Burton Hate - Bra som Freeridebräda?

Har tänkt köpa mig en ny bräda någon gång under denna säsong då jag har åkt runt på en Head Legacy/Fusion (eller vad fan den nu kallas då) sedan förra säsongen, vilken inte funkar allt för bra i djupare snö.

Nu är läget sådant att jag åker mer offpist - i skog och djupare snö mer än vad jag jibbar. Dock går det aldrig ett åk utan en massa hopp och åtminstone några rails.

Alltså söker jag självklart en Freeride/freestyle-bräda (så kallat All-mountain stuffz) som går fint i lössnö men som även skall vara hanterbar i parken.
Jag kollade runt lite och hittade då Burton Hate som verkar helt okej för sin prisklass, men det kan alltid finnas något bättre och jag har även märkt att många av er inte gillar Burton's grejer. Men är det någon som har erfarenhet av Hate och kan berätta lite mer om den?
Jag skulle även uppskatta om ni har något tips på en annan bräda i samma prisklass som 'Hat-brädan'. Krav är också att den skall vara mellan 157-160 cm och ha Rocker-konstruktion.

I guess that's all. Hjälp mig. Nakenbilder utlovas!

Tja!

Jag köpte en Burton Dominant förra vinter som jag knäckte, på burtons garanti fick jag en 'burton Hate, 2010s modell. Haten är tevklöst den skönaste brädan som jag har åkt på¨någonsin. Den är löjligt mjuk och helt underbar att latja omkring med. Den har ju flex 2/10 så det säger endel. Jag körde inte mycket med den i puder men det lilla som blev av så funkade den helt okej.

Du verkar åka en hel del puder, om du då bara ska ha en bräda så kanske du ska satsa på någon som inte är fullt så mjuk och lite mer anpassad till puder i övrigt. Vet inte om det går att få tag på fortfarande men om, så vet jag exakt vad du skulle behöva, märket är LTB och modellen Twin Vinyl Park. Jag köpte den för två år sen, den är helt perfekt till allt! lagom mjuk, lätt, flyter sjukt bra i puder!

OnO

Tjena,

En Hate kan vara lite väl mjuk för en all mountain-bräda, beroende på dina preferense. Då du verkar köra en del park med skulle jag rekommendera en mid flex (säg 4-6 på en 10-gradig skala), twin, rocker/zero/camrock-bräda från valfritt märke. Bakmontera och du får fint flyt i pudret!

Exempel:
Capita Indoor Survival FK / Ultrafear FK / Green Machine FK
Burton Easy Living Flying V / Joystick V-Rocker
YES The Typo
GNU Rider's Choice C2 BTX
K2 Darkstar / Slayblade
Lib Tech Skate Banana BTX
Ride Machete / DH2

"Alla" märken har väl egentligen brädor i denna stil, så det är bara att välja din egen favorit.

Senast ändrad:
Testade den i tandådalen under helgen. Otroligt skön bräda!
Funkar fint i puder och överallt annars också.

Tillbaka
Topp