Pillard
Aktiv medlem
Instruktion - Montera bindningar och insert
Eftersom jag själv varit flitig i @MnO s gamla tråd med guide till hur man monterar bindningar, tänkte jag att jag skulle göra nästa montering med gopro på pannan. Sagt och gjort. Den första filmen visar en helt vanlig montering. Den andra visar montering av inserts när man redan gjort den ordinarie monteringen först. Har vi tur/otur (beroende av om frun vill behålla de där skidorna) kommer det en video till på hur man tar bort inserts, får dem rena igen och hur man lagar hålen ordentligt.
Filmen blev tyvärr väldigt lång men jag är inget vidare på att redigera film helt enkelt
blir det för långt att titta på så får ni spola, men här kan ni iaf se alla momenten innan ni gör själva. Målet är framför allt att ni som inte vågat testa ska känna er trygga nog att prova.
Edit: en synpunkt som dykt upp är avståndet på borrstoppet. Om man använder en försänkare som jag gör så kan det bli så att hålet blir kanske en mm för djupt. Vill man ha rejäl marginal så skulle det kunna innebära att man bör mäta från borrspets till var försänkaren har samma diameter som hålet. Jag har dock aldrig upplevt att jag borrat för djupt. Riskerna om man däremot borrar för grunt är att man kan trycka isär lagren i skidan och öka risken för delaminering.
Numera är även insertsen installerade. Tyvärr blev den filmen ännu längre. Om någon redigeringskunnig vill klippa i den så är det varmt välkommet.
Filmen blev tyvärr väldigt lång men jag är inget vidare på att redigera film helt enkelt
Edit: en synpunkt som dykt upp är avståndet på borrstoppet. Om man använder en försänkare som jag gör så kan det bli så att hålet blir kanske en mm för djupt. Vill man ha rejäl marginal så skulle det kunna innebära att man bör mäta från borrspets till var försänkaren har samma diameter som hålet. Jag har dock aldrig upplevt att jag borrat för djupt. Riskerna om man däremot borrar för grunt är att man kan trycka isär lagren i skidan och öka risken för delaminering.
Numera är även insertsen installerade. Tyvärr blev den filmen ännu längre. Om någon redigeringskunnig vill klippa i den så är det varmt välkommet.
Senast ändrad: