Fre-drik
Medlem
Hitta på berget
Före en topptur rekar jag så bra det går efter fina linjer att åka efter men när jag är mitt i åket tappar jag lätt orienteringen. Jag stannar alltid upp före brantare partier där det inte går att se vad som döljer sig bakom nästa krön. Jag kliar mig i nacken och tänker något i stil med: Var det bakom det här krönet som droppet med massa vassa klippor i landningen låg eller var det längre bort? Sen hasar jag mig så nära den potentiella klippväggen jag vågar och konstaterar oftast att det bara är att köra. Sen kör man på till nästa krön där samma procedur upprepas.
Detta förstör ju totalt flytet i åkningen och minskar njutningen några hack på skalan. Hur gör alla rutinerade gamla puderrävar på freeride för att hitta på berget.
Ett åk som ser fint ut nerifrån kan ofta vara svårt att ens hitta till ovanifrån.
Är det bara om att köra samma åk tills man kan det tillräckligt bra och hittar på berget eller har ni några andra bättre indiantrick? Att gå upp samma linje som man tänkt att åka ner är ju inte alltid så muntert...
Detta förstör ju totalt flytet i åkningen och minskar njutningen några hack på skalan. Hur gör alla rutinerade gamla puderrävar på freeride för att hitta på berget.
Ett åk som ser fint ut nerifrån kan ofta vara svårt att ens hitta till ovanifrån.
Är det bara om att köra samma åk tills man kan det tillräckligt bra och hittar på berget eller har ni några andra bättre indiantrick? Att gå upp samma linje som man tänkt att åka ner är ju inte alltid så muntert...