En reflektion...

• Trådstartare Trådstartare balanselius
  • Start datum Start datum
B

balanselius

Guest
En reflektion...
Efter att ha läst http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=24701
så inser jag att jibbingrörelsen påminner väldigt mycket om modeindustrin.
Alla pratar om stil som om det vore det viktigaste i världen, kläders utseende är viktigare än dess funktion , vissa märken är "hetare " än andra och sist men inte minst åkarna/modellerna blir bara yngre och yngre i jakten på nya "talanger".
Väldigt få pratar om glädjen i ett lyckat åk utan det är den ytliga bekräftelsen på att man har stil som är eftertraktad...
Har jag missförstått alltihop?

En reflektion...
jag håller med till fullo....skönt att någon äntligen har fattat det.... =) (Jag är iochfördig ingen jibber...men ändå)

////Erik

En reflektion...
Jag håller med dig om att det fokuserar alldeles för mycket på färgen på jackan och antalet cm som visas av kallingarna. Det skall fokuserar på kvalitén på Gore-Texen och hur snabbt man kan åka nedför lössnösluttningen!

Men tyvärr tror jag du har missförstått hela inlägget, så som jag har förstått det så syftar det till att Jon åker med mycket mer flyt och inre harmoni, ja jag vet att det är flummigt, än de andra åkarna som snurrar allt de har och viftar med armarna. Med stil menas alltså inte mode och klädSTIL utan åkstil och kontroll...

Mina två tjugolappar!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp