Head Mad trix 06/07

MedlemJapaner

Aktiv medlem
Head Mad trix 06/07
Tjena!
Nu gör jag ännu ett inlägg om valet av skidor. Jag HAAR sökt i forumet på allt jag kunde komma på om denna skida men hittar inte det jag söker. Har också sökt i recensioner och skiddatabasen men finner ingen väsentlig fakta om skidan.

Nu är det så att jag har lyckats tjafsa till mej ett fett bra pris på en Head madtrix skida. modell förra året (06/07) sprojtans ny, rea och allt. Tillsammans med en såndäringa mojo-bindning modell exklusiv.
Jag bad idag skidaffären att lägga undan skidorna över helgen så att jag kan fundera över mitt beslut och komma tillbaka på måndag (3/9-07) och ge besked. Det är jäkligt sjysst av dom att lägga undan en rea-vara under helgen.

Nu ställer jag frågan till alla er som åkt på denna skida eller mojo 70 (tror den är mest lik?). Hur är denna skida?
Jag kommer enbart åka park med den, åka till och från parken i pisten kanske.
Jag vill ha all info som går. Är den mjuk/hård/bra popp/stabil/lättsnurrad/fartstabil/svängig/fladdrig/värdelös/ultimat vad som helst.

Jag har fått en bild av denna skidan som en ganska mjuk skida som ändå har bra popp och som är ganska lättsnurrad, men ganska stabil i landningen.

Är jag helt ute och cyklar eller har jag fått en någorlunda korrekt bild av skidan?

Bör väl också nämnas att jag är 175cm lång, väger runt 70 kilo och anser mej var hyffsat bra på att åka. Jag kan åka bra på skär och åker stabilt på de flesta skidor jag provar, åker ganska aggresivt, vill helst inte kunna trycka igenom skidan för lätt.
Innan har jag åkt på:
Scott p2 161
Salomon 720 151 (bara till och från, min syster har såna)
Sönderkörda Elan m02 rail
Nordica supercharger 177 (sjuuuukt go skida för övrigt)
K2 public enemy 07/08 (tung jävla äckelskida :D)

Längden jag tänkt mej är 172, så vad tror ni?

Skriv alla era åsikter och tankar om skidan. I need info!

Senast ändrad:
Head Mad trix 06/07
asså jag har inte åkt på ett par madtrix men jag har sett hyffsat många som åker me dom i parken.
men dom är nog i min storlek typ 13-14 år och väger typ 55kg... men som sagt ja vet inte.

Head Mad trix 06/07
jag har mojo 70, jag tycker att dom är rätt tunga men annars är dom as sköna

Head Mad trix 06/07
det är ett mellanting mellan mojo 70 och 80 och jag tror den är mycket prisvärd, speciellt på rea. har själv dunderat på att köpa dom och jag tycker att du ska göra det.

Head Mad trix 06/07
Ja vad ja har hört så tycker jag det är bra pris normalt,
sen om du får rabbat på rea elr nått liknande så är väl det ruskigt bra...

Head Mad trix 06/07
Fåre hela skidan med bindning monterad för 3500. Då ska vi också notera att bindningen kostar 2000, skidan 4000 och monteringen typ 500 från början.

Head Mad trix 06/07
Hej
Priset måste vara fel
Head matrix s 2006/2007 såldes i paket för 3900 inkl bindning och montering
Utgå alltid från paketpriset. Det är det priset som är det rätta

Head Mad trix 06/07
ALPINBUTIK sa:
Hej
Priset måste vara fel
Det var fett konstigt, det står 4 lök på prislappen på skidan :S hmm.
Men i det paketpriset som du menar kanske det inte är samma bindning?

Head Mad trix 06/07
Japaner sa:
ALPINBUTIK sa:
Hej
Priset måste vara fel
Det var fett konstigt, det står 4 lök på prislappen på skidan :S hmm.
Men i det paketpriset som du menar kanske det inte är samma bindning?
4000:- för bara den skidan är på tok för mkt... jag har också sett att den kostat 3900:- inkl. bindning (mojo 11 eller vad den heter) på flera ställen.

Senast ändrad:
Head Mad trix 06/07
såg att dom hade något enstaka exemplar kvar på stadium häromdan. tror även att den var nedsänkt ytterligare i pris. vet dock inte vilken bindning som ingår, skulle ju förmodligen kunna vara tyrolia sl100 eller någon annan skitbindning (som det tyvärr brukar göra på stadium).

Head Mad trix 06/07
jag hade ett par mojo 70's förra sesongen! störtskön enligt mig, och jag har nog liknande åkstil som dig :) och som du skrev, ''mjuk skida som ändå har bra popp och som är ganska lättsnurrad, men ganska stabil i landningen.'' , håller helt med där.

gogo, köp den ! =)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp