Farligt med backflip?

Fiberteknologi

Aktiv medlem
Farligt med backflip?
Tja!

Jag skulle gärna villja kunna backflip men jag sätter det inte på studsmatta och jag är för övrigt inte så jätte duktigt jibber. sätter 360 men inte solklart, frågan är då. är det farligt att fösöka? och om jag försöker, hur stort/litet ska hoppet vara då? jag kommer åka 1 vecka till iår och det kommer inte vara tillgänglig offpist så ni behöver inte svara bygg ett hopp i offpisten.

Farligt med backflip?
om du inte kan bygga ett hopp med mjuk landning så ska du nog inte prova iår illafall.
men träna i sommar på studsmatta och trampolin och kanske vattenhopp.

Farligt med backflip?
Helt ärligt tycker jag att du ska skippa det om du knappt sätter 360.
Sätt det först klockrent på studsmatta.

Men, om du verkligen vill försöka så använd för guds skull ryggskydd och hjälm, om du nu inte redan gör det.
Det borde väl räcka med ett hopp med en 7-8 meter platå för att klara det.

Men som jag sa, jag tycker att du borde träna på en studsmatta först.

Farligt med backflip?
NEJ!!! Det är inte farligt med bakåt har landat på huvudet, ryggen, magen i jägligt många stora isiga hopp och visst man blir skrajj men inte mer om man har lite tur.

Farligt med backflip?
säger som dom andra.. lär dig på studsmatta först! så du vet hur rotationen kommer kännas.. för annars kommer de vara riktigt läskigt att göra och du kommer inta ha en anig om vart du är i luften och hur du ska landa..

så skit i de för den här vintern.. öva på snurrarna istället :)
och så satsar du på det nästa år när du lärt dig på studsmatta och i badhus!

lycka till

Farligt med backflip?
lär dig först på matta..
ja satte backflip ganska nylingen men är som du osäker på 360 så om du lär dig på matta e det bara att satsa:P

Farligt med backflip?
Nej, gör inte backflip innan du lär dig sätta på matta.
Försök på studsmatta innan! Det är busenkelt.
Första gången jag försökte så landade jag med knäna, andra försöket så satt det.

När du gör bakåtvolt se till att du böjer ryggen bak och titta bakåt, då funkar det!

Lycka till!

Senast ändrad:
Farligt med backflip?
jag prova backflip första gången i ett park hopp.. visserligen landa jag på magen men andra gången jag försökte satt jag den. så de e bara till att hoppa de.;) och hoppet jag hoppa i var man nog 3 meter upp och flög nog 5-6 meter.. du kan nog prova i ett lite mindre hopp men de e bara att försöka

Farligt med backflip?
pro_edvard sa:
NEJ!!! Det är inte farligt med bakåt har landat på huvudet, ryggen, magen i jägligt många stora isiga hopp och visst man blir skrajj men inte mer om man har lite tur.
Säg det till den stackaren som bröt nacken i bräcke för ett par år sedan...

Farligt med backflip?
det bästa hopp som man kan pröva backflip första gången på, är att bygga kicken lika hög som landningen. brant kick, nedtrampad landning och kompisar som peppar. de e bara å försöka!

Farligt med backflip?
Sålänge det inte är hårt i land ningen är det inte farligt. Jävligt överskattat trick ändå:P
Gör som Wesslan95 säger, låter helt klart säkrast, sen om du sätter det på matta eller i vatten etc. är nästa n ett krav. Har du aldrig gjort en bakåtvolt i hela ditt liv är det nog itne så smart o prova det på skidor, om du inte har jävligt bra luft kontroll.

Farligt med backflip?
Haha lite dumt å prova utan att sätta på matta? :D
Såg inte så stabilt ut på filmen heller, träna upp balans etc istället.

Farligt med backflip?
om du inte kan backflip på matta är det stor risk att du kommer tveka efter halva och landa på nacken om du testar det på skidor

Senast ändrad:
Farligt med backflip?
Första gången jag någonsin provade backflip var i ett parkhopp i kungsberget. Hade aldrig gjort det, inte på studsmatta eller nånting! Det var grejer det! ^^

Farligt med backflip?
Det är inte farligt om du gör det rätt . det enda du behöver tänka på är att ha ett nog stort hopp ! . hellst (offpist hopp) . sen så kastar du dig bara bakåt i hoppet o kollar ner på landningen när du kommit runt ! . .

Tillbaka
Topp