Filmtävling för en dag

Josslo

Ny medlem
Filmtävling för en dag
Jag tror de va på richter jag såg det en gång i tiden och kom på först igår när jag ute och gick med hunden "fan va skoj" tänkte jag.

Grejen är att där hade dom nere i alperna en filmtävling som gick ut på att man hade 12 timmar på sig att skaffa klipp och redigera och allt vad som krävs för att få ihop en film på en begränsad tid.

Säg att tävlingen startar kl 9 på morgonen, sedan har man några timmar på sig att vara ute i backen/parken/offpisten och filma. Därefter när man är nöjd med klippen, eller helt enkelt inte har tid med mer filmning, så är det dags att gå och sätta sig vid en dator och redigera klippen och skapa film av det. sedan skall alla bidrag vara inlämnade vid 21.00.

Skulle inte en sån tävlnig vara skoj att ha nånstans? typ på freeridehelgen i Åre eller nåt?

Filmtävling för en dag
aa det skulle vara grymt. sen kan ju alla bidrag läggas ut på freeride. skulle bli grymt tror jag.

Filmtävling för en dag
Av: Huggybear | Idag 17:34 Citera

aa det skulle vara grymt. sen kan ju alla bidrag läggas ut på freeride. skulle bli grymt tror jag

skulle bli fint

Filmtävling för en dag
va en sån tävling i alperna förra året, Hike and ride, fast då hade man 2 dygn på sig tror jag, verka grymmt kul

Filmtävling för en dag
har sett samma program, sjukt najs.. men man borde ha lite mer tid än från 09:00-12:00 =)

Filmtävling för en dag
såg det programet också för några år sedan..men den tävlingen var ju typ sponsrad så alla hade likadana kameror och datorer för att det skulle bli rättvist..

Men det skulle va sjukt najs ha ha nån sån tävling typ på freeride helgen.

Filmtävling för en dag
feiinn ide,man kan ju göra så att man gör en tråd här på freeride, och alla som är med i tävlingen laddar upp sin film någonstans och sedan postar den i den tråden, och dom bidragen som är postade efter en viss tid är inte med eller nått sånt.

men då tycker jag att man ska lägga på en timma på tiden så man har till kanske 22.00 på sig så att man får lite tid till att ladda upp den också.

tror dock att det kan blir svårt att få det att funka ifall man ska ha det på freeridehelgen i åre eftersom dom flesta som är där, eller iaf många som är där bor inte i åre, så dom kanske bor i stuga eller liknande och har kanske inte tillgång till internet, och i värsta fall inte tillgång till dator.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp