Bjersing
Aktiv medlem
Cunningham (Passerelle) Couloir i Chamonix
För många år sedan var jag i Cham och tittade ner från bron och kände att man måste vara tappad för att vilja åka där, antagligen har jag blivit visare med åren och känner att det hade varit jävligt skoj att ha ett lite utmanande mål. Min plan hade varit att efter man kommer ur rännan ta glacier rond åket ner och sedan hålla mot mitt stationen.
Mitt problem är dock att jag inte riktigt vet hur bra snötäcke jag kan förvänta mig, jag ska ner v4 vilket såklart är lite för tidigt egentligen men jag vill ändå kolla om det finns någon som hängt mycket i Chamonix som kanske kan ge lite insikt i hur mycket snö det egentligen krävs för att kunna göra detta åk. Någon här som har några tips och tankar?
Mitt problem är dock att jag inte riktigt vet hur bra snötäcke jag kan förvänta mig, jag ska ner v4 vilket såklart är lite för tidigt egentligen men jag vill ändå kolla om det finns någon som hängt mycket i Chamonix som kanske kan ge lite insikt i hur mycket snö det egentligen krävs för att kunna göra detta åk. Någon här som har några tips och tankar?