[FILM] Skolarbete

MedlemJapaner

Aktiv medlem
[FILM] Skolarbete
Tjo!
Jag klippte ihop en film som ett arbete i skolan. Den är ganska så hårt komprimerad därdav ränderna och den dåliga kvalitén. Ge gärna konstruktiv kritk, dock ej på filmningen för jag har knappt filmat nåt alls.

Filmen kanske inte är klar än

[FILM] Skolarbete
kändes som att avsnitten var för korta..kanske inte blir samma känsla om man inte byter låt för varje åkaré?

[FILM] Skolarbete
du hade lagt texten för långt ut på några klipp så man inte såg första bokstaven..

sen va de väl bra annars:) men tänk på dedär me musiken. heldre en låt me bra flyt än å klämma in en liten snutt ur massa olika låtar. man får mer flow i filmen me samma låt:)

[FILM] Skolarbete
In the morning - junior boys tycker jag passar in bra i början, men sen när dem börjar sjunga blir det kasst.

och det där långa mellanrummet i slutet kan man väl korta ner?

Fast det är ju bara vad jag tycker :)

[FILM] Skolarbete
Början var rätt snyggt redigerad, passar bra till musiken. Resten var väl sådär blev ganska långtråkigt. Det var bra att det var lite blandat mellan park och offpist även fast det såg ut som att ni var väldigt mkt bättre i parken än utanför=)

[FILM] Skolarbete
Bra åkning.. redigeringen var dock inte så jätte bra tycker jag.. den går att göra myk bättre och trevligare. Man ska inte heller dra repris på något i en film. det är något tittaren själv få göra om man vill det, lika så tycker jag att många offpiståk var rätt tråkiga..

Nu har jag klagat rätt mycket:P men filmen var ändå en 4/5.

[FILM] Skolarbete
gillade filmen skarpt..pga att ni inte bara åkte park utan puder oxå...blev ju sugen som fan av detta..vilket är en skidfilm is all about right?

[FILM] Skolarbete
dif_89 sa:
Bra åkning.. redigeringen var dock inte så jätte bra tycker jag.. den går att göra myk bättre och trevligare. Man ska inte heller dra repris på något i en film. det är något tittaren själv få göra om man vill det, lika så tycker jag att många offpiståk var rätt tråkiga..

Nu har jag klagat rätt mycket:P men filmen var ändå en 4/5.
Det var typ 2 sekunder?
No offence men det var typ 2-3 klipp puder. då tycker jag inte det är värt att klaga:) men sån är jag

[FILM] Skolarbete
den var jävligt men men de blev lite för mycket i slutet med låtbyten osv... sjukt bra i delen med mackdawglåten.. 4,7/5

[FILM] Skolarbete
ALXX sa:
den var jävligt men men de blev lite för mycket i slutet med låtbyten osv... sjukt bra i delen med mackdawglåten.. 4,7/5
Ska tänka på att inte byta låt så ofta. Men som nån sa här innan så passade inte neweralåten in. antagligen därför jag bytte så mycket i slutet

[FILM] Skolarbete
Säger som tidigare att det blev för många låtbyten, dessutom gillar jag inte att man använder låtar som redan har varit använda i skid/snb-filmer, det blir liksom att man jämför och så känns det som lite brist på fantasi.

[FILM] Skolarbete
Rastavibrationer sa:
Säger som tidigare att det blev för många låtbyten, dessutom gillar jag inte att man använder låtar som redan har varit använda i skid/snb-filmer, det blir liksom att man jämför och så känns det som lite brist på fantasi.
Jag har sjukt mycket andra låtar men tyckte in the morning passade bra. dock kan jag förstå att newera inte passade. den låten ångrar jag. men det är ju trots allt ett skolarbete och min lärare vet inget om sånahär filmer;)

[FILM] Skolarbete
Nice film, som alla andra instämmer jag med låt bytena de vart lite många...
Sedan undrar jag om han oskar pedersen är sponsrad han va riktigt nice, steeze å shiet...

[FILM] Skolarbete
Får jag fråga om du läser typ rörligbild på gymnasiet eller om det är nått mellanstadie projekt?

Jag ser hellre att du gör filmen ännu kortare och tar bort kassa klipp. Och att du kanske fixar lite med ljus och kontraster så att det inte går från typ klara färger till nått grå dassigt.. Sånt fick vi lite skäll för när vi gjorde vår film i plugget. (rörlig bild, andra åter i gymnasiet)

Och juste. byt inte låt så ofta. Det är sjukt störande.

Senast ändrad:
[FILM] Skolarbete
An-ton sa:
Sedan undrar jag om han oskar pedersen är sponsrad han va riktigt nice, steeze å shiet...
yeah najs film jocke lite snabbt regigerad de vet ja men ok endå. japp oskar är sponsrad av både armada och oakley och snart tror jag det blir extreme också så han kör förfullt.

[FILM] Skolarbete
sebbe_h sa:
Får jag fråga om du läser typ rörligbild på gymnasiet eller om det är nått mellanstadie projekt?

Jag ser hellre att du gör filmen ännu kortare och tar bort kassa klipp. Och att du kanske fixar lite med ljus och kontraster så att det inte går från typ klara färger till nått grå dassigt.. Sånt fick vi lite skäll för när vi gjorde vår film i plugget. (rörlig bild, andra åter i gymnasiet)

Och juste. byt inte låt så ofta. Det är sjukt störande.
går inte rörlig bild. hade en dag på mej att klippa ihop den. jag går i 9an. Ska tänka på detta :) jag är inte så hajj på dedär med att ändra kontraster och ljus och sånt men tack för tipset =)

[FILM] Skolarbete
surfer_boy sa:
An-ton sa:
yeah najs film jocke lite snabbt regigerad de vet ja men ok endå. japp oskar är sponsrad av både armada och oakley och snart tror jag det blir extreme också så han kör förfullt.
nice...

[FILM] Skolarbete
- Ta bort 2-3 låtar och kör de låtarna ni väl har lite längre. Som det var nu kändes det lite för hackigt och det blev inget riktigt flyt i filmen. Mitt tips är att köra på några låtar med lite mer gung och skippa rappen helt, det känns inte som att det passar in. Det känns för tungt för er åkstil.
- Att skärmen blir helt svart direkt när ett klipp är slut utan testa istället att använda dig av "Fade" så att bilden sakta försvinner så känns det inte lika avklippt.

Annars bra jobbat!

[FILM] Skolarbete
OlaMelin sa:
- Ta bort 2-3 låtar och kör de låtarna ni väl har lite längre. Som det var nu kändes det lite för hackigt och det blev inget riktigt flyt i filmen. Mitt tips är att köra på några låtar med lite mer gung och skippa rappen helt, det känns inte som att det passar in. Det känns för tungt för er åkstil.
- Att skärmen blir helt svart direkt när ett klipp är slut utan testa istället att använda dig av "Fade" så att bilden sakta försvinner så känns det inte lika avklippt.

Annars bra jobbat!
Tack för tipsen!
Detdär med låtarna står redan längre upp och jag har tänkt på det. Tycker själv det blir väldigt hackigt.
Ska tänka på detdär med toningen av klippen, själv tycker jag det passar ärtt bra när det är tydliga pulsslag i låten som man kan klippa efter.

[FILM] Skolarbete
Alla låtar har typ varigt med i snowboard eller skidfilmer innan:P Det blir jävligt svårt att göra ett avsnitt bra om man tar en låt från en annan film som t.ex in the morning låten.
Den är ju med i en sjukt snygg teaser. Sen när den är med här så blir automatsikt allting sämmre för man jämför med teasern.

Om ni fattar:P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp