Hotronics vs Thermic

Skare

Ny medlem
Hotronics vs Thermic
Vilken är den bästa elektroniska skovärmaren (inte skotork utan värmeelement jag monterar i de gjutna Conformablesulorna). Inte heller intresserad av strumpor med elvärme.

Är det Hotronics eller Thermic?

Någon med erfarenhet?

Utgår från att jag köper modellen med bästa batterikapacitet, ingen snikmodell.

Hotronics vs Thermic
Min erfarenhet är att hotronic håller bättre. Thermic var det många reklamationer under min tid men om det har ändrats ska jag säga vara osagt. Jag skulle köpa Hotronic i alla fall

Hotronics vs Thermic
naje sa:
Min erfarenhet är att hotronic håller bättre. Thermic var det många reklamationer under min tid men om det har ändrats ska jag säga vara osagt. Jag skulle köpa Hotronic i alla fall
OK, tack för svar. Tycker att det är svårt att jämföra kapaciteten på batterierna mellan Hotronics och Thermic.

Hotronics vs Thermic
Ja sånt är inte helt lätt.

På Hotronic står det att dom ska hålla upp till 17h på svagaste och typ 4h på starkaste.
Nått som är värt att tänka på är att man sällan har på dom hela dan utan snarare sätter på dom när man är kall och stänger av när man blivit varm men folk gör väl olika. Vissa har säkert på hela dagen.
Men man sparar väldigt mycket om man stänger av när man är varm :)

Hotronics vs Thermic
Skare sa:
naje sa:
OK, tack för svar. Tycker att det är svårt att jämföra kapaciteten på batterierna mellan Hotronics och Thermic.
Haha, har inget att tillföra till själva diskussionen annat än att jag kan hålla med om att det är svårt att jämföra batterier. Jag jobbar på ett företag som tillverkar batterier och har lärt mig den hårda vägen att det är skillnad på batteri och batteri. Så hur mkt kapacitet man har i ett batteri beror på kemi-typ, urladdningsström, laddningsström, temperatur och en massa annat.

Ordspråket "liar liar battery supplier" är sant då alla pratar olika saker :lol:

Hotronics vs Thermic
Hallå Herr Skare!

Jag kör med Thermic och har så gjort de senaste 10 åren. Har funkat ua. Inga problem alls. Enda jag gjorde till förra vintern var att köpa ett nytt batteripack då det gamla började ladda dåligt.
Jag valde då ett kraftigare batteri, 1200 (enhet? har ingen aning i vad det mäts...) mot det gamla på 800.
Funkar klockrent en kall dag i Åre och håller hela dagen. (det gamla brukade räcka, på nivå2, tills ca. 15:00)

Viktigaste dock är att pjäxorna torkas ut under natten, att man slår på värmen en stund innan man sätter ner fötterna och är varm om tårna innan påsättandet av pjäxor.
Att värma upp redan frusna tår och en kall pjäxa är, iaf för mig, lögn i helvete.
Det måste vara varmt från början för att funka optimalt.

I alperna däremot brukar jag sällan behöva mer än nivå 1 på batteriet och då räcker en laddning 2 dagar.

Och för din vetskap, jag åker på "racepjäxor" (Butiksräcers, Atomic CS140) med tunna innerskor som sitter tight.

Ha det toppen!

Hotronics vs Thermic
är conform'ables värmare uteslutna? jag tycker dom funkar bra med marknadens tunnaste element vilket är skönt. jag har snik batteriet nano och tycker det funkar sjukt bra. åker sällan heldagar så dom slimmade batterierna överväger den korta batteritiden. Men vill man ha längre hållbarhet finns ju pro packet.

Hotronics vs Thermic
bootfitta sa:
http://www.lenzproducts.com/heat-dry-hygiene/heat-socks.html

Jag lovar det är bättre på samtliga sätt.
Skrev inte trådskaparen att han inte vara intresserad av el-uppvärmda strumpor :lol:

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp