Helmet cam till followcam?

Anton-92

Medlem
Hej!

Har blivit sugen på att köpa mig en helmet cam. Vill inte ha en allt för dyr så om de blir någon tror jag det blir Go Pro Hero Wide. Men men, har ingen bra vanlig videokamera och undrar därför om man kanske kan använda (denna) helmetcam till vanlig inspelning också, tex.som followcam när man kör longboard? (i handen och inte på huvudet) Vet att man borde ha 2 men har man lite pengar så har man.

Tack på förhand! :D

Senast ändrad:
Jaa, det borde väl funka! =) finns ju mmånga edits då dom använder gopros som follow cams etc.. Annars kan du ju komma på nått sätta att fästa den på longboarden !

Det går utmärkt att ha den som followcam, åk inte för långt ifrån bara. Går även bra att ha den på hjälmen, bara du har koll på vart du riktar den. Att sätta den på en stav blir också coolt!

http://www.vimeo.com/7674096

Men du borde försöka skrapa ihop till en HD Hero istället. Du kommer trötta på att Heron inte filmar i så bra kvalité och inse att du borde köpt en HD.
Det är ju ett halvår till vintern, så att få ihop 1500 kr till borde ju inte vara något problem :P

EDIT: Ah shit såg nu att du skulle ha den för att filma longboard. Men men, tycker ändå du ska köpa en HD.

Senast ändrad:
GOTT! :D får se om de blir en HD .. har jobbat nu i sommar så har fått lite pengar ändå, men vill ju inte bränna allt ;D

haha.. kan ändå använda stav fast jag kör longboard :P

hm.. HD låter roligt asså.. vad kostar en sådan? .. 3000kr nåt?

Såklart du kan använda stav, men jag skrev ju att det var ett halvår kvar till vintern och du vill ju ha en så nu under sommaren? :P
Från GoPros hemsida 299$ utan frakt, vet inte riktigt vad frakten går på och man kan åka på att betala tull också. Jag köpte min från http://www.raidopower.se/. Enda strulet var att det tog tre veckor att få den, men tror det tar ca två veckor att köpa direkt från GoPro.

var kan man få tag i en Go Pro HD hero? :=) finns bara utan tillbehör på www.sportscam.se :(

Jag ska köpa den för att först och främst ha den till att köra DH :P sen kör jag longboard och snowboard också ;)

Anton-92 sa:
var kan man få tag i en Go Pro HD hero? :=) finns bara utan tillbehör på www.sportscam.se :(

Jag ska köpa den för att först och främst ha den till att köra DH :P sen kör jag longboard och snowboard också ;)
Jag skulle köpa Helmet Hero, och inte Naked. Du får en hel del tillbehör för bara några hundringar, men som skulle gå på ca 1000 kr om du vill komplettera sen.
Fast huvudsaken är ju att du får med kamerahuset och sen följer det ju med i alla fall en fästplatta om du har en hjälm du vill sätta den på.

https://www.youtube.com/user/TachyonXC

1200 :- inklusive frakt på ett par dagar från USA. Köp ett 8 gigs minneskort på CDON eller webhallen (klass 6) för 250 till inkl frakt. Kameran är stöttålig, vilket dom gör reklam för. Är vattentät så du kan dyka med den och klarar både + och - grader :-) Lätt bästa kameran för pengarna om man inte vill lägga ut en förmögenhet.

Min kom häromdagen, en vän har haft sin ett tag.

Mvh
Peter

jbcarpenter sa:
Jag skulle rekommendera heartist.se. De har i princip alla VholdR ContourHD och GoPro HD och GoPro wide kamerorna i lager och även nästan alla tillbehör.

Rekommenderar också att köpa till ett kamera grip till hjälmkameran om ni ska filma follows på tex skate, snowboard, skidor mm:
Visualante Sperry camera handle

Problemet med att köpa från utlandet är att garantin i de flesta fall inte gäller.
Såg den där idag! Vart sjukt sugen att ha till min GoPro :D
Dock bör man tänka på att man behöver en GoPro Tripod Adapter till den.

Senast ändrad:
Bestilte HD Hero fra usa på mandag med 16gb minnekort og bryst sele. Inkludert frakt kommer det på 2800 norske. Ble sendt Tirsdag og kom Til Paris i går kveld så vil tro den er i norge i løpet av dagen. De har estimert 8 dager levering,men ser ut som at det går forter. Sparer 1000kr på å bestille fra go pro i usa iforhold til norske prisen,men da får jeg med mere en bare cam og hjelm fester så tror usa er en god deal!!

Tänk på att garantin förmodligen inte är giltig i Norge och något strular.

På www.bhphotovideo.com (som i övrig är störst i USA och brukar vara billigare på allt än Svenska butiker) kostar GoPro Naked Hero HD 611$ (c:a 4500:-) ink frakt, tull och moms. Så till Sverige blir det iaf ingen idé att köpa från USA. På Heartist.se kostar den 3400:-

Tillbaka
Topp