En viss tysk har galen rea...

A-Pow sa:
Var det någon mer än jag som fick ett mail i måndags där det stod att jag inte kommer att få mina skidor pga för många beställningar i förhållande till hur många par de hade inne?
jag tycker att det är lite konstigt då jag ändå beställde typ vid 9 på morgonen när rean körde igång?!
någon som sitter i samma båt?
Dom hade väl bara 2-3st av den då, säkert slut direkt. Tycker dock de e dåligt av dom att inte ha en hemsida som uppdateras direkt. Då slipper man sånt här...

Vattendroppe sa:
A-Pow sa:
Var det någon mer än jag som fick ett mail i måndags där det stod att jag inte kommer att få mina skidor pga för många beställningar i förhållande till hur många par de hade inne?

jag tycker att det är lite konstigt då jag ändå beställde typ vid 9 på morgonen när rean körde igång?!

någon som sitter i samma båt?
Väldigt många som fått liknande mail mig veterligen (har polare som försökte göra klipp, själv blev det inget för min del). Tror inte det är något konstigt med det, om de har haft två par av modellen du beställde inne som de ville rea ut kan det gå med ljusets hastighet.
Internethandel är inte så kul ibland då inte lagrets uppdateras tillräckligt fort tydligen...

Vilka skidor rekommenderar ni för en kille (183cm lång och ca 70kg) som vill testa att köra lite park?
gärna några som är lite mjukare, jag tänkte ta längden 17Xcm så de skidor som finns kvar i den längden är Dirty Bastard, Banger, The Caspers och Lunatic.

Så vilken av de skulle du rekommendera?

Jag har ett par rossignol s3 sedan tidigare som jag är nöjd med :)

Senast ändrad:
Jag och en kompis beställde varsitt par Watch Out för 99 EUR/st den 26/4, dvs. dagen innan SC skickade ut nyhetsbrevet om rean. Vi fick skidorna levererade i går. Jag måste säga att det känns helt ok att köpa ett par nya skidor av årsmodellen 11/12 för 1 017 SEK (inkl frakt från Tyskland)!

/Jonas

Någon som vet om coreupt kommer fortsätta med sin utförsäljning på andra hemsidor nu eftersom de lämnat in en konkursansökan, och i så fall när?

LawndartGustav sa:
någon som kan tänka sig att byta ett par Borg to Drop mot mina Slasher?
Tyvärr inte ... men om du eller någon annan vill göra en bra affär på ett par Slasher 187 är jag på! (Jag fick ett ursäktande mail från SC ang. Min beställning.)

/ MM

Mountain_Man sa:
men om du eller någon annan vill göra en bra affär på ett par Slasher 187 är jag på! (Jag fick ett ursäktande mail från SC ang. Min beställning.)
/ MM
Det kan hända att jag har ett extra par men har två kompisar som kanske e sugna på dom som jag ska kolla med först, hör av mig om de är till salu =)

ngn som vet en onlineaffär som säljer völkl mantra till rimligt pris så här sent in på säsongen? sc, profreezeshop och skibartlett har ej!

cricks sa:
ngn som vet en onlineaffär som säljer völkl mantra till rimligt pris så här sent in på säsongen? sc, profreezeshop och skibartlett har ej!
Mitt bästa tips till dig som vill köpa en mantra är......dont. Finns skidor som är way roligare att köra på. Å-bahn från Extrem borde vara en värdig kandidat.

Ska hämta ut mina The Slasher i eftermiddag,blev även ett par Salomon sth 14 driver...dock omonterat,för vem vågar låta SC göra jobbet!?

Normalt börjar tillverkningen av nästa årsmodell i nov-dec året innan. Normalt sett finns det en massa Coreupt skidor av nästa årsmodell 2012-2013 tillverkade redan nu .
Säkra källor säger att Stadium ska sälja Coreupt nästa säsong.
Kul att se hur de kommer att reagera på det som hänt.

Senast ändrad:
fredric83 sa:
Normalt börjar tillverkningen av nästa årsmodell i nov-dec året innan. Normalt sett finns det en massa Coreupt skidor av nästa årsmodell tillverkade redan.
Säkra källor säger att Stadium ska sälja Coreupt nästa säsong.
Kul att se hur de kommer att reagera på det som hänt.
Har du bevis för att det börjar masstillverkas i Nov-Dec? Tror inte på dig där riktigt. De plockar fram några skidor ja. Men ingen serie tillverkning. Och att Stadium skall sälja de vad har det med saken att göra?

Pratar ofta med de flesta av de Svenska grossisterna.
Säger väl sig själv att under perioden Jan-maj tillverkas nästa årsmodell.
Varför skulle fabriken bygga skidor på våren av innevarande årsmodell.
Vem skulle köpa dem.
Grossisterna får beställda skidor i oktober som skickas ut till butikerna okt-nov.
Redan v 2 har tillverkarna i princip alla nästa års modeller tillverkade visserligen i liten skala.
Många tillverkare har väldigt många modeller om man räknar SMU modeller samt alla modeller för olika marknader .

