Bredaste brädan?

Carl_R

Ny medlem
Bredaste brädan?
Hej!
Jag behöver tips på breda vridstyva brädor med livlig flex. Jag har 43 i skor och vill ha en bräda utan tå eller häl-överhäng. Jag klämmer ner föttena i ett par skitsmå Raichleskor med kombinerad inner och yttersko om jag måste. Jag kör inte nollvinkel eller duckstance.
Längd på brädan kan va mellan 1,50 till 2 meter. Det kvittar faktiskt.

Gracias!
 
Bredaste brädan?
Jag har storlek 43 (runt 9,5 US size) och en 25 bred bräda, jag har ungefär 1cm överhäng, så du borde kunna ha en 27,5 eller 27 för att få det du önskar.
 
Bredaste brädan?
hur kan det kvitta ifall brädan är mellan 1,50 och 2 meter? det gör det verkligen inte ! om du är tex 190 är 150 för kort och 2 meter alldeles för långt om du ska ha en bräda som är två meter så måste du själv minst vara 2,15m. hur lång är du? jag tycker att du ska ta ca 20-25 cm kortare än dig själv
 
Bredaste brädan?
Jag vet inte... Min fot är 27,5-28 cm lång beroende på hur jag mäter, så jag tror jag vill ha 29-30 där fötterna står. Helt enkelt vill ha det bredaste som går att hitta.
Frågan är bara vilka brädor? Såg just att Burton har ett gäng breda. :)
Nån som har några erfarenheter?
 
Bredaste brädan?
Pontus, jag är 180, men jag lovar att det är oviktigt för mig. Bara den är vridstyv och har ett schysst flex. För *länge* sen stog jag och njöt på en LibTech Doughboy, jag har haft långa GS brädor och jag har haft pipebrädor runt 150.
 
Senast ändrad:
Bredaste brädan?
Erix, den va klassisk!

Doughboy, längden spelar ingen roll så länge vridstyvheten tillåter rena skär. Jag kommer nästan bara vara i pist. När jag läste på lite mer nu så börjar jag undra om den där rockern (banana tech) som är i den och libtechen. Hur är det att åka med? Jag antar att det inte märks när man inte svänger, men borde inte det ta bort en del av poppet när den redan är flexad en bit?
 
Bredaste brädan?
Carl_R sa:
Erix, den va klassisk!

Doughboy, längden spelar ingen roll så länge vridstyvheten tillåter rena skär. Jag kommer nästan bara vara i pist. När jag läste på lite mer nu så börjar jag undra om den där rockern (banana tech) som är i den och libtechen. Hur är det att åka med? Jag antar att det inte märks när man inte svänger, men borde inte det ta bort en del av poppet när den redan är flexad en bit?
Det är kungligt!
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp