Det händer inget

Eli82

Ny medlem
Det händer inget
Vad ska man göra om det står stilla i åkningen?
Förstår ni vad jag menar. Jag vill lära mig mer men vet inte av vem, eller hur?
Några förslag? brukar åka med åkare som är "bättre" än mig och det är ganska bra, förutom när de är så duktiga att att min haka nuddar bindningarna när man ser som hoppa eller trixa. men andra tips mottags gärna*S*

Har funderat på att köpa en bräda så jag kan köra både och. vad tror ni?

//A

Det händer inget
Jag har åkt bräda i tio år och kan inte säga att det har hjälpt mig att utveckla min skidåkning nämnvärt. Om du vill prova något nytt som samtidigt utvecklar din skidåkning kanske du ska börja åka lite telis. Det ger ju bättre balans, vilket går igen i alpinåkningen.

Vissa hävdar att man till och med kan utveckla sin skidåkning genom att åka blades. Det ska tydligen vara bra för bl.a. åkställningen.

Ta skidlektioner? Det kan funka... man kan alltid lära sig något

För övrigt anser jag att monarkin ska avskaffas och att Kartago bör brännas

Det händer inget
Det kanske du redan gör, men se till att åka mycket på alla underlag. Banga inte för dåligt väder eller taskigt före. Förbättringar i kontrollen/åkningen i uppkörd, isig pist smittar av sig på resten av åkningen.

Håller även med ovanstående om telisåkning.

Det händer inget
Men börja hoppa å trixa själv det lär man sig mycket av.,. behöver ju inte gå på 20meters platåerna direkt, ta å bygg engna små hopp och lek i.. hoppa över vallar osv..

Det händer inget
Jag började åka telisar och det gjorde mig bättre på vanliga skidor, eller spänn upp pjäxorna så du står lösare,
det är roligare, fast inte på isigt underlag såklart...

Börja köra DH på cykel om du inte redan gör det!

Det händer inget
Om man ska bli bättre på någonting ska man göra det mycket. med andra ord ska du åka så mycket du kan, och försöka komma upp med något nytt varje gång. kanske en snurr med en annan grab eller nåt annat i något hopp, det får sig att hålla dig fräsh och på hugget.

åker du bara mycket och testar nya grejer kommer det lossna, alldeles säkert!

lycka till

Det händer inget
All inlärning går i etapper. Man når platåer. Man nöter och tränar och allt går bra tills man plötsligt tycker att man står still. Och då kopplas psyket in. Vad nu då? Vad händer? Varför får jag ingen utdelning på nötandet. man börjar tänka efter vad man gör, och hur, man gör det. Man t o m kan tycka att man blivit sämre, vilket i sig är väldigt negativt.

Några nämner breddning, d v s börja köra bräda (helt annan motorik mot med skidåkning) eller telis. Någon nämner blades. Generellt anser jag breddning vara av godo. Man bör dock ha en "huvudgren" som man koncentrerar sig på.

För det är precis det som det handlar om. Koncentration. Vill man utvecklas måste man göra det man vill bli bra på koncentrerat. Självklart tycker många, men hur många åkare glider/hasar inte omkring i våra pister vinter efter vinter utan att utvecklas (...visst, och somliga nöjer sig med det).

Ace DG:s tips då.
1. Gör MÅNGA timmar på snö i alla typer av backar, berg och åkförhållanden. Slöåk inte, även om det är flackt, mycket folk i pisten etc. Ligg på! Alltid!
2. Ta råd från andra duktiga åkare, våga fråga, be folk visa.
3. Gå med i den lokala klubben och kör banor på kul bara (ok, lite kontroversiellt här på fria FR, men ändå).
4. Prova andra verktyg. Blades (dom förhatliga?!) används bl a av tävlingsungarna för justering av position, kantningsträning m m. Mycket effektivt, OCH KUL!
5. Ha kul (fin liten klyscha men ack så sann!)

Sen i april är inlärningsplatåerna jämnade med marken, man kör omkring i vårsolen obehindrat, avspänt, leende, tekniken härligt automatiserad, väckande åskådarnas oförställda beundran!

...bara för att upptäcka att säsongen är slut!
...igen!

Hej!
/Ace DG

Det händer inget
åker bräda då då ... jag vill lära mej och hoppa från nosepress (wheely) till Nosepress med Tailen .. om ni fatttar ... de ser så skönt ut när dom bara hoppar omkring .. de ser så jävla roligt ut =)

Tillbaka
Topp