Extrem Superswede

kimaeh

Ny medlem
Extrem Superswede
Hejsan alla glada jibbers och ni andra!

Jag har fått ett erbjudande av extrem att köpa deras Extrem Superswede twintip för inköpspris med egen design på för utan extra kostnad då jag kom trea i deras design-tävling.
Min fråga till er nu är vad ni tycker om denna skida, är det en schysst twintip för ett bra pris. Ge lite ris och ros om den.
Den finns dock bara som längst i 175cm och jag är 182cm, är detta för kort för mig? iofs är det en smaksak, men alltid kul med lite reflektioner från andras sidor.

/J

Extrem Superswede
den är en bra twintip! den är ganska lätt och styv, funkar bra i hopp och park!

det är väl deras absoluta parkskida kan man säga.

jag körde på deras villain förra året, som 187 cm lång och nästan 90 kilo så var den för klen för mig.. jag skulle heldre haft en supersweede!

det blir ungefär samma längdskillnad för dig å din skida som för mig och min, jag hade 178 och är 187, så det ska nog inte vara några problem! men visst är de skönare med längre skidor!

hoppas du kommer på hur du vill göra!
lycka till :)

Extrem Superswede
Tack för bra svar Jeppe!

Jag kör ju på 169cm nu så 175cm blir ju iaf längre än det jag har nu.

Angående bindning, Look px15 och px12. Vilken rekomenderas?

/J

Extrem Superswede
Joakim_Olsson sa:
Tack för bra svar Jeppe!

Jag kör ju på 169cm nu så 175cm blir ju iaf längre än det jag har nu.

Angående bindning, Look px15 och px12. Vilken rekomenderas?

/J
Var observant med att den svarta px15 racing väger 3 kg vilket är ganska mycket. Marker jester väger bara 2 kg.

Extrem Superswede
Okej, det är ju rätt stor skillnad. Hur är det med px12? Om jag inte tar mig fel så går den bara att ställa in som hårdast på 12, alltså 120kg eller? och px15 till 150kg?

Extrem Superswede
Joakim_Olsson sa:
Okej, det är ju rätt stor skillnad. Hur är det med px12? Om jag inte tar mig fel så går den bara att ställa in som hårdast på 12, alltså 120kg eller? och px15 till 150kg?
DIN är inte KGx10

Mina Px12'or som är inställda på 9 kan jag trycka ur om jag kämpar lite och jag väger 65... som en fingervisning att man ska prova sig fram och inte gå efter vikt

Vad har du för bindning på dom du åker på nu?

Senast ändrad:
Extrem Superswede
Joakim, lyssna nu...
Jag vet inte så mycket hur du åker men att döma av dina bilder verkar du behärska skidor rätt bra och gillar att köra på rätt stort? Jag skulle aldrig gå på en skida som är kortare än mig själv då. Superswede kan säkert vara en bra skida, men du behärskar mycket längre skidor och kommer utvecklas bättre på det också.

80kg är ju dessutom endel, du behöver stabilitet. Gå på en längre skida!

Extrem Superswede
aha det är rätt så gamla bilder i albumet får uppdatera någon gång. Jag får ta mig en funderare.. 175 cm är ju inte så mycket kortare än vad jag är lång och de jag har nu är 169cm och dom duger bra måste jag säga, det är knepígt det här. Är så sugen på egen-designade också , hade varit sjukt fett i backen.. specielt då det matchar outfiten! :)

Extrem Superswede
Joakim_Olsson sa:
aha det är rätt så gamla bilder i albumet får uppdatera någon gång. Jag får ta mig en funderare.. 175 cm är ju inte så mycket kortare än vad jag är lång och de jag har nu är 169cm och dom duger bra måste jag säga, det är knepígt det här. Är så sugen på egen-designade också , hade varit sjukt fett i backen.. specielt då det matchar outfiten! :)
Köp 175 vetja!

169 -> 175 är ju bara 3cm framför och 3cm bakom foten extra ... Du vänjer dig på 3 sekunder och efter 4 så ser du bara fördelar med det

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp