Diskutera Freeride.TV här!

Dr_Snow

Ny medlem
Låt oss samla alla ev. frågor och funderingar om Freeride.TV i den här tråden, samlat och bra. (Omformulerat; här kan även specifika avsnitt diskuteras, handlar frågan däremot specifikt om en skida eller en ort så kan det vara lämpligt att ta det i en annan tråd.)

"Najs!"

Senast ändrad:
jag tycker att de va lite smågay när han filma sig själv o snacka., den biten va de usel kvalla på oxå.. annars typcker jag att de va bra och hoppas på att programmet får en bra framtid...

Dr_Snow sa:
Låt oss samla alla ev. frågor och funderingar om Freeride.TV i den här tråden, samlat och bra. (Frågor om specifika filmklipp ska inte ställas här...)

"Najs!"
eftersom ja e slö som fan och igentligen ska göra läxa nu så frågar ja va det kommer visas för nåt ...

se på klippet som finns ute på FR så ser du hur ett avsnitt kommer att se ut och dom berättar allt du behöver veta.. kolla på översta annonsen på startsidan..

Hela idén är ju helt klockren, fast filmningen på sig själv kunde ha gjorts snyggare.
Juan på mässan var också bra, schysst kille med humor.

En fråga, blir det några "filmreportage" i framtiden? Intervjuer, osv fast i filmformat..

Jag måste säga att jag blev lite besviken, kanske hade lite höga förväntningar? Så, vad tyckte jag inte om då? Jag tycker att man borde utnyttja faktumet att det är webb-tv och inte vanlig tv genom att göra det hela lite "nördigare", för en smalare publik alltså. Reportaget från Swesport-mässan var en god idé, men det var ungefär som att läsa en dålig recension här eller, ve och fasa, läsa ett skidtest i det där stora svenska skidmagasinet...(Hittade ett ex hos frisören sist...) Jag inser att allt på Swesport-mässan är oprovat men lite mer detaljerad info måste väl finnas?

Lite smalare och mindre Svensson-snälla reportage skulle jag vilja se. En bra idé är det i alla fall!

Dr_Snow sa:
Jag måste säga att jag blev lite besviken, kanske hade lite höga förväntningar? Så, vad tyckte jag inte om då? Jag tycker att man borde utnyttja faktumet att det är webb-tv och inte vanlig tv genom att göra det hela lite "nördigare", för en smalare publik alltså. Reportaget från Swesport-mässan var en god idé, men det var ungefär som att läsa en dålig recension här eller, ve och fasa, läsa ett skidtest i det där stora svenska skidmagasinet...(Hittade ett ex hos frisören sist...) Jag inser att allt på Swesport-mässan är oprovat men lite mer detaljerad info måste väl finnas?

Lite smalare och mindre Svensson-snälla reportage skulle jag vilja se. En bra idé är det i alla fall!
Håller faktiskt med dig där Dr_Snow, lite nördigare vill jag nog att det ska vara. Vi får väl anta att detta bara var ett snabbt ihopklipp av lite material för att kunna launcha innan februari, förhoppsningsvis kommer senare en timmes klipp med rundvandring från Swesport ;)

Tycker det var helt okej, skulle dock velat se lite mer från swesportmässan men det var ändå bra saker ni tog upp. Hoppas på fina reportage från us open och xgames m.m i framtiden. Kanske något skidtest också skulle vara trevligt å se.

Bra idé annars jobba vidare på den.

jag tycker att lite reportege bakom kulisserna på freeride kunde va kul.. typ som att johan berättar lite varför han starta sidan, vilka som jobbar, vad han tjänar på de.. nått sånt hade vart kul

lite inslag av jibbing? typ tricktips.. som dom me wester.. men lite seriösare?

återkommer.. piiiiz

Eftersom jag inte hade någon som helst förväntning och fick reda på att det skulle lanseras just då när det kom ut tyckte jag det var ganska häftigt.

Men visst, folk som filmar med mobilkamera sänker ju standarden.
Don Juan rockade, lite halvtaskig info som du sa Dr.Snow men annars var det nog det bästa på web-tv.

Sen tycker jag nog att vi ska uttala det TEVE (TV) som på svenska och inte börja krångla med nå TIIWII (TV) som mobilkameramannen började jiddra.

Hoppas det kommer mera, och filmreportage med åkare osv..

Går det att byta bakgrund för kommentarerna till avsnitten av Freeride.TV? Det är rätt jobbigt att sitta och läsa kommentarer i vit text på svart bakgrund. (Ja, jag sitter och markerar texten nu för att kunna läsa utan att anstränga mig.)

Dr_Snow sa:
Går det att byta bakgrund för kommentarerna till avsnitten av Freeride.TV? Det är rätt jobbigt att sitta och läsa kommentarer i vit text på svart bakgrund. (Ja, jag sitter och markerar texten nu för att kunna läsa utan att anstränga mig.)
Eller så läser man bara kommentarerna här: https://www.freeride.se/content/1321/ (scrolla ner å se magin)
så slipper man krångla så jävligt?

jeppenator sa:
Dr_Snow sa:
Eller så läser man bara kommentarerna här: https://www.freeride.se/content/1321/ (scrolla ner å se magin)
så slipper man krångla så jävligt?
Lektion ett i människa-datorinteraktion:
Anpassa aldrig användaren efter systemet. Om jag behöver ändra mina vanor för att utföra något så är det gränssnittet det är fel på. (Ja, jag vet vad jag pratar om.)

Med anledningen av de sköna påhoppen efter min kommentar om det fjärde avsnittet så tänkte jag utveckla mina tankar lite här...

