Vet du hur snöläget brukar vara 5/6 april i fernie? Om jag bokar resan åker jag från fernie 5 april.pitor sa:det är ju sagt att Fernie ska stänga den 6:e april, det enda jag hört.
www.ragingelk.com kanske kan vara något. Vi kan nog vara en 30-50 svenskar iaf, inte lätt att räkna alla :DNewstream sa:Är det någon som har koll på ett billig och bra boende i Fernie? Jag och 2-3 pers kommer dit på lördag den 9e feb och kommer stanna en eller två dagar av vår roadtrip. Vi kommer ha egen bil så vi behöver inte bo direkt vid backen, utan prioriterar pris och trivsel. Hur många svenskar är på plats för tillfället i Fernie?
TexMurphy sa:Finns massor med trådar om boende i Fernie.
Förra året så var april bättre än mars, det varierar ju dock från år till år.
Generellt så ligger Fernie rätt lågt och därför osäkert sent på säsongen. Banff förstår jag inte vadför du skall till. Ta hellre Revelstoke eller Kicking Horse som alternativ till fernie då dom ligger högre.
Tex
TexMurphy sa:Har för mig att Mountain Perks kör en daglig tur mellan Kicking och Fernie.
Finns heli- och cat-skiing överallt i BC. Revelstoke är ju mest känt för sin Heli-skiing men men även området runt Nelson/Whitewater har massor.
Den heli- och cat-skiing som finns ligger ju alltid en bit ifrån själva skidanläggningen då det är andra företag som driver den. Dom företagen har egen mark precis som lift företagen har sin mark. Detta gör att det blir bolagsberoende vilka berg man åker på.
Tex
Ifall du inte känner till google så finns den på www.google.com och forumets sökfunktion finns på https://www.freeride.se/forum/search.phpNP_Sweden sa:Någon som kan tipsa mig om några hemsidor när det gäller heliski och catskiing i närheten av fernie? Google vet. Tips på sök kriterier "Fernie Kootenay Heliski"
Någon som vet hur många timmar det tar till kicking och revelstoke med buss? Google vet. Tips på sök kriterier "Golden Revelstoke Bus" alternativt lägg till "Grayhound"
Och är det bara langley travel och go west som anordnar resor till fernie? Det går att ordna själv alldeles utmärkt finns massor av information här på forumet om det.
Behöver man visum eller andra jobbiga intyg om man åker till kanada eller räcker det med pass? Svaret på den frågan finns garanterat på forumet
TexMurphy sa:Ifall du inte känner till google så finns den på www.google.com och forumets sökfunktion finns på https://www.freeride.se/forum/search.phpNP_Sweden sa:Någon som kan tipsa mig om några hemsidor när det gäller heliski och catskiing i närheten av fernie? Google vet. Tips på sök kriterier "Fernie Kootenay Heliski"
Någon som vet hur många timmar det tar till kicking och revelstoke med buss? Google vet. Tips på sök kriterier "Golden Revelstoke Bus" alternativt lägg till "Grayhound"
Och är det bara langley travel och go west som anordnar resor till fernie? Det går att ordna själv alldeles utmärkt finns massor av information här på forumet om det.
Behöver man visum eller andra jobbiga intyg om man åker till kanada eller räcker det med pass? Svaret på den frågan finns garanterat på forumet
Vill inte vara anal men faktiskt lite sökning kan du göra innan du frågar. Jag svarar gärna på frågor om Fernie men jag gillar inte att mata lata personer med guldsked.
Tex
Victorrrr sa:catskiing i FERNIE: Fernie Wilderness adventures: www.fernieadventures.com
Powder cowboys: www.powdercowboy.com
Catskiing Nelson: Valhalla powdercats: www.valhallapow.com
Catskiing Rossland: www.bigredcatskiing.com
heliskiing GOLDEN: Purcell heliskiing : www.purcellhelicopterskiing.com
Heliskiing Revelstoke: Selkirk Tangiers: www.selkirk-tangiers.com
nu har du nog lite att gå på! lycka till!