fredw
Aktiv medlem
Blir det någon skidåkning i vinter?
Förvånansvärt litet!Njää, jag tror att det är ett häkte eller någonting sådant.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Förvånansvärt litet!Njää, jag tror att det är ett häkte eller någonting sådant.
Det är bara för de där kidsarna.Förvånansvärt litet!![]()
![]()
Jag skojade inte bara, när jag skrev om mitt nya business ide: skidresor till Kouvola. Kouvola är just nu, liksom alltid, puderhålan nummer 1. För länge sedan, kanske 2001 i Coumayeur, någon sade: If you want to ski powder in Chamonix, you should travel to Kouvola. Eller något likadant. Men väl sagt!No, men jag just tänkte på litet likadant. Skidresor till Kouvola. Min bra kompis äger här ett hotell i Kouvola downtown, Turistihovi. (Turisthof!). Där har de också Finlands enda blues restaurang, Pub 23, för afterskin. (https://www.pub23.fi/) Och det är bara ca. 1 km till vår mäktiga Mt. Mielakka (https://mielakka.com/), om man vågar gå över järnvägsspårar (det är nog förbjudet, men i varje fall.) Vad tror ni, bussresor till Kouvola för skidåkning från Sverige? Något nytt i stället för varje sportlov i Val Thorens? Och arkitekturen är här mycket likadant?Visa bilaga 35715
Ja, elände vad med tjocka, drivis och betongsnö du brukar dra med dig!P.S. Jag är i Engelberg två dagar i början av januari. Åk inte det då, kommer att vara katastrofala förhållanden...
Måste vara att jag är ingenjör, per definition socialt inkompetent. Har helt enkelt inte fattat vinken.Ja, elände vad med tjocka, drivis och betongsnö du brukar dra med dig!Trodde C sagt att du inte är välkommen längre!
![]()
Inte varit där än för säsongen men ser bra ut vad jag sett, de verkar ha utnyttjat den kylan som varit effektivt och gjort mycket konstsnö. Angående offpist i Romme så är det obefintligt, känns som de motverkar det genom att t ex göra plogvallar i pisterna och skogen är tät. Kolla in deras snörapporter för läget:Någon som varit och testat Romme i dagarna? Ska dit 22-27/12.
Finns det något "back country område" ifall dump kommer?
Jag ska dit med ett gäng nybörjare och tänkte smita iväg själv om tillfälle ges.
Inte varit där än för säsongen men ser bra ut vad jag sett, de verkar ha utnyttjat den kylan som varit effektivt och gjort mycket konstsnö. Angående offpist i Romme så är det obefintligt, känns som de motverkar det genom att t ex göra plogvallar i pisterna och skogen är tät. Kolla in deras snörapporter för läget:
![]()
Just nu på Romme Alpin skidåkning Dalarna - Romme Alpin
Just nu information om Romme Alpin i Dalarna. Hur är vädret på Romme Alpin. Hur är temperaturen på Romme Alpin. Hur många öppna backar har Romme Alpin. Finns det snö på Romme Alpin.www.rommealpin.se
Hur funkar Romme när det är utsålt?Romme utsålt två dagar i rad. Högtryck här nu.
Fantastiskt bra. Nu äter vi egen mat så vi är inte i restaurangen och så klart blir det kö om man är i samma lift som alla andra. Men hade mer kö i Ramundberget v.8 än i går i Romme. Tror jag stod som mest 7 minuter i kö.Hur funkar Romme när det är utsålt?
Lite folk, skidor med lång radieHur funkar Romme när det är utsålt?
En hel del köer på vissa av liftarna även i singelkön. Är ju mycket blåbär så de samlas i "branta" partier så man får kryssa en del och har sett en hel del krascher. I svarta backar är det relativt tomt. Tog tidig lunch i toppstugans "källare" då det var lite kallt för grillning, var glad för det för en timma senare var det galet mycket folk där. Systemet slukar dock bra men bättre åkning kommande helger med största sannolikhet. De kommer med största förmodan ha allt öppet inom några dagar (29 av 34 backar idag)och väntas snödump på måndag så blir mjukare backar.Hur funkar Romme när det är utsålt?
Hur fan hittar ni köerna? Det där ser sjukt ut…En hel del köer på vissa av liftarna även i singelkön. Är ju mycket blåbär så de samlas i "branta" partier så man får kryssa en del och har sett en hel del krascher. I svarta backar är det relativt tomt. Tog tidig lunch i toppstugans "källare" då det var lite kallt för grillning, var glad för det för en timma senare var det galet mycket folk där. Systemet slukar dock bra men bättre åkning kommande helger med största sannolikhet. De kommer med största förmodan ha allt öppet inom några dagar (29 av 34 backar idag)och väntas snödump på måndag så blir mjukare backar.
Visa bilaga 36347
Åre/Duved har levererat fin åkning de senaste dagarna. Pudrat på ca 10-20 cm ett par olika nätter. Riktigt kallt och inte så mycket vind. Bild från igår fredag. -17c och vindstilla i Duved. Ändå varmare än på nyårsdagen då vi hade -24c på morgonen.
Visa bilaga 36346
Sydexpress har ofta lite längre kö. Jag kommer ihåg helger då vi har köat flera gånger 5+ minuter där.Hur fan hittar ni köerna? Det där ser sjukt ut…
Ja men blir förvånad när man ser de köerna. Varit där sedan sista lördagen och har inte upplevt de köerna. Men iofs så brukar jag välja bort den med längst kö när det jag kommer ner. Finns ju nästan alltid alternativa lifter där det inte är kö.Sydexpress har ofta lite längre kö. Jag kommer ihåg helger då vi har köat flera gånger 5+ minuter där.Visa bilaga 36350
Syd Express och Snöberget Express var det köer större delen av fredagen och lördagen. Även Nord Express hade en del, på torget var det bättre vid Solklinten och Snöberget Direkt, åkte aldrig liften vid Götes den här gången.Hur fan hittar ni köerna? Det där ser sjukt ut…