Jobba för Skistar i Sälen 14/15

gurrajibb

Ny medlem
Tja! Jag har precis fått in min ansökan till Sälen, blev första hand i receptionen och andra hand till liften. Tänkte bara höra om det är några andra som sökt? Har någon redan blivit kallad? Skulle vara kul att höra hur det går för alla.

Tjena, har också sökt upp som skidlärare till nu i vinter! Dom ringde nu i veckan och bad mig komma upp en helg framöver på intervju och träffa alla andra, är tyvärr i Tyskland just då men fick nya tider för intervju redan nästa vecka så ska väl upp och snacka med dom!

Har ni hört något ifrån dom än?

Hej! Jag sökte också förstahand i liften, dom ringde upp för några dagar sedan så ska upp på intervju om några helger :) hoppas vi ses!

Halloj! Sökte som maskinförare och fick ett samtal från dom och åker upp på rekryteringshelgen, åker från stockholm fredag den 26e och hem söndag 28, och har lediga platser i bil ifall någon behöver!:)

Senast ändrad:
tja! Jag har också blivit uppringd av Skistar och ska upp på intervju den 27-28 september.
Jag kör bil från Skåne om det är någon som vill åka med så får ni gärna höra av er :)

Jag åker jättegärna med Anton :) Jag bor i vetlanda men skulle kunna ta mej till Jönköping om du kör igenom där? Betalar självklart bensin ????

SandraaW sa:
Hej :)
Är det någon som vet på ett ungefär vad man tjänar om man jobbar i t ex skistarshop?:)
Om du är över tjugo och jobbar runt 40 timmar i veckan så får du ca 13.000 efter skatt och hyra för ditt boende :)

Åker förövrigt upp och gör min 3:e säsong som snöläggare och liftvärd i Tandådalen!

Halloj! Jag ska ner på intervju den 25-26 september. Jag kör bil från Piteå och kommer att köra en stor bit av sträckan längs kusten. Tror man svänger av vid Sundsvall? Iallafall, det vore gött ifall någon vill hänga med och dela på bensinkostnad/bilkörning! =)

tjeena! har sökt snöläggare i sälen men chansen till jobb verkar rinna ut i sanden då jag inte fått svar än.. vad tror ni? har skoterkort och jobbat i skidbacke halva livet typ..
rekryteringshelgen är snart..:/ mvh

filiplindahl sa:
tjeena! har sökt snöläggare i sälen men chansen till jobb verkar rinna ut i sanden då jag inte fått svar än.. vad tror ni? har skoterkort och jobbat i skidbacke halva livet typ..
rekryteringshelgen är snart..:/ mvh
Chansen till snölägg är nog inte jättestor med tanke på hur många som söker det av oss som jobbat innan. Det är väldigt populärt och inte så många platser lediga vad jag vet i alla fall.

Gör för övrigt också min tredje säsong i tandådalen/hundfjället :)

Sökt för andra året och iår blev jag uppringd för intervju 25/26 :)
Sökte i Skishopen, då jag redan jobbar i serviceyrket :)

Jag kör upp tidigt 25/9 ifrån Sölvesborg, Blekinge, skulle någon vara intresserad av någon form av samåk så hojta till!

nilsson_anton sa:
tja! Jag har också blivit uppringd av Skistar och ska upp på intervju den 27-28 september.
Jag kör bil från Skåne om det är någon som vill åka med så får ni gärna höra av er :)
Tja! Jag åker väldigt gärna med upp till anställningsintervjun om det finns plats! Jag bor i Värnamo så det är ju på vägen :) Jag har fått 25-26 september som datum, men du kanske har ett annat datum? :)

Jnilsson090 sa:
Sökt för andra året och iår blev jag uppringd för intervju 25/26 :)
Sökte i Skishopen, då jag redan jobbar i serviceyrket :)

Jag kör upp tidigt 25/9 ifrån Sölvesborg, Blekinge, skulle någon vara intresserad av någon form av samåk så hojta till!
Kör du över Växjö och sen via Värnamo så åker jag gärna med :)

Sökt jobb som liftvärd och ska också upp till veckan på rekryteringshelgen, nån som vet ungefär vad chanserna är att man får jobbet?:)

hej, ska upp på anställningsintervju den 25 och 26. Kommer köra från Kristianstad i Skåne, om någon härifrån eller någon på vägen vill åka kan ni höra av er :)

jstahl sa:
hej, ska upp på anställningsintervju den 25 och 26. Kommer köra från Kristianstad i Skåne, om någon härifrån eller någon på vägen vill åka kan ni höra av er :)
Tja! Jag skulle gärna åka med upp till intervjun. :) Bor i Värnamo så skulle vara sjyst om du ville plocka mig på vägen? :)

anderssonangelica sa:
Bara en fråga, har ni alla skidlärarutbildning? :)
Du behöver inte ha utbildning för att bli skidlärare! Jag sökte skidlärare förra året, hade aldrig innan åkt skidor och fick tjänsten. Däremot hade jag snowboard i första hand.. hade inte heller där någon utbildning.

Så utbildning behövs inte, men det får man utav skistar. Utbildningarna får man betala ur egen ficka dock!

Ni kommer älska Sälen. Har själv jobbat där två säsonger, finns inget bättre jobb.

Ni som sökt till liften och skidlärare har goda chanser att få jobb. Se till att ni är väldigt framåt på intervjuerna bara, Skistar älskar folk som är "översociala".

Lycka till!

Fick jobb som skidlärare i Hundfjället, kommer dock bara jobba under loven eftersom jag fortfarande pluggar men kommer nog upp för att gå steg två också om jag kan innan allt börjar! :D

Är det någon mer här som bara ska jobba under loven, och är det nån som kommer hålla till i Hundfjället? :)

FelixBengtssonWiren sa:
Fick jobb som skidlärare i Hundfjället, kommer dock bara jobba under loven eftersom jag fortfarande pluggar men kommer nog upp för att gå steg två också om jag kan innan allt börjar! :D

Är det någon mer här som bara ska jobba under loven, och är det nån som kommer hålla till i Hundfjället? :)
Tja Felix!
Jag kommer att hålla till i hundfjället på skidshoppen! Känner du några fler som blev tilldelade dit?
H

Tillbaka
Topp