Finns tricket Cork?

lossev

Ny medlem
Finns tricket Cork?
Hej, min kompis säger att Cork inte är ett trick när man åker skidor, att det är samma sak som att köra en vanlig 360 eller 1080 fast att man ligger lite vertikalt.. att de är bara noobs som säger cork!

stämmer detta? eller finns t.ex. Cork 10, Cork 7 osv?

Skriv gärna även om flera har svarat, jag måste samla bevis på att cork är ett eget trick!!

Senast ändrad:
Finns tricket Cork?
frågar du jacob wester finns inte cork bara korkskruv och den snurren ska se ut som en sån där grej man öppnar vinflaskor med.
vi andra säger cork...

Finns tricket Cork?
Varför skulle det inte finnas? Känns ju ologiskt...
Att göra en cork 7a mot att göra en vanlig 7a är ju två olika saker så varför skulle inte cork finnas?...

Finns tricket Cork?
men då är ju inte en mutegrab och en tweakad mutegrab samma trick? typ samma sak som att snurra lite snett eller inte

Finns tricket Cork?
skulle itne säga att det är ett trick utan ett annat sätt för att utföra ett trick, tex en cork 10 är ju fortfarande bara en 10 egentligen

Finns tricket Cork?
Att bara göra en "cork" blir väl lite svårt. Men Cork7 är ju inte samma sak som vanlig 7a. Det är två olika trick. Ja.

Finns tricket Cork?
Nej det finns inte. Det försvann för en herrans massa år sen. noobsen stal det tillsammans med en platta Jolt och sen har det aldrig varit sig likt.

Finns tricket Cork?
Dannehardrock sa:
Att bara göra en "cork" blir väl lite svårt. Men Cork7 är ju inte samma sak som vanlig 7a. Det är två olika trick. Ja.
Att bara göra en "cork" är ju i sånna fall en "cork 360"

Tack för att folk skriver, behöver fler som bevisar cork's existens :)

Finns tricket Cork?
Hahah, okeY? =D. Jag kan berätta att han har riktigt fel, ett bra exempel är att man brukar säga safty grab 7:a det är för att man grabbar tag i skidan på ett snyggt sätt medan man gör en 720 graders snurr precis som man skulle säga "cork 7:a" roterar snyggt i en mer vertikal vinkel i en 720 graders snurr =D Fråga han varför det finns en massa filmer över hela internet som tilltalar den kända cork snurren också :)

Peeeace - A-A

Finns tricket Cork?
att göra cork och snurra vanligt är långt ifrån bara lite stilskillnad enligt mig..
och det med att mute och tweakad mute inte skulle vara samma sak isåfall förbryllar mig ännu mer.. det är ju mer skillnaden mellan spiken och en ihopkrupen snurr..
Cork snurrar du ca 20-90 grader jämfört med marken och det är ganska stor skillnad.

Finns tricket Cork?
nötter som säger att cork är ett eget trick
cork är ju en variant på en snurr men man avstår oftast från att säga cork
hur ofta hör ni speakern i någorlunda seriösa tävlingar säga cork?

Finns tricket Cork?
tittti540 sa:
frågar du jacob wester finns inte cork bara korkskruv och den snurren ska se ut som en sån där grej man öppnar vinflaskor med.
vi andra säger cork...
Haha Cork1 finns inte!!!!!
Cork1 finns, cork är en variation på snurr.

lossev sa:
Dannehardrock sa:
Att bara göra en "cork" är ju i sånna fall en "cork 360"

Tack för att folk skriver, behöver fler som bevisar cork's existens :)
Hur tänker du nu? Cork är inte en flipp och räknas inte som ett extra varv.
- Han gjorde cork. Blir något i stil med - Han gjorde en sne snurr.
(Cork - 1) är inte Cork180 :)

Finns tricket Cork?
Måste vara den mest fuckada tråden på länge. En cork är ett trick som man utför när man åker skidor, vad är problemet? Du lutar dig bakåt och snurrar, det kallas för en cork. Det osar droger här...

Finns tricket Cork?
HAHA, ja för alla ni som tycker jag e dum i huvvet som tror att inte tricket cork finns..(jag är kommpisen som han snackar om.)
Vad jag menar som en del andra i här redan tagit upp är att när man tävlar och gör en "cork" så säger ju ingen att man gör en cork 3 utan bara att man gör en vanlig 3:a

adilf sa:
Fråga han varför det finns en massa filmer över hela internet som tilltalar den kända cork snurren också :)
Okej, alltså vem som helst kan lägga upp filmer på nätet o kalla den va de vill detta betyder inte att tricket heter de som står jag kan tex lägga upp en film på youtube när jag gör en switch 5'a tex och kalla den för "SWITCHURU". och om folk börjar kalla tricket för SWITCHURU betyder de inte att de heter så O_o eller?

Iaf om de nu finns cork varför säger inte kommentatorer osv de på tävlingar och events?

Finns tricket Cork?
adilf sa:
Och får jag fråga vad det är för events du går på, Skånska Slalom klubbens sm?
SM står väll för SVerige mästerskap inte säker.. men det borde ju betyda att de utser sveriges bästa? då borde de ju vara folk som är bättre än dej där?(om du inte är sveriges bästa)

Finns tricket Cork?
Det var kul, det var inte med eroni jag skrev det . Är det bara jag som känner känslan av att det flyger runt en massa små birds som skriker ÄÄEEEAAGGD :)

Peace

Finns tricket Cork?
haha vem fan har så lite att göra att han tar upp nåt sånt här?
gör man en corkad 7a brukar man väl oftast säga cork 7 och de går väl lika bra att säga "han gjorde en 7a". Sen om det är ett trick eller inte så finns det väl ingen skapelsegud som har bestämt just det? vem bryr sej?

Finns tricket Cork?
tricket cork finns.. och sen om din kompis tror att ett trick som heter cork inte finns pga att kommentatorerna inte säger de på tävlingar är väl upp till honom..

tricket cork är ju precis som det låter, en helt vanlig snurr som du lutar bakåt (som en korkskruv som skruvas snett)..

skulle då alltså inte dubbelcork finnas heller? menar kompisen det? Det är ju ett av dom mest uttjatade tricken denna säsong.. och det finns! till 100%

Finns tricket Cork?
fast faktiskt så kan man ju itne bara göra en cork ? man måste ju ha en rotation ! :P ;) :D x) du kan ju inte bara köra en cork .. typ sw cork
måste ju vara typ cork 720 ;)

Finns tricket Cork?
Ifreeen sa:
fast faktiskt så kan man ju itne bara göra en cork ? man måste ju ha en rotation ! :P ;) :D x) du kan ju inte bara köra en cork .. typ sw cork
så misty och underflip osv finns inte heller? så gör man misty5 kan man ju likaväl göra 180, samma sak eh!?

Finns tricket Cork?
TheFibretech sa:
Ifreeen sa:
så misty och underflip osv finns inte heller? så gör man misty5 kan man ju likaväl göra 180, samma sak eh!?
hahah men va :P ? du kan ju itne bara göra en misty ?? du måste ju ha ett nummer en rotation ! :P alltså du kan ju inte göra misty 0 ?? eller du kanske kan inte vet jag ?

Finns tricket Cork?
Ifreeen sa:
TheFibretech sa:
Ifreeen sa:
hahah men va :P ? du kan ju itne bara göra en misty ?? du måste ju ha ett nummer en rotation ! :P alltså du kan ju inte göra misty 0 ?? eller du kanske kan inte vet jag ?
jag fattade som att du menade att tricket cork inte fannas bara för att man behöver en rotation i grunden altså är det en vanlig "sne" rotaion..

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp