FILM film! croy har gjort en film!

MedlemJapaner

Aktiv medlem
Tjohejsan!
Det har ju börjat bli poppis att lägga upp sköna filmer me lite fräsiga klipp här på freeride så jag tänkte följa trenden.
Jag har slängt ihop några klippt tillsammans med musik, filmen är inte redigerad på något sätt. Jag har klippt den i moviemaker det gick snabbast.

Det är väl en 5-6 klipp på lite puder från vecka 7 förra vintern.

Enjoy!

http://media.putfile.com/powpow

hoppas det funkar nu >_<

Senast ändrad:
den var skön! men texten på slutet visar ju att man inte vågar lägga ut vad som helst innan folk börjar klaga..

oo om det bara kunde komma en bråkdel av den snön till stockholm så vore de ju inte helt fel..:P

powpow! fint där i början croy! visste inte att du var en sån freeride räv

Senast ändrad:
tack för en film utan massa specialefekter och jobbiga klipp, mycket bättre än de flesta amatörfilmerna här på fr.... Gör det inte svårare än vad det är!

Bra kvalité, trevlig musik, bra åkning... Bra film helt enkelt! Tyckte det blev snyggt i slutet med "bortförklaringen", snyggt när det var draget åt vänster...

En grej bara. Hade det inte varit jäkligt mycket softare utan mittmontering? Satans vad du får hänga i pjäxorna... Det måste ha varit skitläskigt att försöka styra igenom skogen i början. Dels är det tajt som bara den, men så tvingas du köra med bakåtvikt vilken knappast hjälper manövrerbarheten...

Detta är ett bra exempel på hur det blir när man mittmonterar twintips och hänger i pudret... En standardmonterad skida fungerar knappast dåligt i parken, men en mittmonterad fungerar dåligt i pudret... Iofs kanske skidorna är lite väl smala för att få det där lyftet som en 95+-skida ger...

Sorry för att jag dödade den dåliga stämmningen! ;-) Men om du har mer liknande material får du gärna slänga ihop mer...

Carled sa:
Bra kvalité, trevlig musik, bra åkning... Bra film helt enkelt! Tyckte det blev snyggt i slutet med "bortförklaringen", snyggt när det var draget åt vänster...

En grej bara. Hade det inte varit jäkligt mycket softare utan mittmontering? Satans vad du får hänga i pjäxorna... Det måste ha varit skitläskigt att försöka styra igenom skogen i början. Dels är det tajt som bara den, men så tvingas du köra med bakåtvikt vilken knappast hjälper manövrerbarheten...

Detta är ett bra exempel på hur det blir när man mittmonterar twintips och hänger i pudret... En standardmonterad skida fungerar knappast dåligt i parken, men en mittmonterad fungerar dåligt i pudret... Iofs kanske skidorna är lite väl smala för att få det där lyftet som en 95+-skida ger...

Sorry för att jag dödade den dåliga stämmningen! ;-) Men om du har mer liknande material får du gärna slänga ihop mer...
han har inte mittmontering...

Carled sa:

Det är ett par Scott p2 och dom är 80mm på midjan. Det var/är skitläskigt att köra puder på dom, man får använda en helt annan teknik men det måste vara djup snö för att den ska funka. Och när det är mycket snö tar det lång tid att få upp farten med mittmonterade skidor.
Nu har jag ett par andra lagg att köra lössnö med. Nordica supercharger ignition. Dom är framför allt längre och bindningen är bakmonterad på dom och dom är lite bredare på midjan (84) men framförallt är nosen bred (122). Det är jävligt gött för man kommer upp mycket bättre på snön då.

Kul att niu gillar filmen förreseten, det trodde jag aldrig:P

Om ni vill så skulle jag kunna klippa ihop mer puderklipp :D

Cr0y_HimselF sa:
Carled sa:

Det är ett par Scott p2 och dom är 80mm på midjan. Det var/är skitläskigt att köra puder på dom, man får använda en helt annan teknik men det måste vara djup snö för att den ska funka. Och när det är mycket snö tar det lång tid att få upp farten med mittmonterade skidor.
Nu har jag ett par andra lagg att köra lössnö med. Nordica supercharger ignition. Dom är framför allt längre och bindningen är bakmonterad på dom och dom är lite bredare på midjan (84) men framförallt är nosen bred (122). Det är jävligt gött för man kommer upp mycket bättre på snön då.

Kul att niu gillar filmen förreseten, det trodde jag aldrig:P

Om ni vill så skulle jag kunna klippa ihop mer puderklipp :D
ja snälla gör det, såg så fett kul ut :D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp