dubbel bakåt på mattan?

welle

Ny medlem
dubbel bakåt på mattan?
tjeena! undrar om jag skulle kunna få nån hjälp! varje gång jag ska testa dubbel bakåtvolt så hamnar jag på ryggen efter en... jag försöker kolla runt men går inte stannar lixom upp!

sen cork 900?? hur fan kommer man runt d sista 180?? tar fart utåtabara helvete o snurrar snabbt men blir typ d-spin istället då...

dubbel bakåt på mattan?
försök att ligga helt rakt på den första 360n å sen gå över till cork på cork 9a.. sen så kommer du iaf inte landa fel eller göra d-spin!

dubbel bakåt på mattan?
jag råkade göra dubbel bakåt en gång när en polare skjöt upp mig men då landade ja på knäna.. men de kändes dock ganska lika så om man vågar klarar man det nog.

dubbel bakåt på mattan?
Hermiknator sa:
när du gör dubbel backflip så kryp ihop till en boll och snurra på bara:P
Japp det är precis så man ska göra, se till att få rikligt med air också så kommer det lätt att funka/G

Ps snart sätter du den!

dubbel bakåt på mattan?
har inte provat på dubbel back än (kommer nog testa i sommar ^^) men skulle tro att det är som hermiknator säger. kryp ihop bara. Så tänker jag göra iaf. :P

Har iaf corkat en 900 men aldrig landat på fötterna, går det ens stompa? Känns bara som att man ligger rätt varje helvarv.
Jag vrider iaf bara ner huvudet lite mot axeln i snurren. Inte för mycket för då kommer man få mer volt på den.

glhf

henning21: är det inte lättare att sätta dubbel back än dubbel front? Landar dock inte lika farligt om man kommer lite långt eller kort i fronten... Men man får ju mer snurr i back!

dubbel bakåt på mattan?
det är inte svårt ... som en vanlig bara att du börjar med att hoppa upp den ganska högt sen roterar du som bara helvete och våågar hålla i så sitter den ..

dubbel bakåt på mattan?
dubbel bakåt på mattan?
dubbel back är mycket lättare än dubbel front för på dubbel back så kommer man som automatiskt å landa på benen lr knäna när man kommer runt men på dubbel front så ere mycket svårare o ta landningen på dubbel back ere bara snurrar o hålla kvar

dubbel bakåt på mattan?
de är väl bara å satsa järnet på snurren å hoppas man kommer runt!
men jag vågar tyvär inte än.. ska satsa på de när jag blivit lite tjockare! man lär juh väga hyffsat för att få rätt höjd lixom!

dubbel bakåt på mattan?
cork 900 är inte så svårt när man lär sej den. det är so att göra en cork 7 fast man stannar inte att snurra för att landa.

Tillbaka
Topp