Hasse såg i en tråd att du påstod att alla pjäxmodeller oavsett storlek har samma vidd invändigt.
Står du fortfarande för det.
De flesta pjäxfabrikanterna har 26,5 som referens medan Head har 27.5

Senast ändrad:
fredric83 sa:
Pratar ofta med de flesta av de Svenska grossisterna.
Säger väl sig själv att under perioden Jan-maj tillverkas nästa årsmodell.
Varför skulle fabriken bygga skidor på våren av innevarande årsmodell.
Vem skulle köpa dem.
Grossisterna får beställda skidor i oktober som skickas ut till butikerna okt-nov.
Redan v 2 har tillverkarna i princip alla nästa års modeller tillverkade visserligen i liten skala.
Många tillverkare har väldigt många modeller om man räknar SMU modeller samt alla modeller för olika marknader .

Hasse såg i en tråd att du påstod att alla pjäxmodeller oavsett storlek har samma vidd invändigt.
Står du fortfarande för det.
De flesta pjäxfabrikanterna har 26,5 som referens medan Head har 27.5
Nu säger du jan-maj, nyss var det nov-dec. Sen resten är ju bara babbel som alla vet.

Lite koll på branschen har jag. jobbade i den redan innan du var född.
Det är i nov - dec som de ställer om för att hinna ta fram alla skidor till nästa säsong.
Har en kompis som är nere nu och testkör årsmodellerna 2013-2014 i Österrike

Senast ändrad:
Jo, det är ju så att de som har egna fabriker börjar göra "nästa vinters" skidor redan i november. Vi snackar hundratusentals skidor. Just nu är halva produktionen gjord. Men Coreupt, Black Crows, Kästle etc har ingen egen fabrik. Jag synar att de redan har tillverkat den extremt lilla mängd skidor som de ska ha redan nu. Jag gissar att de görs på någon veckor under hösten när dessa småmärken har råd att förskottsbetala leveransen. Om inte förskottsbetalning i alla fall så sent som möjligt pga dålig likviditet. Vad jag vet går inget av dessa småmärken bra ekonomiskt (samma sak med de stora).

Med skidkläder är det så att i stort sett ingen har egen fabrik, där syr man i stora fabriker som gör produktionen på någon månad under sommaren. Som annars under året syr andra typer av kläder. Samma fabrik kan sy golf, outdoor, segling och skidkläder under året, åt massor av olika fabrikat.

fredric83 sa:
Lite koll på branschen har jag. jobbade i den redan innan du var född.
Det är i nov - dec som de ställer om för att hinna ta fram alla skidor till nästa säsong.
Har en kompis som är nere nu och testkör årsmodellerna 2013-2014 i Österrike
Hur gammal är du egentligen? 60?

Skare sa:
Med skidkläder är det så att i stort sett ingen har egen fabrik, där syr man i stora fabriker som gör produktionen på någon månad under sommaren. Som annars under året syr andra typer av kläder. Samma fabrik kan sy golf, outdoor, segling och skidkläder under året, åt massor av olika fabrikat.
Alla "riktiga" Gore-Tex-kläder (exkluderar tex Windstopper) sys i GoreTex fabrik, de släpper inte membranet till någon. Förklarar ju också varför många detaljer (tex blixtlås, kardborretätningen på ärmarna osv) är så lika mellan olika märken.

Kalle_Bern sa:
Skare sa:
Alla "riktiga" Gore-Tex-kläder (exkluderar tex Windstopper) sys i GoreTex fabrik, de släpper inte membranet till någon. Förklarar ju också varför många detaljer (tex blixtlås, kardborretätningen på ärmarna osv) är så lika mellan olika märken.
Rätt mig om jag har fel. Men just membranet är ju faktiskt något som de faktiskt säljer till andra. Däremot så har de patent på hur man sätter ihop allt. Limtyp, mängd, tyck, värme etc.

Jag har varken fått leveransbesked eller en ursäkt för att de bara levererade ett av de två par jag beställt. Däremot fick jag mina skidor början av förra veckan.

Eftersom jag blev lite irriterad över att jag, trots att de både reserverat pengar på mitt kort och skickat en bekräftelse på en beställning av två par skidor, bara fick ett par skidor ringe jag till SC i förrgår och fick prata med en väldigt hjälpsam människa. Orsaken till att de accepterade 'överbeställningar' var att deras e-handelssystem bara uppdaterar lagersaldot en gång i timmen. För det mesta räcker det men när det som i de här fallet kommer ett par tusen beställningar på ett par timmar blir lagersaldot fel.

Jag kan förstå deras förklaring men tycker inte den är särskilt bra.

Tillbaka
Topp