Fråga om hyrskidor (Sälen och Trysil)

TobbeLinke

Ny medlem
Halloj.

Detta är mitt första inlägg så hacka inte alltför mycket.... ;)

Jag är sugen på ett par Rossignol Bandit B2 av årets modell från vår vän Conrad i Tyskland. Kruxet är ju att jag åker inte så hiskeligt mycket så 4 papp på ett par skidor är ändå 4 papp... Då kommer min fråga: är det nån som vet om denna skida kommer att finnas för uthyrning i Sälen resp Trysil i år? Jag vill inte ha nån liten uthyrare som finns några kilometer ifrån backen utan min fråga gäller de "officiella" uthyrarna som ligger mitt i backen. Om jag vet säkert att jag kommer kunna få en B2:a som hyrskida i både Sälen och Trysil så kanske det är bättre att hyra i år igen....

Svara helst inte med svar såsom "köp den här skidan istället" eller liknande, det är banditen jag vill ha! Jag blev fullständigt förälskad i förra årets modell när jag provade den i Åre.

Over and out.

Tjenare!
Jag har själv jobbat med skiduthyrning i Lindvallen, för Skistars räkning säsongen 03/04. Då fanns det inga B2:or el. liknande skidor, de närmaste man kom lite mer allround var 1080.
Det finns alltså mest pistskidor i olika kategorier, offpisten i Sälen/Trysil är ju inte så jättebra direkt.

Hur det ligger till i år är jag inte säker på, men sannolikheten att de skulle ha Ross B2 är inte särskilt stor. Du kan ju alltid ringa och fråga själv, nummer finns på hemsidan (skistar.com)

Trysil Skiutleie var grymt snabba på att svara på mail och de kommer att ha B2:an i år! Nån som vet om det är samma uthyrare på Fagerås-sidan som vid Turistsenteret?

Det er ikke den samme skiutleia på fageråsen som på turistsenteret, men de har like bra utvalg så det skulle ikke forundre meg om de også har B2. Send en mail og hør: fagerasen@trysil-ski.no

där jag har hyrt har det funnits b2 iallafall, min kompis fick ett par sånna. ligger typ 75 meter från backen. i lindvallen altså. gå mot dom backarna till höger om gustavbakcen nedanifrån sett och sen ligger det på höger sida om vägen i nästan som en källare. kommer bara inte ihåg vad det heter där.

Tillbaka
Topp