Med anledningen av de sköna påhoppen efter min kommentar om det fjärde avsnittet så tänkte jag utveckla mina tankar lite här...
"Freerides tråkigaste idiot" tycker, trots motstånd, följande:
Som alltid eftersträvar jag kvalitét (ersätt detta ord med det som gör dig nöjd, jag samlar ord som glädje, kunskap och god form i ordet kvalitét). När jag bestämmer mig för att se ett avsnitt så gör jag det för att jag vill; se underhållning, genom humor och genom bra åkning, och hålla mig uppdaterad i "freeride-världen".
Senaste avsnittet uppfyllde knappast förväntningarna. Varför? Läs min kommentar här:
https://www.freeride.se/content/1321/
Passa på att läsa svaren också, tänkte kommentera dem nedan.
Bo87, jag håller med. Längre reportage vill jag också se, de får gärna innehålla lite mer "analys" också, mer djup än t ex massa tävlingsresultat. Jag menar...det är inte så att det finns en (teoretisk) gräns för hur lång programmet får vara. Sugar'r hill-reportaget tyckte jag var bra, så jag har alltså inget emot lite "livsstil-reportage" istället för massa tungt faktarabblande.
SpOnkan; nej, inte nödvändigtvis fler amatörfilmer, men utlovas "massa" vill jag gärna se fler än två. Jag antar att David, som du säger, väljer ut de som håller lite högre kvalité än de flesta... OM David valde bort ett amatörklipp (med bättre åkning) före det med TJ Schiller så tycker jag att han valde fel. Ser du min poäng? TJ-klippet var inte roligt, inte "snyggt" och i övrigt ointressant. Det kändes som lite krystad kändis-spotting.
Simonl & AEriksson; lägger man ut en film får man tåla lite kritik...ni tog kritiken på fel sätt. Ja, ni hade kul är ni åkte, men jag tycker inte att en minuts trams i början (ja, det tycker
jag att det var) återspeglar det särskilt bra. Alla tycker inte om samma sorts "humor".
Fotnot; personangrepp är en rätt osnygg sak, tur för dig simonl att jag har lite självdistans!
//Dr. Snow - hänger och dinglar...