G3, black crows eller black diamond?

kaax

Ny medlem
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av toppturskidor från G3?
Jag är i valet och kvalet mellan G3 seekr, black diamond route 95 & black crows camox freebird. Skidan är främst tänkt för att användas för att topptura för åkningens skull, dvs det är viktigt att det är kul nerför utan att den är för tung att gå upp med. Men kommer nog bli lite piståkande med dem också.
Skidorna från G3 tycker jag verkar najs, men hittar inte någon recension som inte är från dem själva, så undrar om det är någon här som har erfarenhet av dem? Bra/dåligt? Eller om det är någon som kan rekommendera någon av de andra skidorna jag funderar på? Jag är 162 cm lång och väger ca 55 kg, kommer åka mycket i Jämtladsfjällen. Tack för tips :)

kaax sa:
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av toppturskidor från G3?
Jag är i valet och kvalet mellan G3 seekr, black diamond route 95 & black crows camox freebird. Skidan är främst tänkt för att användas för att topptura för åkningens skull, dvs det är viktigt att det är kul nerför utan att den är för tung att gå upp med. Men kommer nog bli lite piståkande med dem också.
Skidorna från G3 tycker jag verkar najs, men hittar inte någon recension som inte är från dem själva, så undrar om det är någon här som har erfarenhet av dem? Bra/dåligt? Eller om det är någon som kan rekommendera någon av de andra skidorna jag funderar på? Jag är 162 cm lång och väger ca 55 kg, kommer åka mycket i Jämtladsfjällen. Tack för tips :)

Jag har åkt på Black Crows Orb Freebirds och är väldigt nöjd med dem. Tror det är relativt lika Camoxen bortsett ifrån midjebredden. (Inte säker dock). Orb’en känns iaf fartstabila och är lätta att lägga upp på kant och flyter förvånandsvärt bra i djup snö (30-40cm puder), ett par bredare skulle ju va bättre men med lite fart går de mycket bättre än vad jag trodde i så djupt. Kör dock med ett par 184cm och väger inte så mycket, ~65kg.

Hörde dock att Corvusen (de rosa) ska vara riktigt roliga att åka på och de väger inte så mycket mer, kan vara ett alternativ att fundera på.

Hej!

Jag kör G3 Synapse Carbon sen tre år, som jag gissar är en föregångare till Seekr. Köpte dom lite på chans, älskade dom från första sekunden, har i princip inte använt mina vanliga Scott sedan dess. Dom är kvicka i sväng, inbjuder till teknisk åkning. Ju sämre och stökigare snö och förhållanden, desto bättre blir dom. Mycket lätta att gå med, och dom funkar riktigt bra även i pist (jag har 109 mm varianten). Enda minus är att jag saknar camber/spann, hade underlättat piståkning. Dom är helt fantastiska offpist, i lite djupare snö. Jag överväger själv ett par Seekr som ersättare, kan absolut rekommendera G3

Tack för era tips! Jag har landat i G3 Seekr w så får vi hålla tummarna för att de levererar så som Synapse carbon verkar ha gjort :)

kaax sa:
Tack för era tips! Jag har landat i G3 Seekr w så får vi hålla tummarna för att de levererar så som Synapse carbon verkar ha gjort :)
Synapse Carbon känns betydligt vekare än Seekr 100, den senare är riktigt matig och kräver en del kraft och teknik för att komma till sin rätt. Men väldigt imponerande skida.

För er som eventuellt funderar på G3 Seekr W så kan jag tala om att jag är supernöjd med dem! Har hunnit åka i de flesta förhållanden både i och utanför pisten och skidorna har enl mig levererat på allt! Den är lekfull och lätt utan att bli det minsta sladdrig när man åker hårt.

Tillbaka
Topp