"Freerides tråkigaste idiot" tycker, trots motstånd, följande:

Som alltid eftersträvar jag kvalitét (ersätt detta ord med det som gör dig nöjd, jag samlar ord som glädje, kunskap och god form i ordet kvalitét). När jag bestämmer mig för att se ett avsnitt så gör jag det för att jag vill; se underhållning, genom humor och genom bra åkning, och hålla mig uppdaterad i "freeride-världen". Senaste avsnittet uppfyllde knappast förväntningarna. Varför? Läs min kommentar här: https://www.freeride.se/content/1321/
Passa på att läsa svaren också, tänkte kommentera dem nedan.

Bo87, jag håller med. Längre reportage vill jag också se, de får gärna innehålla lite mer "analys" också, mer djup än t ex massa tävlingsresultat. Jag menar...det är inte så att det finns en (teoretisk) gräns för hur lång programmet får vara. Sugar'r hill-reportaget tyckte jag var bra, så jag har alltså inget emot lite "livsstil-reportage" istället för massa tungt faktarabblande.

SpOnkan; nej, inte nödvändigtvis fler amatörfilmer, men utlovas "massa" vill jag gärna se fler än två. Jag antar att David, som du säger, väljer ut de som håller lite högre kvalité än de flesta... OM David valde bort ett amatörklipp (med bättre åkning) före det med TJ Schiller så tycker jag att han valde fel. Ser du min poäng? TJ-klippet var inte roligt, inte "snyggt" och i övrigt ointressant. Det kändes som lite krystad kändis-spotting.

Simonl & AEriksson; lägger man ut en film får man tåla lite kritik...ni tog kritiken på fel sätt. Ja, ni hade kul är ni åkte, men jag tycker inte att en minuts trams i början (ja, det tycker jag att det var) återspeglar det särskilt bra. Alla tycker inte om samma sorts "humor".

Fotnot; personangrepp är en rätt osnygg sak, tur för dig simonl att jag har lite självdistans!
//Dr. Snow - hänger och dinglar...

Senast ändrad:
visst dr snor, du har säkert tjallat på dom till din homeboy johan..

man får helt enkelt lära sig att ha svart bakgrund om man vill markera dra. jag gör det med.

Dr snow, du pratar om freeride.tv som om det ligger massa spons pengar bakom... ta det för vad det är! Jag tycker själv att det är ett kul sätt att göra freeride.se mer personligt! Och självklart kan det bara bli bättre, ju mer freeride växer ju högre kvalitet kan iaf jag tänka mig. Ju fler företag som ser freeride som ett exemplariskt marknadsförings sätt mot skidande/snowbordande jeppar, ju bättre/större kan det bli...? Sneek peeks på nya filmer, produkter, men även marknadsföring av div. skidanläggningar osv. Hoppas iaf jag.

Dave sa:
Dr snow, du pratar om freeride.tv som om det ligger massa spons pengar bakom... ta det för vad det är!
Nja, fast jag gör väl inte det, eller?
Om jag nu ska fortsätta tjata om just det här avsnittet (tycker det är ett strålande exempel) så ser jag inte hur mer pengar skulle påverka mina föreslagna förändringar? De handlar ju om att ersätta ett meningslöst klipp med något härligt från våra användare, samt att korta ner några andra inslag lite grann, det kan väl inte kosta några stora pengar? Ok, kanske nån timlön pga lite mer klipparbete...

Känns som att mina förslag till förbättring inte är omtyckta, alla är nöjda som det är. Hm, tänk om alla vara nöjda med allt...

ekdahl; kom igen nu...

Senast ändrad:
kan man alldrig vara nöjd? jag tycker de är bra att dom har fått upp FR TV.. de blir ju säkerligen bättre med tiden :)

Ställ inte frågan vad kan Freeride.TV göra för dig, utan vad kan du göra för Freeride.TV!

Just nu gör vi det bästa ftv som vi har råd med utan sponsorer, och vi behöver era goda idéer och hjälp med att göra programmet bättre, så hör av er per mail på david@freeride.se eller ring på 0730-455912 så kan vi diskutera hur du kan hjälpa till!

Mvh David

Btw david fick ja inte tag på nån som kunde filma frankerhauser.. såg ingen som gjorde det heller.

tycker fr tv ser grymt bra ut jusst nu.. längtar till JOI specialen..

ALLA SOM SITTER PÅ KLIPP DÄRIFRÅN SKRIV TILL david@freeride.se så kanske ditt material dyker upp på tv :)

Tjeeenna! någon som vet va soundtracket i FreerideTV avsnitten heter? diggar melodin! brukar vara i början och slutet.. / Liljeros peace out!

Är freeride.tv igång fortfarande? Alltså jag ser ju att det är mycket klipp lite från överallt i världen men jag syftar på freerides egna avsnitt där Kvart och kanske nån annan presenterade lite inskickat material, intervjuade nån åkare eller så... kom ut rätt många såna avsnitt förut, tycker det skulle vara roligt om ni tog upp det igen!

felix sa:
Är freeride.tv igång fortfarande? Alltså jag ser ju att det är mycket klipp lite från överallt i världen men jag syftar på freerides egna avsnitt där Kvart och kanske nån annan presenterade lite inskickat material, intervjuade nån åkare eller så... kom ut rätt många såna avsnitt förut, tycker det skulle vara roligt om ni tog upp det igen!
Tycker jag också, man längtade alltid lite extra efter nästa fr.tv avsnitt. Hoppas det återupptas!

Tillbaka
Topp