, tänker ändå att de misslyckats med pistningen. Blir nog tufft för de i påsk.
Visa bilaga 31113
Absolut men så här kasst har jag inte upplevt och då brukar jag åka sent i t ex Kungsberget. Åkte i järvsö i mitten i april förra året och det var mycket bättre. Har varit med om regn och det mesta. Tänker att man borde fördela ut snön mer men jag kan inget om pistning så killgissar. Synd iaf tur att man ska längre upp till påsk.vad jag vet så blir det så där med konstsnö, varmt/kallt/varmt och regn. Ganska normalt skulle jag säga..
Grattis! Väl utnyttjat Skistar All kort (och nu har du den bästa delen av säsongen kvar
Aj fan! Ni är galna! Igår min 50te längdskisåkningdag, plus 9 dagar på bräda. Men, väderprognosen här i söder ser mycket kass ut. Det blir snart flugfiske och forspaddling. Jag tror jag måste skriva mig sjuk om jag vill åka 100 mil ihåp.
Det fanns lite fint i Hundfjället igår med och i "skogen" kunde man hitta lite orört sent in på eftermiddagen. Synd att toppen var stängd för vinden bara.Puderdag i Kläppen
Visa bilaga 31308
Visa bilaga 31363
Jag hade inte med mig någon Toblerone så fick bli lite klassisk svensk fika istället med den här utsikten förra veckan.
Du vet att det går att köpa mat där nere?Men visst, bor du på CHF-sidan så har jag full förståelse!
Men ibland blir det tvärtom. VI köpte Biscottini di Prato på Conad i Livigno, bara för att upptäcka att de på Lidl hemma i Limhamn var både billigare och godare.
Tebaks i Röldal?Tre ggr i rad har nu Alperna svikit mig och bara bjudit på gammal pistsnö.
Men idag levererar ”Bergakungens Land” Pudder och Kaiserwetter!
Och frun är lika nöjd som jag.
Visa bilaga 31479
Visa bilaga 31480
Visa bilaga 31481
Tja, jag har ju faktiskt åkt över Göta Älv för att komma hit.Ja varför gå över ån efter...![]()
Exaktemente!Röldal är fantastik när sikten är bra å det inte blåser för mkt
Gottegris, var där häromveckan och det vara bara betong i dagarna tre och regn/hagel, men jäklar vad trevligt det måste vara när det snöat/snöar. Viktigaste lärdom ifrån Røldal: Ta med egen lunch.Tre ggr i rad har nu Alperna svikit mig och bara bjudit på gammal pistsnö.
Men idag levererar ”Bergakungens Land” Pudder och Kaiserwetter!
Och frun är lika nöjd som jag.![]()
Är väl junk-väder på de flesta ställen i fjällen nu också.Kan tycka att alperna inte riktigt levererar det där stabila och sköna påskvädret just nu.
Regn, snö, storm och en väldans massa mer av det just sagda. Blöt ända in på kallingarna.
Men vafan, jag skidar ju.![]()
Perinteinen. En sån app hade jag också på 90talet, då jag ännu trodde jag skulle tränaJag har ett spesiellt extra app för Polar Grit X klockan. Jag kan byta sådana till en låda Mariestads. Nu ser det ut, 60 dagar längdåkning, 9 dagar på bräda, men våren är ännu ung.
Ja, ibland, men ganska sällan. Mestadels använder vi filmprojektorer, genom någon elev frågar något snart, och jag måste klara det, använder jag då och då ännu min kära skrivtavla.Perinteinen. En sån app hade jag också på 90talet, då jag ännu trodde jag skulle tränafråga: skriver ni på tavlan i skolan ännu o ser isf eleverna vad du skriver?
Blött här också idag.Kan tycka att alperna inte riktigt levererar det där stabila och sköna påskvädret just nu.
Regn, snö, storm och en väldans massa mer av det just sagda. Blöt ända in på kallingarna.
Men vafan, jag skidar ju.
Visa bilaga 31622
Nej.Är väl junk-väder på de flesta ställen i fjällen nu också.
Kollade bara på Norge och södra fjällen, kul att ni har det fint däruppe.Nej.
Soligt, varmt och nysnö i Trillevallen.