Hoppa trampolin med skidor (Stockholm)

la_grave

Aktiv medlem
Jag har länge varit intresserad av att hoppa trampolin med skidor/bräda på fötterna och har nu äntligen tagit tag i saken.

Det verkar inte omöjligt att kunna arrangera trampolinhoppning typ en gång i veckan till en ganska rimlig kostnad, även inklusive instruktion (det är nog ganska nödvändigt i början, göra fel på trampolin kan leda till allvarliga skador, bla i nacken).

Hur stort intresse finns det här för att hoppa trampolin?

Målet är att fixa hall i centrala Stockholm så att så många som möjligt skulle kunna ha rimligt nära.

Svara i den här tråden så får vi se vad det leder till.

Det är absolut intressant!
Har funderat i liknande banor själv men eftersom jag är så lat är ditt initiativ varmt välkommet....

Jag skulle kunna tänka mig att hänga på och jag tror även att jag har en eller två intresserade kompisar.

Undrar också om det gäller i ett badhus eller på nån sorts studsmatta/trampett. Hur ska man kunna ha skidor på fötterna?

SPooNE: Hmmm... vad är trampolin för dig? För mig är det två saker... i badhus och sen runda som man har på tomten.

trampolinlåter som skitkul grej. jag har hoppat trampolin mycket, men dock ej med skidor.
men om man ska hoppa trampolin skall det vara en riktig. ingen rund som man har på tomten, utan en fyrkantig som trampolinhopparna tävlar på, de är bäst.
om det är någon som organinserar trampolinhoppning så hänger jag gjärna på!!

/Frida

Tänkte glida in med ett seriöst tips om de platsar här...
"La grave" om du är seriöst intresserad så kontakta Bosön. Där finns studsmatta med sele osv. Används bla av freestyleåkare. Vet inte hur glada de är att ha "vanligt folk" där men det är ju värt ett försök. Annars är väl en gymnastikklubb ett hett tips.

Fast det hade ju oxå varit kul att se GODman och Alvis med skidor på fötterna i ett badhus...

Kör hårt!

jag tror det är ganska svårt att få tid på bosön sen så är det ganska långt borta. det bösta vore att ta kontakt med en gymnastikklubb, där de har trampolin hoppare, prova med österåkers trampolin klubb, nackdelen är att de har sitt högkvarter i åkersberga.
ett annat tips är att kolla upp vilka gymnastik halar i sthlm som har tillgång till trampoliner i hallen. jag vet några stycken, åkeshovshallen, bollmorahallen, lilsved bosön, men sen finns det säkert på fler ställen.
/Frida

tja jag tycker att det är en bra ide men jag bor i malmö så jag undrar om nån vet om det finns nån motsvarighet här i malmö...

skoj, om det inte e allt för dyrt... skare va med egna skidor då eller? ja har hoppat med brorsans bräga på min lilla studsmatta ute på tomten, våga inte hoppa me skidorna med tanke på att de e ju en jävla massa flex i gummit

en trampolin e en sån där rektangulär sak som man använder inom gymnastiken när dom galna finländarna får 7 meters höjd och gör 30 backflips :)

Non3: gör du typ trippel backflip 1440 när du åker eller? åh, jag menar trippelsaltormortal med en fryppel axel, hähä

GODman: en kille i min skola som är 14 frågade om det var gris i kycklingen (INTE på ironi) och då sa mat-tanterna "jaa visst, klart det är gris i kycklingen", men snubben fatta inte ironin och ville ha annan mat eftersom han e muslim, kanske de har nåt sånt problem?

jesperH: Näe d gör jag inte men på trampett och trampolin. Ja....;P
Ska du till freeride lr så kan jag lära dej en 1440...=P
HaaHaa

Peace

Jag vet inte om den går att hyra men i min gamla skola (Hökarrängen) fanns en trampolin som vi fick hoppa i med brädan. Detta var dock för 3 år sedan så jag vet inte hur det står till med det längre... Om den inte funkar så är jag gärna på och styr upp något i centrala delarna av stan... /Zorren

jag har testat med snowboard och skateboard (utantruckar)men skidor .me snowblades kanske.testa!men tejpa stålkanterna.

Två saker jag glömde i förra inlägget:

En av dem jag pratat berättade att det sliter hårt på skidor att hoppa trampolin och att de kommer gå av. Spara alltså på gamla skidor.

Det kan vara smart att bevaka den här tråden så ni får uppdateringar när det börjar hända saker.

komm i håg å tejpa stålkanterna är lite små trisst att ha pajjat en studsmatta så du sedan inte kan åka lika mycke lagg pga det.

Nu har jag rensat upp denna tråd. Tänk på att hålla er till ämnet när ni skriver ett svar.

Grymm idé har faktiskt tänkt lite på det själv, men Jag hänger lätt på och jag tror med 99% sannolikhet att mint 5 polare til hänger på!!!

FAN vad tufft:D skulle jag oxå vilja göra ,fast jag bor ju uppe i luleå..osch kommer nog bara vara 2veckor i sthlm i sommar:(

jag har en fråga (kanske står längre upp, orkar inte kolla igenom)

hur högt kommer man med/utan skidor?

En idé är att nån/några som kan få tag i blades tar med detta. Det måste vara en bra idé att gå från barfota till skor till blades till skidor. Eller?

låter as kul!
men annars så fins det en hopp ramp på bosön på lidingö där man kan tricka och landa i vattnet med skidor!
bara ett förslag för alla där ute att spana in den med .....ha det!

Jag har hållit på med detta ganska länge utan att komma någonstans. Problemen är flera:

1. Vi är för utspridda i Stockholm. Den trampolinhoppning som sker i Stockholm verkar ske ganska långt ut, framförallt i Åkersberga.

2. Det är väldigt svårt att få halltider, ledare osv om man vill göra något på hobbynivå och är mer eller mindre vuxen (över 18).

Det finns dock en idrottsförening som jag tror kommer runt dessa problem, SSIF, dvs Stockholms Studenters Idrottsförening. De har nybörjar- och hobbykurser för vuxna i alla möjliga grejor (jag ska tex försöka prova simhopp under hösten) till rimliga priser och oftast inne i stan

Är det många här som pluggar på högskola/universitet i Stockholm, dvs automatiskt är medlemmar i SSIF? Kan vi samla ihop kanske tio intresserad borde vi kunna påverka SSIF att ta med trampolin med skidor i sitt itbud.

Observera att man inte måste vara student för att få gå på SSIF:s arrangemang, icke-studenter kan vara med men till lite högre pris.

Kommentarer?

Är grymt intrrsserad, hoppat en del barfota men aldrig tänkt på att man kan ha skidorna på sig.. Spenderat halva sommaren m att bygga vattenhopp till bmx o så, och om det blir allvar av det här så är jag mycket intresserad

Låter suberbt! jag har säkert minst 5 polare till som är intresserade! kontakta mig om det blit något!

/D

Har testat hoppa me brädan på min trampolin, hade en pressening över som skyddadde matten från stålkanterna, funkade fin fint! ;)

har verkligen inte tänkt på något liknande. låter en anning dessssssperat.
Åk till riks lr utomlands. d här känns lite läskigt......

Håller med Eric, och tror ni verkligen att någon skulle låta er hoppa med skidor på en trampolin? Dels så skulle de slakta mattan men skidorna skulle även kunna ställa till rejäl skada om man trasslade till det... Däremot skulle det vara finfint om man kunde ordna upp så att man kunde hoppa vanligt/newschool-inriktat med andra likasinnade...

Tillbaka
Topp