hallo jkpg bor var är era fina longboard backar

Martin248

Ny medlem
jag och några kompisar bor nogra mil ifrån jönköping och vet att de är en backig stad men vart är de långa fina hyfsat branta backarna? ni som bor i jönköping och runt om berätta vart era fina backar är och hur man kommer dit!

tackar!

Senast ändrad:
Egnahem, Huskvarna! Åk ner för ådalsvägen om ni vågar. Det är en trafikerad väg men jag lovar att ni inte blir besvikna. Sjukt härligt om man åker vid rätt tid på dygnet då det kan förekomma lastbilstrafik på vissa delar av dagen =) en fin sommarkväll är det ett sic åk =) Peace

Har aldrig åkt där själv men bankerydsbacken ifall ni vill ha något utav de värre!
Åk mot bankeryd från centrum och precis innan bankeryd kommer backen, går inte att missa!

ådalsvägen känns lite brant så något lite försiktigare o lååååångt.

ja är inte rubriken fin!

Manutten sa:
hatar longboard men.. ett ord krävs som svar på din fråga:
dunkehallabacken!
den är dock väldigt traffikerad och en ganska skarp kurva mitt i och ingen bromssträcka i slutet.. Men jag vet några som åkt i den så den är inte omöjlig

ådalsvägen är inte för brant om man börjar en bit ner ! man behöver inte köra de allra värsta "svängarna" för där är det sjukt om man får möte eller nåt. kommer man över kanten där så äre kört xD värsta stupet ! Men det finns inte så många bra ! men den på väg till bankeryd måste vara beroendeframkallande. om du inte tkr att rakan innan är bromssträcka nog så borde du söka läkarvård =) no offence. Peace out

Martin248 sa:
oo sjukt fin backe på filmen hur kommer ja dit. hur fort går den när det går som fortast?
Det ligger i orsa då.. sen så åker du upp mot grönklitt. det är skyltat från rondellen! säg till om någon ska köra där så kanske man hänger med:D Vägen är trafikerad men åker man vid 7 tiden så bruker det inte vara någon trafik alls.
max hastighet: 60kmh

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp